دانلود و خرید کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان علی اصغر مصطفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان اثر علی اصغر مصطفوی

کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان

معرفی کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان

کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان نوشتهٔ علی اصغر مصطفوی است. انتشارات امید سخن این کتاب تاریخی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان

کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان به شرح قوانین و آیین دادگستری در ایران باستان و دین زرتشت پرداخته و آن را به‌صورت دقیق واکاوی کرده است. علی اصغر مصطفوی در این کتاب تاریخی به تفسیر چند واژهٔ قضایی، ادوار حقوقی ایران باستان، ردپای سوگند و آزمایش‌های ایزدی در نخستین قوانین جهان، آیین‌های سوگند در ایران باستان، خدایان سوگند و «ور» در ایلام، ردپای سوگند و «ور» در متن‌های پهلوی، روایات داراب هرمزدیار و سوگندنامه پرداخته است.

نویسندگان ایرانی و غیرایرانی، ایران را زادگاه تاریخ و یکی از گاه‌واره‌های تمدن بشری خوانده‌اند. یکی از امتیازهایی که تاریخ گذشتۀ این سرزمین را نسبت به دیگر ممالک جهان ممتاز کرده است، وجود قانون و «آیین داد» در میان فرمانروایان باستانی است که در این بخش از گیتی شهریاری داشته‌اند. فرّه و شکوه ایران باستان در پرتو قوانینی بوده که چرخ‌های عظیم امپراتوری‌های کهن ایران را به گردش می‌آورد است.

خواندن کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد ایران باستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان

«پادشاهان ساسانی خود را پرستندگان مزدا = مزدیسنان خوانده‌اند اما در عین حال خود را شخصی ربانی و از نژاد خدایان هم می‌دانستند. تا آنجا که شاپور دوم در نامه‌ای که به امپراتور «روم» کنستانس نوشته است، خود را به القاب مجلل «شاه شاهان، قرین ستارگان، برادر مهر و ماه» ملقب نموده است. خسرو اول به این اوصاف مباهات کرده خود را «وجودی الهی، نیکوکار، گسترنده صلح، واجب الاحترام و ساخته شده به‌وسیله یزدان» می‌خواند. حتی در یکجا خود را «آدمی فناناپذیر از میان خدایان، خدایی بسیار جلیل در میان مردمان و کسی که چشمان شب، عطای اوست» (ایران در زمان ساسانیان ص ۳۵۶) خطاب کرده است. در امپراتوری ماد و پارس، شاه واضع قانون و «دادشاه» از شهرت و اعتبار کافی برخوردار بوده است. چنان شهرت یافته بود که قانون مادها و پارس‌ها تغییرناپذیر است. در کتیبۀ داریوش بزرگ در بیستون آمده: «به خواست اهورامزدا، این‌ها کشورهایی هستند که داد مرا فرا رفتند (دنبال کردند-پذیرا شدند)» آنگاه نام کشورها را بیان می‌کند.

پس از تشکیل شاهنشاهی ماد و به دنبال آن، امپراتوری عظیم هخامنشی، ایجاد مجموعه قوانینی تازه و جهان شمول که در سراسر شاهنشاهی بدان عمل شود، نیازی واقعی بود. جامعۀ واحد و بزرگی به وجود آمده بود که شرایط تازه‌ای را طلب می‌کرد. هرچند که شرایط اقتصادی و اجتماعی، عمیقاً دگرگون نشده بود اما به قدرت رسیدن مادها و پارس‌ها و یکپارچه شدن آسیای غربی - مصر و بخش‌هایی از بالکان- شرایط سیاسی را دگرگون کرده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۲۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان