دانلود و خرید کتاب چرا او؟ هلن فیشر ترجمه زهرا ملکوتی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چرا او؟

کتاب چرا او؟ نوشتهٔ هلن فیشر و ترجمهٔ زهرا ملکوتی خواه و فائزه مختاری و ویراستهٔ فراز خنافری و مهدی گازر است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است. یافتن عشق واقعی با دانستن تیپ شخصیتی‌تان، تنها با خواندن این کتاب.

درباره کتاب چرا او؟

کتابِ چرا او؟ دریچهٔ تازه‌ای برای شناخت خلق‌وخوی سرشتیِ ماست و نگاهی متفاوت به شخصیت‌شناسی‌ای دارد که بر پایهٔ شیمیِ مغز بنا شده است. چیزی که تست شخصیت‌شناسیِ این کتاب را از سایر تست‌ها متمایز می‌کند، تکیه‌اش بر شواهد علمیِ علوم اعصاب است.

عنوان کتاب تنها بر قسمتی از آنچه می‌توان از آن آموخت متمایل است: اینکه چرا ما عاشق یک نفر می‌شویم و نه کس دیگر. اما محتوایش بر نحوهٔ ارتباط ما با همهٔ اطرافیان اثرگذار است.

در این کتاب، هلن فیشر رمزهای ناپیدای کشش و تعلق انسان را بازگشایی می‌کند. او نشان می‌دهد که سامانه‌های شیمیاییِ مختلف در مغز چگونه بر روان انسان حکمرانی می‌کنند و شخصیتش را شکل می‌دهند. هورمون‌های مختلفِ دوپامین، سِروتونینْ، تستوسترون و استروژن در مغز انسان با هم تعامل می‌کنند و به تعادل می‌رسند. این تعادلِ منحصربه‌فردِ هورمونی، درنهایت، منجر به شکل‌گیری رفتار و شخصیت بی‌همتای هر انسان می‌شود. با تکیه بر همین زیست‌شناخت، ما به شریکی برای زندگی با تیپ شخصیتیِ مشابه و یا مکمل علاقه‌مند می‌شویم.

این کتاب بینش جدیدی دربارهٔ عشق و ازدواج به ما هدیه می‌دهد و کمک می‌کند تا با استفاده از شیمیِ طبیعت، شریک زندگی‌مان را بیابیم و رابطه‌ای عمیق و مانا با او بسازیم.

خواندن کتاب چرا او؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند نیمهٔ خودشان را پیدا کنند یا کسانی که عاشق شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هلن فیشر

هلن فیشر دانشمند برجستهٔ انسان‌شناسی و محقق رفتارهای انسانی است. این انسان‌شناس مشهور اکنون پژوهشگر ارشد موسسهٔ کینسی در دانشگاه ایندیاناست. او به کمک دستگاه اسکن مغزی، سامانه‌های عصبی مربوط به عشق رمانتیک، دل‌بستگی، اعتیاد به عشق و شادی رابطه را بررسی می‌کند. همچنین در زمینهٔ زیست‌شناختِ شخصیت انسان و شیمیِ مغز هم صاحب‌نظر است و مقالات مختلفی در این زمینه دارد. هلن فیشر به استاد بی‌بدیل عشق بدل شده، طوری که پژوهشگران این حوزه بیش از هرکس دیگری به او و مقالاتش دراین‌باره مراجعه می‌کنند.

فیشر انتزاعی‌ترین احساسات ما را با نورون‌ها و هورمون‌هایمان پیوند زده تا یادآوری کند که ما انسان‌ها قبل از هرچیز دیگری، موجوداتی زیستی هستیم و هویت و رفتارمان به نورون‌ها و فعالیت‌های شیمیایی بینشان گره خورده است. او تاکنون شش کتاب دربارهٔ شهوت، عشق و دل‌بستگی نوشته که از معروف‌ترین کتاب‌هایش می‌توان به چرا عاشق می‌شویم؟، چرا او و آناتومیِ عشق اشاره کرد.

بخشی از کتاب چرا او؟

«هاسا چان کاویل چطور مردی بود؟ چه نوع ازدواجی کرده بود؟ شاید جست‌وجوگری بوده که عاشق جست‌وجوگر دیگری مثل خودش شده، شاید سازنده‌ای بوده که با یک سازنده ازدواج کرده یا هدایتگری که با یک میانجی وصلت کرده است. ممکن بود هر مدلی از همتایی بسازد، اما هرچه بود او در ازدواجش خوش‌حال بود.

آدم‌ها معمولاً از من می‌پرسند که کدام همتایی بهترین و کدام همتایی بدترین است. من فکر می‌کنم هر نوعی از همتایی صرفاً متفاوت از دیگری‌ست. مثلاً جست‌وجوگری که با جست‌وجوگر دیگری ازدواج می‌کند، نسبت به جست‌وجوگری که با یک سازنده، هدایتگر یا میانجی ازدواج می‌کند، شادی‌ها و غم‌های متفاوتی دارد.

از این گذشته، آن‌طور که جدیداً برایم کاملاً واضح توصیف شد، تیپ دومتان همیشه نقشی در اینکه چطور عاشق شوید، ایفا می‌کند. تازه سخنرانی‌ام دربارهٔ این چهار تیپ شخصیتی اصلی تمام شده بود که خانمی از ردیف سوم دستش را بلند کرد و گفت: «من می‌توانم به‌وضوح ببینم چطور همهٔ این‌ها در خانه‌ام نقش بازی می‌کنند. من یک جست‌وجوگرم و همسرم هم باید یک جست‌وجوگر باشد. اما شخصیت دوم من بی‌شک میانجی‌ست، درحالی‌که او باید سازنده باشد. گاهی اوقات ما درگیر یک دعوای واقعاً احمقانه می‌شویم و آن احتمالاً دعوای میان یک میانجی و سازنده است. سپس در همان لحظه همه‌چیز را رها می‌کنیم و به کوه‌پیمایی می‌رویم.» در این مورد، میانجیِ آزادمنش و سازندهٔ سنتی نتوانسته‌اند یکدیگر را درک کنند. پس، هر دو به خلق‌وخوی اولشان یعنی جست‌وجوگر برگشته‌اند تا به هم‌بستگی برسند.

ما وقتی وارد یک رابطهٔ مشترک می‌شویم، جوانب متعددی از خلق‌وخو و تجربیاتمان را به کار می‌گیریم. علاوه بر این، رابطه‌ها رشد می‌کنند، تغییر می‌کنند و معمولاً به بلوغ می‌رسند. برخی روان‌شناسان معتقدند که شخصیت واقعی فرد' تنها نقش کوچکی در هجده ماه نخست یک همتایی عاشقانه و شکوفا ایفا می‌کند. تنها بعد از آنکه با "او" زیر یک سقف بروید، جنبه‌های عمیق‌تر خلق‌وخو و شخصیتتان ظاهر می‌شود. حتی در آن زمان هم گاهی نیاز به یک بحران اساسی دارید تا بفهمید یک شریک زندگی واقعاً چقدر لجباز، انعطاف‌پذیر یا مهربان است.

بنابراین با وجود آنکه مطالعهٔ همسرگزینی من (پیوست را نگاه کنید.) نشان می‌دهد که ما به‌طور طبیعی به‌سمت بعضی تیپ‌ها بیشتر از دیگر تیپ‌ها کشیده می‌شویم و من هم فکر می‌کنم این همتایی‌ها سازگارترند، جفت شدن‌های مختلف از چهار تیپ شخصیتی، ده تیپ اصلی رابطه را ایجاد می‌کند. همه می‌توانند کارآمد باشند اما هرکدام فرازونشیب‌های خودش را دارد. من همهٔ این ده تیپ را بررسی خواهم کرد، اما لطفاً به یاد داشته باشید که هریک از ما ترکیبی از همهٔ چهار تیپ شخصیتی پایه‌ای هستیم و جنبه‌های دوم خلق‌وخو و شخصیتتان روی آن‌کسی که هستید و اینکه چطور عاشق می‌شوید، تأثیرگذار است.»

در باب امیدواری
آلن دوباتن
تابلوهای زیبای طراحی، نقاشی و تصویرسازی هنر آفرید
زهرا قیاسیان
کتاب شناسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
حمید فعلی
سیر ‌رشدی ‌روابط ‌نوجوانان ‌با ‌والدینشان
مهدی طاهری کندر
برزه دماغ
فریور خراباتی
نشان های گشتالتی
پدرام حکیم زاده
قطعه‌ای از آسمان؛ هویزه
زهرا حیدری
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (کتاب تمرین)
فیلیپ کندال
شکوفایی پس از سوگواری
جرج بونانو
غلبه بر شرم و افسردگی
متیو مک کی
ظاهر خود را دوست داشته باشیم
ساباین ویلهلم
چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم
جولی ا. راس
تربیت احساسات
گوستاو فلوبر
دیپلماسی عمومی و قدرت نرم در سیاست خارجی قطر
امل بوحمید
شرلی
شارلوت برونته
هنر سیر و سفر
آلن دوباتن
زندگی سخت است
کی ران ستیا
مسئله اسپینوزا
اروین د. یالوم
زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟
شری آرگو
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
محکم در آغوشم بگیر
سمانه پرهیزکاری
نحوه گفتگو و ارتباط کلامی با همسر
لورا دویل
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی
فرهنگ هلاکویی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
اشتباهات یک زن؛ جلد اول
ام. سوسا
مردان مریخی و زنان ونوسی
جان گری
رازهایی درباره مردان
باربارا دی‌آنجلیس
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
راهنمای مردان برای شناخت زنان
جان گاتمن
روابط متکامل زن و مرد
علی صفایی حائری
ازدواج (کتاب اول)
حمید حبشی
آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید
آلن دوباتن
کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند
فلیپا پری
زندگی مشترک
محسن عباسی ولدی
زنان زیرک
شری آرگو
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان

نظرات کاربران

Sajad_ hsbzvri
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

فوق العاده نثر روان و ترجمه دقیق

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۴۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان