دانلود و خرید کتاب یاد او کالین هوور ترجمه عباس زارعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یاد او اثر کالین  هوور

کتاب یاد او

نویسنده:کالین هوور
انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یاد او

کتاب یاد او - که با عنوان یادبودهای او نیز شناخته می‌شود- رمانی نوشته‌ی کالین هوور نویسنده‌ی آمریکایی و منتشرشده در سال ۲۰۲۲ است. این کتاب داستان زنی به نام کنا را روایت می‌کند که ۵ سال از زندگی‌اش را در زندان گذرانده و اکنون بازگشته تا بتواند دخترش را ببیند، اما در این مسیر با موانع بسیاری روبه‌رو می‌شود.

رمان یاد او با ترجمه عباس زارعی توسط نشر آموت منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را خریداری و دانلود کنید. نسخه الکترونیکی این اثر با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره و خلاصه کتاب یاد او اثر کالین هوور

کتاب یاد او اثر نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، کالین هوور است. در این داستان دلخراش و در عین حال امیدوارکننده، یک مادر جوان آشفته به نام کنا روآن مشتاق رستگاری است. این مادر پس از گذراندن ۵ سال زندان برای قتل غیرعمد اسکاتی، پدر دخترش که بلافاصله پس از تولد از او گرفته شد، به شهری بازمی‌گردد که همه‌چیز در آن به هم ریخته است، آن هم تنها به امید اینکه دوباره با دختر چهارساله‌اش دیدار کند. با این حال، بازسازی پل‌هایی که کنا پشت سرش خراب کرده، غیرممکن به نظر می‌رسد. کنا شغل و تقریبا هیچ پولی ندارد و حقوق او به‌عنوان یک مادر پس از تولد دخترش قطع شده و این موضوعات دیدار مجدد آن‌ها را به نبردی دشوار تبدیل کرده است. کنا بدون هیچ حمایتی، راه درازی در پیش دارد تا از نو شروع کند.

تمام کسانی که در زندگی دخترش هستند، مصمم‌اند که او باید کنا را -فارغ از اینکه چقدر برای اثبات خود تلاش می‌کند- کنار بگذارد. تنها کسی که در را به‌طور کامل به روی کنا نبسته، لجر وارد، صاحب بار محلی و یکی از معدود پیوندهای باقی‌مانده به دختر کنا است. با لجر در کنار او، کنا تلاش می‌کند آن‌چه را که او و دخترش برای آینده‌ای روشن‌تر شایسته‌ی آن هستند، فراهم کند. اما اگر کسی بخواهد بفهمد که چگونه لجر به آرامی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از زندگی کنا است، هر دو ممکن است اعتماد تمام افراد زندگی‌شان را از دست بدهند. این دو علیرغم فشاری که اطرافشان وجود دارد با هم ارتباط برقرار می‌کنند، اما با افزایش عشق آن‌ها، خطر نیز افزایش می‌یابد. کنا باید راهی برای جبران اشتباهات گذشته‌ی خود بیابد تا آینده‌ای را با امید بسازد.

رمان یاد او بهترین کتاب ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲ آمازون و نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در بخش داستان و رمان عاشقانه بوده است. هوور در این رمان عمیقا در مفاهیمی از جمله غم، اندوه و گناه می‌کاود تا یک داستان رستگاری چندوجهی برای گروهی از شخصیت‌هایی خلق کند که به همان شدتی که کسانی را دوست دارند، جنگجو نیز هستند.

خواندن و دانلود کتاب یاد او را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خوانندگانی که به کتاب‌هایی با قهرمانان قوی و کتاب‌هایی که شخصیت‌های خردسال دارند، علاقه‌مند هستند، از خواندن کتاب یاد او لذت خواهند برد.

علاوه بر این، تمام کسانی که علاقه‌مند به داستان‌های عاشقانه با مضامین از دست دادن و رشد شخصی هستند، می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند. خواندن یاد او را همچنین به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌مند به کاوش در موضوعاتی مانند ایمان، معنویت و قدرت عشق برای فراتر رفتن از مرگ هستند.

چرا باید رمان عاشقانه یاد او با ترجمه عباس زارعی را بخوانیم؟

به‌طور کلی، کتاب یاد او روایتی دردناک، دلخراش و صادقانه از زندگی یک مادر است. کالین هوور داستان‌نویسی غریزی و شهودی است که می‌داند چگونه احساسات شخصیت‌هایش را منتقل کند. در رمان یاد او نیز مجموعه‌ای از مضامین در گردش هستند، از جمله عشق، اشتیاق، زیاده‌روی، بلاتکلیفی، قضاوت، بخشش، سرزنش، وفاداری، مراقبت، غم، از دست دادن، قانون، جبران، پذیرش، حفاظت، حقیقت، شجاعت، انعطاف‌پذیری و امید. بنابراین، این رمان می‌تواند رمانی بسیار جذاب برای مطالعه باشد.

درباره کالین هوور؛ نویسنده کتاب

کالین هوور نویسنده‌ی آمریکایی متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۷۹ است. او در تگزاس بزرگ شد و از دانشگاه A&M تگزاس در رشته‌ی مددکاری اجتماعی فارغ‌التحصیل شد. پس از کار به‌عنوان یک مددکار اجتماعی و معلم، هوور نخستین رمان خود به نام بسته را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد. این کتاب به کتابی بسیار پرفروش تبدیل شد و منجر به ساخت مجموعه‌ای از رمان‌های موفق از جمله ناامید، شاید روزی و ما تمامش می‌کنیم شد.

رمان‌های هوور اغلب به موضوعاتی از جمله عشق، از دست دادن و خودشناسی می‌پردازند و او به دلیل توانایی‌اش در خلق شخصیت‌های پیچیده و قابل ستایش مورد تحسین قرار گرفته است. هوور علاوه بر موفقیتش به‌عنوان نویسنده، به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش نیز شهرت دارد. او و خانواده‌اش The Bookworm Box را تاسیس کردند که یک سرویس اشتراک ماهانه است که تمام سود خود را به خیریه‌های مختلف اهدا می‌کند.

کالین هوور تاکنون عناوین و جایزه‌های متعددی را به خود اختصاص داده است، از جمله جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز برای رمان ما تمامش می‌کنیم در سال ۲۰۱۶، نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز برای رمان ناامید در سال ۲۰۱۳ و جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز برای رمان اعتراف در سال ۲۰۱۵.

ورود یاد او به بازار کتاب ایران و معرفی بهترین ترجمه فارسی یاد او

رمان یاد او توسط مترجمین متعددی از جمله عباس زارعی (انتشارات آموت)، الهه مهدوی (انتشارات آن‌جا)، فریبا بردبار (انتشارات کهکشان علم) و اسماعیل حسینی (نشر کتاب مجازی) به فارسی برگردانده شده است. در میان این ترجمه‌ها، ترجمه‌های عباس زارعی و اسماعیل حسینی از سایر ترجمه‌ها مشهورتر هستند. عباس زارعی عنوان کرده که پیش از رمان یاد او، در انتشارات آموت دو کتاب دیگر از این نویسنده ترجمه شده است و یکی از این دو کتاب -یعنی کتاب اگر حقیقت این باشد- توسط خود این مترجم ترجمه شده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت عباس زارعی با آثار کالین هوور آشنایی داشته و احتمالا ترجمه‌ا‌ی دقیق‌ از این رمان انجام داده باشد.

پایان داستان یاد او

هشدار: پاراگراف زیر می‌تواند پایان داستان را فاش کند!

در طول داستان، لندری‌ها -پدر و مادر اسکاتی- به کنا اجازه نمی‌دهند که وارد زندگی آن‌ها یا دخترش شود. پیش از اینکه لجر بتواند به آن‌ها بگوید چه خبر است، آن‌ها متوجه می‌شوند که لجر مخفیانه کنا را می‌بیند و از این موضوع عصبانی می‌شوند. با این حال، لجر عذرخواهی می‌کند و نامه‌ای را به آن‌ها نشان می‌دهد که کنا در مورد اینکه چقدر اسکاتی را دوست دارد، نوشته است و توضیح می‌دهد که او عمدا اسکاتی را در صحنه‌ی تصادف رها نکرده تا بمیرد؛ درواقع فکری که همه در مورد کنا داشتند که این‌گونه باعث مرگ اسکاتی شده به هیچ‌وجه حقیقت نداشته است. خانواده لندری سرانجام موافقت کردند که کنا را ببخشند و به‌خاطر رفتاری که با او داشته‌اند عذرخواهی کنند. کنا نیز در نهایت توانست نقشی در زندگی دخترش داشته باشد و کتاب با به هم رسیدن کنا و لجر و داشتن پسری که نام او را اسکاتی گذاشته‌اند، به پایان می‌رسد.

رده سنی رمان یاد او

خواندن کتاب عاشقانه یاد او برای افرادی که بیش از ۱۷ سال دارند، مناسب عنوان شده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب یاد او

نیویورک پست کتاب یاد او را پراحساس و رمانی که به زیبایی نوشته شده، عنوان کرده است.

پابلیشرز ویکلی معتقد است یاد او، رمانی است که هواداران کالین هوور را ناامید نخواهد کرد.

پاپ شوگر معتقد است که رمان عاشقانه‌ی کالین هوور شما را از هم می‌گسلد و خودش نیز قدرت این را دارد که دوباره یکپارچه‌تان کند. این رمان شاهکاری احساسی درباره‌ی از دست دادن و امید، اندوه و بخشش و اینکه چگونه قدرت عشق می‌تواند التیام ببخشد است.

The Nerd Daily رمان یاد او را دل‌شکن و در عین حال امیدوارکننده عنوان کرده است.

بخشی از متن کتاب یاد او

«وقتی بچه‌ای گریه می‌کند، می‌دانم چه باید بکنم. اما در مقابل یک زن بالغ چیزی به عقلم نمی‌رسد. تا جای ممکن، از او دور می‌مانم تا قهوه‌اش را بنوشد.

از یک ساعت پیش که به اینجا آمده، چیز زیادی از او دستگیرم نشده، اما مطمئنم برای دیدار کسی نیامده است. برای تنها بودن آمده. در این مدت سه نفر سعی کردند به او نزدیک شوند، اما حتی بدون اینکه نگاهشان کند، با حرکت دست آنها را از سرش وا کرده است.

در سکوت قهوه‌اش را نوشید. ساعت هنوز هفت نشده، بنابراین ممکن است سراغ نوشیدنی‌های قوی‌تری برود. البته امیدوارم این کار را نکند. چیزی را که نداریم، سفارش می‌دهد و مردهایی را که هرگز ندیده، از خود دور می‌کند. رفتارش کنجکاوم کرده.

تا این ساعت، من و رومن تنها اینجا را چرخانده‌ایم، تا اینکه مِری آن و رازی هم از راه می‌رسند. کم‌کم شلوغ می‌شود و نمی‌توانم چنان که باید همه توجهم را معطوف او کنم. شاید این‌طوری بهتر باشد، وگرنه به نظر می‌رسد بیش از اندازه در حریم او حضور دارم.

به محض تمام شدن قهوه‌اش، می‌خواهم بروم و از او بپرسم دیگر چه میل دارد، اما در عوض ده دقیقه‌ای با لیوان خالی تنهایش می‌گذارم. شاید این زمان را به پانزده دقیقه افزایش دهم و بعد بروم سراغش.»

معرفی نویسنده
عکس کالین  هوور
کالین هوور

کالین هوور در ۱۱ دسامبر ۱۹۷۹ در سولفور اسپرینگز در تگزاس به دنیا آمد و در سالتیلو در تگزاس بزرگ شد. هوور مدت‌ها پیش از اینکه هویت خود را درک کند، عاشق نوشتن بود. او خود درباره‌ی کودکی‌اش این‌گونه می‌گوید: «به یاد دارم که در کودکی احساس می‌کردم که داستان‌هایی برای گفتن دارم.»

نظرات کاربران

*SaYeH*
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

دوستان عزیز کتاب های یاد او ، خاطرات او و یادبود های او هر سه یک کتاب هستن که هر انتشاراتی نامی مختلف برای آن انتخاب کرده گفتم اطلاع بدم که هزینه اضافی بابت یک کتاب تکراری پرداخت نکنید.

سکولاریسم مدرن
۱۴۰۲/۰۳/۱۷

محتوای کتاب راجب مادری بود که از کودکش سالیان سال بخاطر بودن در زندان دور بود و وقتی آزاد شد سعی در دیدن کودکش داشت ، عاشق شد ! یک عاشقانه خوب و زیبا؟خیر بسیار سطحی و قابل پیش بینی

- بیشتر
S.Ramos7
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

خیلی کتاب زیبا و روانی بود و ترجمه خوبی داشت.یک کتاب عاشقانه و غمگین ولی آخرش فوق العاده زیبا.خیلی حس خوبی به آدم میده و پایانش واقعا غافلگیرم کرد.عاشق شخصیت کنا شدم.پیشنهاد میکنم بخونید

گـیـسـو کـمـنـد
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

من عاشق تمام قسمت های این کتابم ، داستان پردازی جذاب و فوق‌العاده ای داشت 💓 به راحتی میشه خوندنش رو شروع کرد و به سختی میشه کنار گذاشتش به نظر من واقعاً ارزش خوندن داره 👍🏻🤩✨

الیزابت دارسی
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

و باز هم کالیین هوور و شخصیت های پینترستیش،دوستش داشتم ولی کاش نویسنده متوجه بود که مرد ها حتما لازم نیست اونقدر جذاب و خفن باشن 🍄

zahra
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

داستان جذابی داشت و خب من سه تا دیگه از رمان های خانم هوور رو خوندم با سبک نوشتنشون تا حد بالایی آشنا شدم . یه جاهایی از داستان شوک میشدم و یه جاهایی واقعا به خاطر شخصیت اصلی غمگین

- بیشتر
آنشرلی‌ِ گرین گیبلز^^
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

کتاب روند خوبی داشت و احساسات یه مادری که از فرزندش دوره رو خیلی قشنگ توصیف کرده بود ولی آخرش یکم غیرواقعی تموم شد...

صبا صبرآمیز
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

به نظر من پایان بندی داستان به شدت غیر منطقی بود...ایده جالب و جدید بود ولی در همین حد.از این که این کتاب این همه پرفروش بوده تعجب میکنم!

nafiseh gh
۱۴۰۲/۰۵/۲۳

من نسخه چاپی این کتاب و خوندم .رمان بسیار تاثیر گذاریه .حس خوبی بعد از خوندن این کتاب داشتم .ترجمه کتاب عالی بود .ارزش چند بار خوندن و داره .

نِگار؛
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

به بعضی از قسمتاش که میرسیدم فقط میخواستم زود تموم شه.. داستانش کمی دور از تصور و اغراق آمیز بود هرچی بیشتر کتاب از کالین هوور میخونم ازش نا امید تر میشم چون واسه خوندن این کتاب ذوق زیادی داشتم... به هر حال

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
هیچ آدم بدی این وسط وجود ندارد که بخواهم سرزنشش کنم. ما فقط آدم‌های غمگینی هستیم که تلاش می‌کنیم تا امروزمان را به فردا برسانیم
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
عجیب است که فکر می‌کنی کسی را می‌شناسی، اما بعد متوجه می‌شوی ابداًشناختی از او نداری
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
شاید واقعاًنوشتن چیزی است که مرا از خودم نجات می‌دهد.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
متنفرم که می‌دانم آن اشک‌ها چه طعمی دارند
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
معمولا وقتی کسی می‌میرد، مردم از او تعریف می‌کنند. گاهی او را تا حد قهرمان‌ها بالا می‌برند.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
مهم نیست چقدر عاشق کسی هستی، باز هم می‌توانی کارهای نفرت‌انگیزی در حقش بکنی.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
برای آدم‌هایی که رنج بیشتری دیده‌اند، شاید بخشیدن سخت‌تر باشد.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
می‌پرسم: «آدم خوبیه؟» «پِلِی اِستیشن داره!» «ولی آدم خوبیه؟» «یه عالمه کارت پوکمون هم داره!» «آدم خوبی هست یا نه؟!» شانه بالا می‌اندازد. «نمی‌دونم. باید ازش بپرسم.»
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑
گاهی برای آدمایی که دوست داریم کارهایی انجام می‌دیم که ممکنه خودمون دوست نداشته باشیم.
𝕰𝖆𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 𝖌𝖎𝖗𝖑

حجم

۲۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۷ صفحه

حجم

۲۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۷ صفحه

قیمت:
۹۹,۵۰۰
تومان