دانلود و خرید کتاب هفت قانون معنوی موفقیت دیپاک چوپرا ترجمه گیتی خوشدل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت قانون معنوی موفقیت اثر دیپاک چوپرا

کتاب هفت قانون معنوی موفقیت

نویسنده:دیپاک چوپرا
انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هفت قانون معنوی موفقیت

کتاب هفت قانون معنوی موفقیت نوشتهٔ دیپاک چوپرا و ترجمهٔ گیتی خوشدل است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی برای تحقق بخشیدن به آرزوهاست.

درباره کتاب هفت قانون معنوی موفقیت

اگرچه عنوان این کتاب هفت قانون معنوی موفقیت است، می‌توان آن را هفت قانون معنوی زندگی نامید، زیرا همان اصولی را عرضه می‌کند که طبیعت برای آفرینش هر چیز در بُعد مادی ـ هر آنچه می‌بینیم و می‌شنویم و استشمام می‌کنیم، مزه می‌کنیم و لمس می‌کنیم ـ از آنها سود می‌جوید.

هفت قانون معنوی موفقیت جوهر زندگی در طبیعت است. هرگاه این دانش در آگاهی‌‌تان درونی گردد، این توانایی را به شما خواهد داد که با سهولت و بی‌تکاپو، ثروت نامحدود بیافرینید و در هر کاری موفقیت را تجربه کنید.

موفقیت در زندگی را می‌توان به صورت گسترش مدام شادمانی و تحقق فزاینده هدف‌های ارزشمند تعریف کرد. موفقیت یعنی این توانایی که آرزوهایتان را با سهولت و بی‌تکاپو برآورده سازید. با این حال موفقیت، از جمله آفرینش ثروت، همواره به صورت فرایندی مستلزم سختکوشی و اغلب به بهای صدمه زدن به دیگران پنداشته شده است. نیاز داریم نسبت به موفقیت و فراوانی، نگرشی معنوی‌تر داشته باشیم که به معنای جریان فراوان همه موهبت‌های نیکوست. با وقوف به قانون معنوی و کاربرد آن، خود را در هماهنگی با طبیعت قرار می‌دهیم و سبکبالی و شادمانی و عشق می‌آفرینیم.

پیش از تعریف هفت قانون معنوی، بیایید به مفهوم قانون پی ببریم. قانون فرایندی است که طی آن نامتجلی متجلی و ناظر، منظور می‌شود. فرایندی که طی آن نظاره‌گر منظره می‌شود و رؤیابین رؤیای خود را متجلی می‌سازد.

همه خلقت ـ هر آنچه در عالم مادی وجود دارد ـ ثمره این است که نامتجلی، خود را متجلی کرده است. به هرچه بنگریم از ناشناخته می‌آید. جسم فیزیکی ما ـ عالم مادی ـ و هرچه که بتوانیم از طریق حواس خود ادراک کنیم ـ تبدیل و تحولِ نامتجلی و ناشناخته و نامرئی به متجلی و شناخته و مرئی است.

عالم مادی هیچ نیست الّا «ضمیر» که به درون «خود» بازگشته تا «خود» را به صورت جان و ذهن و جسم مادی تجربه کند. به عبارت دیگر، همه فرایندهای خلقت، فرایندهایی هستند که «ضمیر» یا الوهیت، «خود» را بیان و عیان می‌سازد. آگاهی در تحرک، خود را به سیمای اجسام عالم در جنبش جاودان زندگی نمایان می‌کند.

منشأ همه آفرینش، الوهیت (یا جان) است. فرایند خلقت یعنی الوهیت در حرکت (یا ذهن) و موضوع خلقت، عالم مادی است که شامل جسم مادی نیز می‌شود. این سه جزء تشکیل‌دهنده واقعیت ـ جان و ذهن و جسم، یا نظاره‌گر و فرایند نظاره و نظاره شده ـ اساساً یکی و یکسان‌اند. همه از یکجا می‌آیند: از حیطه امکانات محضی که مطلقاً نامتجلی است.

قوانین فیزیکی عالم، عملاً یعنی کل این فرایند الوهیت در حرکت، یا آگاهی در تحرک. هرگاه این قوانین را دریابیم و در زندگی‌مان به کار ببریم، هرچه بخواهیم می‌تواند خلق شود، زیرا همان قوانینی که طبیعت برای خلقت یک جنگل یا یک کهکشان یا یک ستاره یا یک جسم انسانی به کار می‌بَرَد، می‌تواند موجب برآورده شدن ژرفترین آرزوهایمان نیز بشود.

هفت قانون معنوی موفقیت از این قرار است:

(۱) قانون توانایی مطلق

(۲) قانون بخشایش

(۳) قانون «کارما» یا علت و معلول

(۴) قانون کمترین تلاش

(۵) قانون قصد و آرزو

(۶) قانون عدم دلبستگی

(۷) قانون «دارما» یا غایت حیات

خواندن کتاب هفت قانون معنوی موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید به آرزوهایتان برسید حتما این کتاب را بخوانید.

درباره دیپاک چوپرا

دیپاک چوپرا، رهبری است که در زمینه رابطه علمی ذهن و تن و توانایی انسان، آوازه جهانی دارد. نویسنده کتاب‌های پرفروشی چون «ذهن بی‌انتها، جسم پردوام» و «شفای کوآنتومی» و «آفرینش فراوانی»، و تعدادی برنامه‌های ویدئویی است. کتاب‌های او به بیش از بیست و پنج زبان ترجمه شده‌اند و در سراسر آمریکا و هندوستان و اروپا و ژاپن و استرالیا، سخنرانی می‌کند. اخیراً در مرکز بهداشت سان دیه‌گو، واقع در کالیفرنیا، ریاست مؤسسه رابطه علمی ذهن و تن و توانایی انسان را به عهده گرفته است.

بخشی از کتاب هفت قانون معنوی موفقیت

«نخستین قانون موفقیت، قانون توانایی مطلق است. این قانون مبتنی بر این واقعیت است که ما ـ در جوهر ـ آگاهی مطلقیم. آگاهی مطلق، توانایی مطلق، و حیطه تمامی امکانات و خلاقیت نامحدود است. آگاهی مطلق، جوهر معنوی ماست. همچنین بیکران و نامحدود بودن و شادمانی محض است. سایر ویژگیهای آگاهی عبارتند از دانش مطلق، سکوت بی‌انتها، تعادل کامل، شکست‌ناپذیری، سادگی، و بهجت و این طبیعت بنیادی ماست. طبیعت بنیادی ما یکی از تواناییهای مطلق است.

وقتی طبیعت بنیادی خود را کشف می‌کنید و درمی‌یابید به راستی کیستید، خود آن شناخت یعنی توانایی برآورده ساختن هر رؤیایی که دارید، زیرا قدرت و امکان جاودانید: آن قدرت قیاس ناپذیر که بوده و هست و خواهد بود. قانون توانایی مطلق را می‌توان قانون وحدت نیز خواند زیرا در کثرت نامحدود حیات، وحدت جانی یگانه نهفته و همه‌چیز را فراگرفته است. میان شما و این حیطه نیرو، ذره‌یی جدایی وجود ندارد. حیطه توانایی مطلق، ضمیر خودتان است و هرچه طبیعت راستین خود را بیشتر تجربه کنید، به حیطه توانایی مطلق نزدیکتر خواهید بود.

تجربه ضمیر یا «رجوع به خویشتن» یعنی اینکه نقطه رجوع درونی، روح و جان ماست، نه موضوعات تجربه‌مان. ضد رجوع به خویشتن، رجوع به موضوعات است. در رجوع به موضوعات، همواره تحت تأثیر موضوعاتی بیرون از ضمیر قرار می‌گیریم که شامل اوضاع و شرایط و موقعیتها و افراد و اشیاء می‌شود. در رجوع به موضوعات، همواره جویای تأیید دیگرانیم. اندیشه‌ها و رفتارمان همواره منتظر پاسخی است از این رو، مبتنی بر ترس است.

همچنین به هنگام رجوع به موضوعات، شدیداً احساس می‌کنیم که نیاز به کنترل امور و قدرت بیرونی داریم. نیاز به تأیید و نیاز به در اختیار گرفتن امور و نیاز به قدرت بیرونی، نیازهایی مبتنی بر ترس‌اند. این نوع قدرت، قدرت توانایی مطلق یا قدرت ضمیر یا قدرت راستین نیست. وقتی قدرت ضمیر را احساس می‌کنیم، ترس غایب است. عطش برای تسلط، یا تکاپو برای کسب تأیید یا قدرت بیرونی وجود ندارد.

در رجوع به موضوعات، نقطه رجوع درونی‌تان «من» شماست. حال آنکه «من» آن کس که به راستی هستید نیست. «من» تصویری است که از خود دارید ـ نقاب اجتماعی ـ و نقشی است که بازی می‌کنید. نقاب اجتماعی شما از راه کسب تأیید امرار معاش می‌کند. می‌خواهد اختیار امور را به دست بگیرد، و چون در ترس زندگی می‌کند، از راه قدرت بقا می‌یابد.»


رنگین‌کمان: برگزیده از گلستان و بوستان همیشه جاوید ادب پارسی
ایرج رامتین
ادبیات فارسی
مهدی محبتی
۱۱۰ تمرین با توپ بوسوبال
مهدی ذاکراکبری
بازی در کافی شاپ
محمدحسین مهرنوش
نقشه راه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت (جلد اول)
محمدهادی زاهدی وفا
حکایت‌های ایزوپ
ایزوپ (ازوپ)
موهبت
لین اولمن
شبی بی پایان «یلدا»
زینب رضائی اصل
مهر و ماه
الهام منتظری هدشی
دانشنامه‌ی شعر مهدوی؛ جلد پنجم
عبدالله شرعی
نیمه خالی لیوان همیشه پر است...
مری کاراپتیان آلورد
جهان اسطوره شناسی (جلد ششم)
جلال ستاری
مکتوب
پائولو کوئیلو
هنر خوب زندگی کردن
رولف دوبلی
داربست
مهران مهاجر
آرزوی تو دستور توست
کوین ترودو
شیوه های داستان نویسی
پروانه میرزایی
تمرین
ست گودین
قدرت عادت
چارلز داهیگ
حقایق
سیروس شمیسا
توطئه در پیونگ یانگ
جیمز چرچ
گروتفسکی
ریموند تمکین
دروغ گویی روی مبل
اروین د. یالوم
یک تراژدی در فلورانس و سالومه
اسکار وایلد
تریستانا
لوئیس بونوئل
با چشم هایم می اندیشم
رضا شیرمرز
افسردگی کودک و نوجوان
کریسی وردوین
مطالعات تئاتر
روبرت لیچ
جاویدان
ویکتور سرگئیویچ رزوف
توازن ظریف
ادوارد البی
چشمان تمساح
ادواردو ماچادو
شام طولانی کریسمس
تورنتون وایلدر
روانکاوی و ایمان
هاینریش منگ
یونگ می گوید
ویلیام مک گوایر
غرب زدگی، بسته بندی نوستالژیک تاریخی
محسن قانع بصیری
جادوگر
توماس میدلتون
بخش مسکونی
برایان فریل
گاندی؛ گونه ای زندگی
کریشنا کری پالانی
تیاتر کمدی و عروس ایرانی
کارلو گولدونی

نظرات کاربران

کاربر 2738910
۱۴۰۲/۰۷/۱۰

من در اوج موفقیت در زندگی، دچار بی انگیزگی شده بودم… دنبال راهی می گشتم که زندگی ام را عوض کنم و شاید انگیزه ای برای زندگی پیدا کنم. این کتاب، مرا بیدار کرد. عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان