دانلود و خرید کتاب امروز انجامش بده داریس فوروکس ترجمه فاطمه حسین‌بیگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امروز انجامش بده اثر داریس فوروکس

کتاب امروز انجامش بده

معرفی کتاب امروز انجامش بده

کتاب امروز انجامش بده نوشتهٔ داریس فوروکس و ترجمهٔ فاطمه حسین‌بیگ است و نشر افرا آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب بر اهمال‌کاری غلبه کنید، بهره‌وری را بهبود بخشید و به دستاوردهای معنادارتری برسید.

درباره کتاب امروز انجامش بده

زندگی فانی است و زمانی که در اختیار داریم ازبین‌رفتنی است. هر ثانیه‌ای که روی یک کار سرمایه‌گذاری می‌کنیم زمانی است که هرگز نمی‌توانیم آن را پس بگیریم؛ اما کتاب امروز انجامش بده شما را در این باور به چالش می‌کشد.

کاری که امروز انجام می‌دهید تعیین می‌کند که در یک، دو و حتی ده سال آینده کجا خواهید بود. ما هر روز کارهایی را انجام می‌دهیم که نمی‌خواهیم. منظور نحوهٔ سرمایه‌گذاری روی زمانتان است. زمانی که زندگی‌تان را خلاصه می‌کند.

کتاب امروز انجامش بده دربارهٔ فراز و نشیب‌های زندگی، نکات بهره‌وری یا هر تاکتیک دیگری نیست. همهٔ ما درمورد آن‌ها چیزهایی می‌دانیم.

دستورالعمل داشتن زندگی خوب ساده است: آنچه را می‌خواهید مشخص کنید و هر چیز دیگری جز آن را از زندگی‌تان حذف کنید. فرآیندش ساده است؛ هرچند فهمیدن آن برای داریس فوروکس سال‌های زیادی طول کشید و این کتاب داستان سفر اوست. 

امروز انجامش بده مسیر و طرح کاری نویسنده برای غلبه بر اهمال‌کاری بی‌پایان، بهبود بهره‌وری و انجام امور معنادارتر است و می‌تواند طرح کاری شما نیز باشد.

خواندن کتاب امروز انجامش بده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که کار امروز خود را به فردا واگذار می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امروز انجامش بده

«هر بار که تصمیمی را به تعویق می‌انداختم، دکمهٔ بیهوده وقت گذراندن را می‌فشردم، رفتن به باشگاه را رها می‌کردم یا کارهایم را به خاطر بی‌حوصلگی انجام نمی‌دادم همیشه توضیحی برای اهمال‌کاری‌ام داشتم.

به خودم می‌گفتم خسته بودم. یا می‌توانم تا فردا صبر کنم. برای چه کسی مهم است که تو کاری را به تعویق می‌اندازی، مگر نه؟ خب، آنکه باید برایش مهم باشد خودت هستی چون تو کسی هستی که مسئول زندگی‌ات هستی.

بسیاری از اوقات ما به نکات بهره‌وری، برنامه‌ها یا ابزارها به عنوان پاسخ جادویی به مشکلات‌مان نگاه می‌کنیم اما این بدان معناست که به خودمان اجازه می‌دهیم عوامل خارجی را به خاطر عدم بهره‌وری خود سرزنش کنیم.

- «نه، تقصیر من نیست. تقصیر لپ‌تاپ جدیدمه. اون خراب می‌شه و من نمی‌تونم این‌طوری کار کنم.»

- «دفتر کار خیلی پرسروصداست.»

- «مردم مدام با من تماس می‌گیرن و ایمیل می‌زنن.»

- «هیچ‌وقت وقت ندارم.»

مبارزه با اهمال‌کاری مبارزه‌ای درونی است. در زندگی‌ام مثال‌های فراوانی از آن دارم. در سال ۲۰۱۳ احساس کردم شغلم به بن‌بست خورده است. دو سال قبل از آن، با پدرم یک شرکت راه‌اندازی کردم. اما پس از دو سال مضطرب شدم چون می‌خواستم بیشتر کار کنم و یاد بگیرم. برای همین چند کار آزاد و غیرمرتبط انجام دادم. وب‌سایت طراحی کردم، تبلیغ‌نویسی، بازاریابی محتوا و کارهای طراحی انجام دادم اما موفقیت‌آمیز نبودند. چرا؟ چون هرگز کار آزاردهنده و سخت انجام ندادم. درعوض، شغلی پیدا کردم تا از آن کارهای دشوار فرار کنم.»

نظرات کاربران

behzad
۱۴۰۲/۰۷/۰۸

کتاب فوق العاده تاثیر گذاری هست پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش پشیمون نمیشید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
وقتی تمرکز نداشتم چه کار کردم؟ این سؤال را از خودم پرسیدم: «چه چیز (هایی) را باید حذف کنم تا زندگی‌ام آنقدر ساده شود که تمرکز روی آن آسان گردد؟»
امیر
زندگی بهم‌ریخته یعنی ذهن بهم‌ریخته و با ذهن آشفته نمی‌توانید کارهای‌تان را انجام دهید. من محیط کار و زندگی ساده را ترجیح می‌دهم. میز تحریر، لپ‌تاپ و دفترچه یادداشت. همه‌چیز را ساده انتخاب کنید. نیازی به تجملات ندارید.
امیر
سعی نکنید کسی باشید که نیستید.
امیر
کاری که امروز انجام می‌دهید تعیین می‌کند که در یک، دو و حتی ده سال آینده کجا خواهید بود.
امیر
شما حافظهٔ به‌شدت فوق‌العاده‌ای دارید. یا شاید به‌قدری باهوش هستید که همه‌چیز را به خاطر می‌سپارید، درست است؟ نه، اشتباه است. ننوشتن افکار، ایده‌ها، وظایف و... کار احمقانه‌ای است. چرا؟ چون وقتی فقط به حافظه‌تان متکی هستید قدرت ذهنی فراوانی را به هدر می‌دهید. وقتی همه‌چیز را یادداشت کنید می‌توانید از قدرت مغزتان برای امور دیگر استفاده کنید. اموری مانند حل مسائل و مشکلات. این کار واقعاً مفید است و باعث ارتقای شغل‌تان می‌شود.
امیر
وقتی مردم می‌گویند: «دارم فکر می‌کنم» منظورشان این است که نگران هستند. بیش‌ازحد فکر نکنید. فقط عمل کنید و ببیند چه اتفاقی می‌افتد. اگر نتیجه‌ای را که می‌بینید دوست دارید این روش را ادامه دهید. در غیر این صورت، کار دیگری انجام دهید.
امیر
الکس کورب، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیا و نویسندهٔ کتاب مارپیچ سربالایی توضیح می‌دهد که چرا یادآوری رویدادهای خوب به شما کمک می‌کند تا روی کارهای مهم تمرکز کنید: «تنها کاری که باید برای افزایش سطح سروتونین انجام دهید این است که رویدادهای مثبت زندگی‌تان را به یاد بیاورید. این عمل ساده باعث افزایش تولید سروتونین در قشر کمربندی قدامی می‌شود. این قسمت از مغز دقیقاً پشت قشر جلوی مغز قرار دارد که میزان توجه و تمرکز را کنترل می‌کند.»
امیر
اگر از خودتان می‌پرسید چرا افراد بیشتری به شما نمی‌گویند که از شر تلفن‌تان خلاص شوید بدانید که آن‌ها سعی دارند به کیف پول شما دست یابند. همچنین، افرادی که در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند کسب و کارشان را با تلفن هوشمندشان اداره می‌کنند دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند. آن‌ها به شما نیاز دارند تا به وسیلهٔ تلفن هوشمندتان محتوای‌شان را مصرف کنید. شرکت اپل هرگز به ما نخواهد گفت: «خرید آیفون جدید را فراموش کنید چون بهره‌وری‌تان را از بین می‌برد.» البته که نمی‌گوید و سعی می‌کند برعکس آن را به شما بقبولاند.
امیر
متغیرهای زیادی بهره‌وری کلی شما را تعیین می‌کنند. اگر ذهنیت درستی نداشته باشید ابزارها، برنامه‌ها و روش‌ها به‌درستی کار نخواهند کرد زیرا بهره‌وری راهی برای زندگی‌ست. بهره‌وری یعنی دستیابی به حداکثر بازدهی، انجام کارها و تلف نکردن وقت. به نظر من بازدهی و شادی دست‌دردست هم حرکت می‌کنند.
امیر
هر بار که یک اعلان روی صفحهٔ تلفن همراه‌مان ظاهر می‌شود چنان عجله می‌کنیم که در بدن‌مان دوپامین آزاد می‌شود. دوپامین یکی از مواد شیمیایی‌ست که در بدن ایجاد شادی می‌کند. این ماده سیستم «لذت» مغز را کنترل می‌کند و باعث می‌شود احساس خوشحالی کنید. این احساس شادی اعتیادآور است و ما را وادار می‌کند به دنبال رفتارهایی باشیم که دوپامین را تحریک می‌کنند. می‌توانید به غذا، مواد آرامش‌بخش و اعلان‌هایی که روی صفحهٔ نمایش خود دریافت می‌کنید فکر کنید.
امیر

حجم

۱۵۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۵۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان