دانلود و خرید کتاب رایانش ابری رضـا خلیـلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رایانش ابری اثر رضـا خلیـلیان

کتاب رایانش ابری

معرفی کتاب رایانش ابری

کتاب رایانش ابری نوشتهٔ رضا خلیلیان و عبدالحسین رضائی و مجتبی مهدوی است. انتشارات کنکاش این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب رایانش ابری

کتاب رایانش ابری شامل پنج فصل است:

  • در فصل اوّل رایانش ابری معرفی‌شده و مفاهیم اولیه رایانش ابری ارائه شده است. 
  • در فصل دوم به معماری و عملکرد رایانش ابری به دقت پرداخته شده است. 
  • در فصل سوم مدل‌های مختلف سرویس‌دهی رایانش ابری بیان گردیده است. 
  • در فصل چهارم سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهایی که بر مبنای رایانش ابری ایجاد شده‌اند بررسی شده  تا کاربردهای شگرف رایانش ابری ملموس‌تر احساس گردد. 
  • در فصل پنجم موضوع مهم امنیت و چالش‌های رایانش ابری تشریح شده است و در فصل ششم وضعیت رایانش ابری برخی کشورهای جهان تحلیل شده است.

خواندن کتاب رایانش ابری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رایانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رایانش ابری

«پیش از ظهور رایانه‌ها، برای یافتن اطلاعات باید به‌ناچار به‌صورت فیزیکی به مراجع خاصی مراجعه می‌شد که زمان و هزینهٔ بسیار زیادی صرف می‌شد. با فراگیرشدن رایانه‌ها و دیجیتال‌شدن اطلاعات، فرآیند یافتن و بهره‌گیری از اطلاعات آسان‌تر شد.

با ظهور اینترنت و سرویس‌های مبتنی بر وب، تحولی ارزشمند درزمینة فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شد. اینترنتی که با آن می‌توان ظرف چند ثانیه نامه‌ای را به دورترین نقطه‌ٔ جهان فرستاد، لیست تصاویر و اطلاعات موردنیاز را ظرف چندهزارم ثانیه یافت، از هرجای جهان روی تجارت مدیریت و نظارت داشت، همیشه به اسناد و اطلاعات دسترسی داشت و تمام لحظات با دوستان درتماس بود و علاقه‌مندی‌ها را به اشتراک گذاشت.

با رشد فناوری‌های نوین نیاز به پردازش اطلاعات همیشه/همه‌جا به‌وجود آمد. ناگفته نماند، ضروری است که افراد می‌توانند پردازش اطلاعات زیاد را بدون سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گران قیمت از طریق خدمات همگانی انجام دهند.

از طرف دیگر، اگرچه توان رایانه‌ها بسیارافزایش یافته است، ولی به‌نظر می‌رسد کار با رایانه‌ها کندتر شده است و رایانه‌ها سرعت سابق را ندارند. دلیل موضوع روشن است. هرروز، سیستم عامل‌ها و بسته‌های نرم‌افزاری پیچیده‌تر می‌شوند و امکانات آنها از سطح نیازهای متوسط خیلی بالاتر می‌رود. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری اطلاعات و ارتباطات به این نیازها می‌باشد. نکتهٔ مهم‌تر آنکه کاربران با استفاده از رایانش ابری به منابعی بیشتر از منابع یک کامپیوتر معمولی دست می‌یابند. امروزه کاربران رایانه‌ها به یک سخت‌افزار محدود نخواهند بود. اگر فردی لپ‌تاپ یا تبلت را در خانه جا گذاشته باشد و همان ساعت یک ارائه دانشگاهی داشته باشد، دیگر نگران نیست. با لپ‌تاپ دوستتانش می‌تواند به حساب کاربری خودش وارد شود و آنچه را که جاگذاشته است با خود همراه کند! هرچه نیازاست همین‌‌جا است».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان