دانلود و خرید کتاب مغز زنان لوان برزندین ترجمه فروغ شجاع نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغز زنان اثر لوان برزندین

کتاب مغز زنان

معرفی کتاب مغز زنان

کتاب مغز زنان؛ رویکرد عصب روان‌شناختی مغز زنان نوشتهٔ لوان برزندین و ترجمهٔ فروغ شجاع نوری و سیده فاطمه موسوی است و انتشارات پرکاس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مغز زنان

دانشمندان، بین مغز زنان و مردان بیش از یک ­صد تغییر ساختاری را کشف کرده‌­اند، اما این تفاوت‌ها، جنسیت را محدود نکرده، بلکه شناخت ما را از تفاوت‌­های موجود بین دو جنس زن و مرد شفاف‌تر کرده تا با آگاهی و بصیرت نسبت به تصمیم‌گیری‌های خود در حیطه‌های مختلف تعلیم، تربیت، مشاوره و درمان رفتار کنیم. بنابراین، برای باورکردن این­که والدین و آموزشگران در ایجاد محیطی که برای پسران و دختران مساوی باشد، باید بیشتر تعمق و احتیاط کنند، دلیل کافی وجود دارد.

چرا زنان توانایی کلامی بالایی دارند؟ چرا آن‌ها در به ­یادسپاری و یادآوری جزئیات نسبت به مردان نیرومندتر عمل می­‌کنند؟ چرا زنان گرایش زیادی به جمع دوستان و گروه‌های زنانه دارند؟ این­گونه پرسش‌­ها سؤالاتی است که هر دو جنس در سراسر عمر در پی پاسخ‌گویی به آن بوده، به نظر می‌رسد انگیزۀ تالیف و طبیعتا ترجمۀ آن یافتن پاسخ‌های مبتنی بر فرایندهای عصب‌روان­‌شناختی است تا آگاهی هرچه بیشتری از پیش‌زمینه‌­های رفتاری و روان‌شناختی زنان در خانه و اجتماع برای خوانندگان فراهم کند.

خواندن کتاب مغز زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان و عصب‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لوان برزندین

لوان برزندین، متخصص در حوزهٔ عصب روان‌پزشکی از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو پایه‌گذار کلینیک ویژهٔ هورمون و خلق و خوی زنان و دختران جوان است. وی که پیش از این عضو هیئت علمی مدرسهٔ پزشکی هاروارد بود، فارغ‌التحصیل رشتهٔ داروسازی از دانشگاه ییل و عصب‌زیست‌شناسی ازدانشگاه کالیفرنیا، برکلی است.

او به‌عنوان متخصص مغز واعصاب در کتاب خود تلاش کرده است تا براساس یافته‌های آخرین تحقیقات و مطالعات صورت‌گرفته در حوزهٔ مغز به این پرسش‌ها، پاسخی بیولوژیکی فراهم کند. با این وصف، کتاب فیزیولوژی مغز زنان با انتشار در ۳۰ کشور جهان، حاوی نکات ارزنده و متکی به پژوهش‌های تجربی است که می‌تواند دانشی ضمنی در مورد نحوهٔ کارکرد مغز و پشتوانه‌ای زیست‌شناختی برای رفتارها، عواطف، هیجانات و صفاتی فراهم کند که در متن فرهنگ نوعاً با عناوین زنانه یا مردانه مورد خطاب قرار می‌گیرد.

خانم دکتر لوان برزندین در حال حاضر با پسر و همسرش در منطقهٔ بای شهر سانفرانسیکو زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب مغز زنان

«اُکسی‌توسین: دانشمندان به تازگی نام دیگر هورمون «اکسی‌توسین» را «هورمون عشق» گذاشته‌اند. این هورمون، کاربرد دو منظوره دارد و یک چاقوی دو لبه است؛ به این معنی که هم با احساس عشق و هم با احساس نفرت در ارتباط است. اُکسی‌توکسین روی رفتارهایی از قبیل اطمینان و فداکاری تاثیرگذار است. این هورمون، روی بروز رفتارهای کاملا متضاد مانند حسادت و غرور نیز مؤثر است. وقتی رابطه فرد مثبت باشد، اُکسی توسین، رفتارهای اجتماعی را تقویت می‌کند. وقتی ارتباط منفی باشد، هورمون مزبور احساسات منفی را افزایش می‌دهد. پزشکان دریافتند که اکسی‌توسین احساس همدردی و پیوند را به ویژه بین والدین و فرزندان افزایش می‌دهد. این هورمون می‌تواند مهارت‌های اجتماعی را در افراد خجالتی و کمرو تقویت کرده و بهبود بخشد. هورمون اکسی‌توسین میزان حس دلسوزی و همدلی انسان‌ها نسبت به یکدیگر را در افرادی که مهارت اجتماعی کمتری دارند، ارتقاء می‌دهد.

کورتیزول: معروف‌ترین گلوکوکورتیکوئید بدن است که از غده فوق کلیوی ترشح می‌شود. این هورمون در بدن پاسخ به التهاب یا کاهش سطح گلوکوکورتیکوئید خون ترشح می‌شود. تنظیم ترشح آن با هورمون آزاد کنندهٔ کورتیکوتروپین (CRH) است که از هیپوتالاموس ترشح و موجب افزایش ترشح هورمون آدرنوکورتیکوتروپین (ACTH) از هیپوفیز می‌شود این هورمون موجب افزایش ترشح کورتیزول می‌شود. با وجودی که استرس تنها دلیل ترشح کورتیزول به جریان خون نیست، امّا به دلیل آن که ترشح کورتیزول در جریان واکنش بدن به استرس، در سطح بالایی صورت می‌گیرد و نیز به دلیل آن که کورتیزول مسئول چند تغییر مربوط به استرس در بدن است به آن «هورمون استرس» گفته می‌شود.

وازوپرسین: هورمون وازوپرسین یا آنتی دیورتیک هورمون یا ADH هورمون ضد ادرای بوده که در واقع سبب احتباس ادرار در کلیه می‌شود، امّا به‌صورت اختصاصی‌تر سبب افزایش نفوذپذیری لوله جمع کننده ادرار می‌گردد.

دی هیدرواپی آندروسترون: این هورمون، فراوان‌ترین هورمون مردانه (آندروژن) است که غدد فوق کلیه و تا حدی تخمدان‌ها و بیضه‌ها ترشح می‌کنند. این ماده پیش‌ساز سایر هورمون‌ها نظیر تستوسترون و استروژن است. حداکثر میزان آن در سن ۲۵ سالگی وجود دارد. در سن ۸۰ سالگی، سطح DHEA به ۲۰ و ۱۰ درصد حداکثر می‌رسد.

آندرستندیون: آندرستندیون به طورطبیعی در بدن آدمی نیز تولید می‌شود. این ماده در کبد آدمی به هورمون مردانه تستوسترون تبدیل می‌شود. اساس کار مکمل‌های حاوی این ماده بر افزایش سطح ترشح تستوسترون طبیعی در بدن استوار است. زمانی که تستوسترون بدن چه با تزریق این هورمون و چه با افزایش ترشح طبیعی آن در بدن افزایش یابد، افزایش قدرت بدنی، افزایش حجم عضلانی و افزایش سطح انرژی موجود در بدن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

آلوپرگنولون: پرگنولون مادهٔ پیشتاز در سنتز گلوکوکورتیکوئیدها، مینرالوکورتیکوئیدها و استروئیدهای جنسی است. این هورمون از مشتقات پرژوسترون بوده و از کلسترول ساخته می‌شوند. یکی دیگر از ترکیبات افزایش‌دهنده هورمون تستوسترون می‌باشد. همچنین این ماده هورمون پروژسترون را در خانم‌ها افزایش می‌دهد که نوعی هورمون کاتابولیک‌کننده است.»


انواع سردردها و راهکارهای درمانی مؤثر
جابر آقایی
نکاتی درباره رانندگی
پگی پست
حقوق شهروندی و عدالت
عماد افروغ
زبان و جایگاه زن
رابین تالمک لیکاف
هیولا و آدم ها
متس استراندبری
مدیریت عملیات
امید امینی
ضربان قلب ثانیه ها
حمیده نادری لردجانی
انرژی و عدالت
ایوان ایلیچ
دانیال نبی در اسلام و یهود
محمد منابی
قرآن کریم
ابوالفضل رشیدالدین میبدی
قصه‌های شیرین برای بچه‌های شیرین(ویژه متولدین مهر)
محمد صادقی سیار
تن های تنها
بهزاد نیک خواه
مهارت برقراری روابط عاطفی
سیمون گرانت
دانشنامه فاطمی (جلد اول)
علی اکبر رشاد
رقص با عفریت (قسمت هفتم)
مسعود داوود
حقوق جامع شهروندی؛ جلد اول
محمود براتی‌نیا
تنها در خانه
جان هیوز
چکش و خنده
میخائیل میلنیچینکو
موطلا در خانه دایناسورها
مو ویلمس
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

آسمونی
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

لطفاً تو بی نهایت بزارین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

حجم

۸۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان