دانلود و خرید کتاب کار تیمی اثربخش مایکل وست ترجمه فهیمه حبشی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار تیمی اثربخش اثر مایکل وست

کتاب کار تیمی اثربخش

نویسنده:مایکل وست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کار تیمی اثربخش

کتاب کار تیمی اثربخش نوشتهٔ مایکل وست و ترجمهٔ فهیمه حبشی زاده است. انتشارات سایه سخن این کتاب را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر شیوه‌های مؤثر ساختن تیم و کارکردن با تیم را شرح داده است.

درباره کتاب کار تیمی اثربخش

مایکل وست در کتاب کار تیمی اثربخش شیوه‌های تأثیرگذار همکاری در یک تیم را به‎‌صورت روشن و گام‌به‌گام شرح داده است. خواننده با مطالعهٔ این کتاب در می‌یابد که شاید یکی از دلایل ادامه‌نیافتن کارهای فرهنگی و اجتماعی نبودن ذهنیت و مهارت کار تیمی باشد. کار تیمی نیازمند دانش، مهارت، انگیزه و احساس نیاز است. مایکل وست کتاب «کار تیمی اثربخش» را در ۱۱ فصل نگاشته که عنوان آن‌ها عبارت است از «آیا تیم‌ها کارامد هستند؟»، «ایجاد تیم‌ها»،‌ «راهبری تیم‌ها»،‌ «تیم‌سازی»،‌ «چشم‌انداز تیم»، «بخشی از یک تیم‌بودن»،‌ «هدف‌گذاری برای برتری در کار تیمی»، «حل مسئلهٔ خلاق»،‌ «حمایت تیم»، «حمایت تیم» و «تیم‌ها در سازمان‌ها».

خواندن کتاب کار تیمی اثربخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ کسب‌وکار و علاقه‌مندان به آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کار تیمی اثربخش

«در یک بررسی اولیه در بارهٔ تأثیرگذاری اقلیت، اسلایدهای آبی و سبزی به شرکت‌کنندگان داده شده و از ایشان خواسته شد آن‌ها را بر همان اساس طبقه‌بندی کنند (مسکووی‌سی، لاگ و نافِرشوکس، ۱۹۶۹). افراد در این گروه آزمایشی با اقلیتی مواجه شدند که مدام می‌خواستند برخی از اسلایدهای آبی را به جای سبزها بگذارند. این جریان تأثیری بر طبقه‌بندی صحیح اسلایدهای آبی از سوی اکثریت نداشت. با وجود این زمانی که از برخی افراد در گروه اکثریت خواسته شد چند اسلاید مبهم (آبی سبز) را ارزیابی کنند، بیش از نیمی از ایشان اسلایدها را در جهتی موافق با نظر اقلیت تشخیص دادند. یک گروه کنترل که در معرض گروه اقلیت نبود، چنین نتایجی را نشان نداد.

کارلان نمت معتقد است تأثیرگذاری اقلیت به تفکر خلاق و مستقل می‌انجامد (نمت و نمت‌براون، ۲۰۰۳). در یک بررسی پژوهشگران، شرکت‌کنندگان را با اقلیتی مواجه کردند که پیوسته آبی را به جای سبز می‌گرفتند. سپس همان گروه در شرایطی قرار داده شد که یک گروه اکثریت، به اشتباه قرمز را به جای نارنجی می‌گرفتند. اما گروه آزمایشی تقریباً یک عدم وابستگی کامل را نشان داد و تغییر عمده‌ای نسبت به ابزار کنترل که قضاوت ایشان را در مورد محرک قرمز، به تنهایی، شکل می‌داد از خود بروز نداد. آن‌هایی که در معرض نافرمانی اقلیت نبودند، در آغاز با قضاوت نادرست اقلیت در ۷۰ درصدِ آزمایش‌ها موافقت کردند. بنابراین به نظر می‌رسید اقلیت، استقلال و عدم وابستگی را در اطرافیانشان تشویق می‌کند (برای بازنگری نمت و اونز ۱۹۹۶ را ببینید).

در یک بررسی مبتکرانه دیگر افراد با اقلیتی مواجه شدند که مدام اسلایدهای آبی را به جای سبز می‌گرفت و از آن‌ها خواسته شد که در یک تمرین بازی با کلمات سبز و آبی ۷ بار پاسخ دهند. آن‌ها که در معرض قضاوت اقلیت قرار داشتند، نسبت به آنانی‌که با رأی اکثریت مواجه بودند، به طرز باشکوه‌تر و با سطح بالاتری از خلاقیت و نیز با کلمات بیش‌تری در این تمرین شرکت کردند. نمت نتیجه می‌گیرد:

این کار استدلالی است بر اهمیت نافرمانی اقلیت، حتا اگر این نافرمانی اشتباه باشد. علاوه براین ما فرض می‌کنیم اهمیت این کار نه در حقیقتِ شرایطی که در آن واقع است و نه در احتمال پیروزی آن است. بیش از این به نظر می‌رسد که این کار، افکار متفاوت و متنوعی را برمی‌انگیزد. مسائل و مشکلات از جنبه‌های بیش‌تری مورد توجه قرار می‌گیرند و در یک اعتدال، افراد راه‌حل‌های جدیدی کشف می‌کنند و پاسخ‌های درست بیش‌تری می‌یابند. (نمت، ۱۹۸۹، ص ۹)

این پیام مثبت و خوش‌بینانه اظهار می‌دارد که هرجا اقلیتی درون یک تیم وجود داشته باشد، آن تیم قدرتمندانه نسبت به تغییرات خاص متعهد است، با مقاومت و پایداری می‌تواند به خلاقیت‌های بیش‌تری در اندیشهٔ تیمی پیرامون مسائل دست یابد ولو این‌که به ایجاد برخی تعارضات منجر شود. در یک مطالعه روی تیم‌های تازه تشکیل‌شدهٔ کارگران پُستِ هلند دریافتیم نافرمانی اقلیت، در تیم‌هایی که با سطوح بالایی از مشارکت مشخص شده است با نوآوری فراوان نیز همراه است (د درو و وست، ۲۰۰۱). جستجوی نظرات مخالف و علاقه به برتری ارکان اساسی در اثربخشی تیم است که بدون آن‌ها تیم ممکن است در برکهٔ راکد و بی‌رونقِ میان‌حالی دست و پا بزند. با تعهد به تمایز و برتری در کار، اعضای تیم دانش و مهارت‌هایشان را به هم می‌پیوندند تا تیم‌هایی بسازند که چشمه‌هایی جوشان از خلاقیت هستند. فصل بعدی، این مضامین را با تشریح عواملی که خلاقیت و نوآوری را ارتقا می‌بخشد بررسی خواهد کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۷۹,۵۰۰
تومان