دانلود و خرید کتاب قلاب نیر ایال ترجمه علی شه شناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قلاب

کتاب قلاب نوشتهٔ نیر ایال و رایان هوور و ترجمهٔ علی شه شناس است. انتشارات هورمزد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. چگونه محصولاتی بسازیم که مشتری را به خود عادت دهد؟

درباره کتاب قلاب

کتاب قلاب (Hooked: how to build habit - forming products) که هشت فصل دارد، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ میلادی به چاپ رسید. این کتاب کوشیده است به پرسش‌هایی پاسخ دهد؛ مانند اینکه چه چیز باعث می‌شود به‌شکلی اتوماتیک جذب برخی محصولات مشخص شویم؟ آیا الگویی وجود دارد که طبق آن کسب‌وکارها در انجام این کار به موفقیت می‌رسند؟ این کتاب برای پاسخ به این پرسش‌ها از «مدل قلاب» کمک گرفته است؛ فرایندی چهارمرحله‌ای که در تولید و عرضهٔ محصولات بسیاری از شرکت‌های موفق دنیا به کار گرفته می‌شود تا به‌شکلی ظریف و نامحسوس بر رفتار مشتریان تأثیرگذار باشد. این محصولات با قرارگرفتن در «چرخه‌های قلاب»، به هدف نهایی خود یعنی بازگرداندن مشتریان دست می‌یابند. کتاب قلاب برای مدیران، طراحان، بازاریابان، کسب‌وکارهای نوپا و به‌طورکلی همهٔ کسانی نوشته شده است که می‌خواهند بدانند محصولات چگونه بر رفتار ما اثرگذار است.

خواندن کتاب قلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب پیوند میان روان‌شناسی عمومی و حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قلاب

«در فصل قبل، از شما خواستم که تسهیل‌گر باشید و از ابزارهای این کتاب برای بهبود زندگی دیگران استفاده کنید. شما را تشویق کردم تا کار خود را با هدفی همراه کنید که برایتان معنابخش است و به پرورش معنا برای دیگران کمک می‌کند. این امر نه تنها یک الزام اخلاقی بلکه تمرین خوبی برای کسب‌وکارتان است.

معنا، عامل محرک بهترین کارآفرینان است؛ نگرشی برای خیر بیشتر که آن‌ها را به پیش می‌برد.

کار استارتاپ‌ها طاقت‌فرسا است و تنها خوش‌اقبال‌ترین آن‌ها به موفقیت می‌رسند. اگر تنها به دنبال شهرت یا ثروت باشید،‌ احتمالاً به هیچ‌کدام نرسید؛ اما اگر به دنبال معنا باشید،‌ اشتباه نخواهید کرد.

مدل قلاب، چارچوبی مبتنی بر روانشناسی و بررسی دقیق موفق‌ترین محصولات عادت‌ساز است. حالا که این مدل و روان‌شناسی علت انجام کارها را شناختید، اجازه بدهید که آن‌ها را در یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های دنیا، بررسی کنیم. مهم نیست که شما با هدف این برنامه موافق باشید یا نه. نکتهٔ مهم این است که نشان بدهیم یک شرکت فناوری چگونه با پایبندی به اخلاق،‌ در کاربران خود ایجاد عادت کرده است.

معمولاً یک نرم‌افزار این قدرت را ندارد که کسی را از رفتن به مکان‌های نامناسب بازدارد، اما به گفتهٔ بابی گروئینوالد۸۹، مدیرعامل یوورژن۹۰، این دقیقاً کاری است که فناوری او می‌کند. گروئینوالد می‌گوید که کاربران برنامهٔ کاربردی انجیل او وارد مکان نامناسبی می‌شوند و ناگهان،‌ پیامی روی تلفن خود مشاهده می‌کنند که انگار از بهشت آمده است: «خدا سعی دارد چیزی به من بگوید. دقیقاً وقتی می‌خواستم وارد این مکان بشوم، انجیل به من پیام داد!»

این برنامه که بایبل۹۱ نام دارد، روی بیش‌از صدمیلیون دستگاه نصب شده است و همچنان این تعداد درحال افزایش است. به گفتهٔ گروئینوالد، در هر ۱/۳ ثانیه، نصب جدیدی انجام می‌شود.

به طور میانگین، در هرثانیه، شصت‌وشش نفر این برنامه را بازمی‌کنند. گروئینوالد می‌گوید در هریکشنبه، در سراسر جهان، کشیش‌ها می‌گویند «انجیل‌ها یا برنامهٔ یوورژن خود را باز کنید».

بازار برنامه‌های کاربردی مذهبی، به‌شدت رقابتی است. اگر کلمهٔ انجیل (Bible) را در فروشگاه نرم‌افزار اپل جستجو کنید، ‌۵۱۸۵ نتیجه به دست می‌آید؛ اما نخستین نتیجه مربوط به برنامهٔ کاربردی بایبل شرکت یوورژن با بیش از ۶۴۱ هزار نظر است.

چگونه یوورژن در صدر برنامه‌های دیجیتال مذهبی قرار گرفته است؟ مشخص شده است که چیزی فراتر از تعصب مذهبی در پس موفقیت این برنامه است. این مطالعهٔ موردی،‌ نشان می‌دهد که چگونه فناوری می‌تواند با تلفیق اصول روانشناسی مصرف‌کننده با جدیدترین دستاوردهای تجزیه‌وتحلیل داده‌های کلان، رفتار را تغییر دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۷۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۴۶,۷۰۰
۹,۳۴۰
۸۰%
تومان