دانلود و خرید کتاب سم زدایی دوپامین تیبو مریس ترجمه حورا شایسته کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سم زدایی دوپامین اثر تیبو مریس

کتاب سم زدایی دوپامین

نویسنده:تیبو مریس
ویراستار:نوید پدرام
امتیاز:
۳.۴از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سم زدایی دوپامین

کتاب سم زدایی دوپامین نوشتهٔ تیبو مریس و ترجمهٔ حورا شایسته کیا و ویراستهٔ نوید پدرام است و انتشارات ترانه پدرام آن را منتشر کرده است. خداحافظی با حواس‌پرتی‌ها و وادارکردن ذهن به انجام کارهای سخت، تنها با خواندن این کتاب.

درباره کتاب سم زدایی دوپامین

مدام کارهای مهم‌تان را به تعویق می‌اندازید؟ بی‌قرار هستید و نمی‌توانید روی کارهایتان تمرکز کنید؟ برای رسیدن به اهداف بزرگ خود، انگیزهٔ کافی ندارید؟

اگر این‌گونه است شما به یک «سم‌زدای دوپامینی» نیاز دارید!

در دنیای کنونی که عوامل حواس‌پرتی همه‌جا هستند، داشتن تمرکز، روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. محرک‌های زیادی اطرافمان وجود دارد، همواره احساس بی‌قراری می‌کنیم و در اغلب اوقات، علت آن را نمی‌دانیم. وقتی زمان انجام کارهایمان فرا می‌رسد، ناگهان حس می‌کنیم فعالیت‌های زیادی وجود دارند که باید انجام دهیم. مثلاً به جای اینکه کارمان را شروع کنیم و برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم، تصمیم می‌گیریم به پیاده‌روی برویم، قهوه بخوریم یا ایمیل‌هایمان را چک کنیم. برای انجام هر کاری انگیزه داریم به جز آن کاری که واقعاً باید انجام دهیم.

هر روزمان را این‌گونه می‌گذرانیم و به این شکل از مسیر رسیدن به اهداف و رویاهایمان دورتر و دورتر می‌شویم. عملکرد ضعیفی داریم و از توانایی‌های خود به‌درستی استفاده نمی‌کنیم. این درحالی است که در اعماق وجود خود می‌دانیم که این رفتار عزت نفسمان را از بین می‌برد و در ما حس ناامیدی، بی‌تفاوتی، حسادت و حتی خشم ایجاد می‌کند.

اما نباید اوضاع همین‌گونه باقی بماند!

وقتی یاد بگیریم که عوامل حواس‌پرتی را از بین ببریم و از این حالت برانگیختگی و آشفتگی همیشگی بیرون بیاییم، می‌توانیم بیشترِ کارهای سخت‌مان را به انجام برسانیم. اگر در این مسیر پایمردی داشته باشید، می‌توانید به فرد کارآمدتری تبدیل شده و نتایج مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنید.

در کتاب سم زدایی دوپامین یاد خواهید گرفت:

محرک‌های اطرافتان را از بین ببرید و در حین کار، آرام و متمرکز بمانید؛

به جای اهمال‌کاری، برای انجام کارهای مهمتان به اندازهٔ کافی انگیزه بیابید تا بتوانید به اهداف خود دست یابید؛

عوامل حواس‌پرتی و فعالیت‌های غیرضروری را کنار بگذارید و توانایی تمرکز خود را بالا ببرید.

خواندن کتاب سم زدایی دوپامین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دائم دچار حواس‌پرتی می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سم زدایی دوپامین

«اولین قدم برای داشتن یک سم‌زدایی موفقیت‌آمیز، شناسایی عوامل حواس‌پرتی و وسوسه‌کننده است. برای این کار ابتدا یک کاغذ و قلم بردارید و یک جدول بایدها و نبایدها بکشید.

در بخش «بایدها» تمام فعالیت‌هایی را بنویسید که باید انجام دهید. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، یادداشت وقایع روزانه، کارکردن روی پروژه‌های‌تان، مطالعهٔ کتاب. در بخش «نبایدها» فعالیت‌هایی را بنویسید که در دورهٔ سم‌زدایی دوپامین باید از آن‌ها دوری کنید. فعالیت‌هایی مانند یوتیوب‌گردی، چک‌کردن پیام‌ها و ایمیل‌ها یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی.

برای راحت‌تر شدن کار می‌توانید پرسش‌های زیر را از خود بپرسید:

کدام فعالیت است که اگر من آن را کنار بگذارم، تمرکز و بهره‌وری‌ام به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد؟

چه فعالیت دیگری را باید کنار بگذارم تا تمرکزم بیشتر شود؟

آنقدر این پرسش‌ها را از خود بپرسید تا بتوانید بهترین پاسخ را برای آن‌ها پیدا کنید.

وقتی فهرست خود را کامل کردید، آن را روی میز کارتان یا جایی جلوی چشم‌تان بگذارید. با این کار فراموش نمی‌کنید که باید از کدام فعالیت‌ها دوری کنید.»

نظرات کاربران

حمیدرضا نیک نژاد
۱۴۰۲/۰۲/۲۵

یکی از بهترین کتاب هایی که برای رهایی از دام شبکه های مجازی نوشته شده هستند

erfan._.teikst
۱۴۰۲/۰۶/۰۵

کتاب جمع و جور خوبیه، خیلی از نکات کتاب های دیگه رو نسخه‌‌وار تجویز میکنه ولی بی‌راه نمیگه و میشه از محتواش به مقدار خوبی استفاده کرد.

azi
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

کاش متن روانی داشت، خیلی سخت هست برا کسی که علاقه داره اطلاعات عمومیش رو افزایش بده.

علی فرهنگ
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

کتاب همونطور ک از اسمش پیداس درمورد هورمون دوپامین و نحوه پاکسازی این هورمونه......اما به نظرم کتاب مطالب رو خیلی راحت توضیح نمیده و شبیه کتابای آکادمیکه متنش و این کارو واسه مطالعه سخت تر میکنه..... بنظرم چنین کتابایی باید

- بیشتر
esmaeil nosrati
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

کتاب مخاطب خود را نمیشناسد و از هر مطلبی یک تکه برداشته و کنار هم چسبانده و به عنوان کتاب به خورد مخاطب داده است با این که این کتاب را دو بار مطالعه کردم اما متوجه نشدم که مخاطب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
لذت‌های کوچک و سهل‌الوصول، هدف‌های بزرگ و موفقیت‌آمیز را به تعویق می‌اندازند.
keshavarz
تمرکز شما، منبع بسیار ارزشمندی است و به همین خاطر است که بازاریاب‌ها، میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا بتوانند توجه شما را به خود جلب کنند.
keshavarz
سم‌زدایی دوپامین باعث کاهش سطح ترشح دوپامین می‌شود، در نتیجه وضعیت ذهنی نرمال‌تری برای انجام کارهای‌تان خواهید داشت. وقتی به دوپامین کمتری نیاز داشته باشید، فعالیت‌های سخت و به نظر طاقت‌فرسا، در نظرتان جذاب و آسان جلوه می‌کند.
azi
تمرکز شما، منبع بسیار ارزشمندی است و به همین خاطر است که بازاریاب‌ها، میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا بتوانند توجه شما را به خود جلب کنند. شرکت‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام می‌دانند که هر چه شما زمان بیشتری را به پلتفرم‌های‌شان اختصاص دهید، آن‌ها می‌توانند پول بیشتری از طریق تبلیغات به دست آورند.
keshavarz
تمرین به پرسش‌های زیر پاسخ دهید: به چه فعالیتی اعتیاد دارید؟ منبع اصلی ترشح دوپامین شما چیست؟ آیا انجام این فعالیت واقعاً باعث خوشحالی شما می‌شود؟
کاربر ۵۸۱۹۵۵۹
این را بدانید که اگر هرروز ویدیوهای انگیزشی ببینید، به اهداف‌تان نمی‌رسید اما اگر هرروز به شکل مداوم تمرین کنید و تا مدتی طولانی این روند را حفظ کنید، می‌توانید به رویاها و اهداف‌تان جامهٔ عمل بپوشانید.
احسان
همیشه به همهٔ پیام‌های دریافتی‌تان به‌سرعت جواب می‌دهید؟ آیا همواره اخبار جدید را چک می‌کنید؟ این نوع رفتارها، از وحشتِ ازدست‌دادن نشأت می‌گیرد که نشان‌دهندهٔ ذهنیت کمبود است. فردی که ذهنیت کمبود داشته باشد همواره فکر می‌کند که فقط تعداد محدودی از فرصت‌ها در اختیارش است، به همین خاطر می‌خواهد از همهٔ فرصت‌ها استفاده کند. این درحالیست که فرصت‌های زیادی در آینده برایش پیش خواهند آمد. پس بدانید اگر خبری را از دست دادید، نتوانستید در رویداد خاصی شرکت کنید یا ویدیوی مورد علاقۀ‌تان را در یوتیوب ببینید، اشکالی ندارد. البته منظورم رویدادهایی است که بعداً دوباره تکرار می‌شوند نه رویدادهایی مانند تولد فرزندتان یا جشن عروسی خواهر یا برادرتان
reza
افرادی که مدام به جایگاه خود در آینده می‌اندیشند، این توان را دارند که در زمان حال تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشند
keshavarz

حجم

۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان