دانلود و خرید کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه کوری کوگن ترجمه سیدآرمین میرحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه اثر کوری کوگن

کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

معرفی کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه نوشتهٔ کوری کوگن و سوزت بلیکمور و جیمز وود و ترجمهٔ سیدآرمین میرحسینی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. مدیریت پروژه برای مدیر غیررسمی پروژه به چالشی که اکثر افراد در محیط کار خود با آن مواجه می‌شوند پاسخ می‌دهد: نیاز به سازمان‌دهی پروژه‌های درحال‌اجرا بدون هیچ‌گونه آموزشی، تا شرکت‌های خود را به سمت آینده‌ای نوین هدایت کنند. 

درباره کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

مدیریت پروژه برای مدیر غیررسمی پروژه نقش مردم در پروژه‌ها را قبول کرده است! اکثر اوقات، ما بر روی کار متمرکز می‌شویم بدون اینکه متوجه باشیم که این مردم و ارتباط‌هایشان‌اند که بزرگ‌ترین تأثیر را بر موفقیت پروژه می‌گذارند. تمرین چهار رفتار بنیادی به هر مدیر "غیررسمی" پروژه‌ای کمک خواهد کرد تا تیم خود را به کار گیرد.

در این عصر جدید با کاهش میزان کار گروهی، لازم است که همهٔ افراد، صرف‌نظر از عنوان شغلی خود، نقش مدیر پروژه را نیز ایفا کنند. کتاب مدیریت پروژه برای مدیر غیررسمی پروژه، حوزه‌های اصلی موردنیاز برای موفقیت متخصصان پروژه را پوشش می‌دهد. علاوه‌برآن، این کتاب محتوایی ساده، روان و تصویری ارائه می‌دهد که به‌راحتی قابل‌فهم است و می‌توان در عمل از آن استفاده کرد. همچنین، می‌توان از این کتاب به‌عنوان ابزاری کمکی برای یادآوری آموخته‌های شرکت‌کنندگان کلاس‌های آموزشی استفاده کرد. هر دو این موارد، برای سازمان‌هایی که قصد بهبود کارایی و خروجی‌های خود را داشته باشند منابع بسیار ارزشمندی‌اند.

خواندن کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مدیران شرکت‌ها و استارتاپ‌ها پیشنهاد می‌کنیم. کسانی که می‌خواهند در زمینهٔ کار بر پروژه‌هایشان موفق باشند حتما این کتاب را بخوانند.

بخشی از کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

«تابه‌حال شده به خودتان بگویید: «من آدمی فرایندی‌ام» یا «من آدمی مردمی‌ام»؟ برخی افراد در بُعد عملیاتی موفق‌اند درحالی‌که بعضی‌ها عاشق مشارکت، الهام بخشیدن و رهبری مردم‌اند.

برای روشن شدن این موضوع یکی از مشاوران ما، دِیو، در کارگاهی آموزشی از حضار این سؤال را پرسید که بیشتر به کدام‌یک از بخش‌های مدیریت پروژه تمایل دارند، مردم و یا فرایند. او از حضار خواست افراد «مردمی»‌ به یک گوشه از اتاق بروند و افراد «فرایندی»‌ به گوشه‌ای دیگر بروند. در ابتدا این‌طور به نظر رسید که هیچ‌کس به سمت قسمت «مردمی» نمی‌رود، اما بعد از چند دقیقه تعداد انگشت‌شماری از حضار به آن سمت از اتاق رفتند.

دِیو گفت: «خب، دوستانِ "فرایندی" لطفاً به آن سمت از اتاق نگاه کنید. این افراد خودشان را "مردمی" حساب می‌کنند. آنها برای کار تیمی، مشارکت و روحیه ارزش قائل‌اند. چه کسی مایل است مثالی از اهمیت زیاد فرایند بزند؟»

بی‌درنگ، یکی از میان جمعیت با صدای بلند گفت: «فرایند مهم‌ترین رکن پروژه است.» او مصرانه ادامه داد: «باید از آن پیروی کرد!»

فرد دیگری گفت: «وقتی همه‌چیز درحال نابودی است، باید به فرایند بازگشت!»

دِیو سخنشان را قطع کرد و گفت: «می‌بینم که شما طرفدار پروپاقرص فرایندید.» حضار کمی خندیدند.

سپس، دِیو رو به سمت دیگر اتاق کرد. «یک لحظه فکر کردم که هیچ‌کس قرار نیست به این سمت از اتاق برود. برایم جالب است که چرا تعداد کمی از شما به این سمت از اتاق آمدید. خودتان فکر می‌کنید دلیلش چه می‌تواند باشد؟»

گروه «مردمی» ساکت بود، سپس، یکی از رهبران ارشد از این گروه شروع به حرف زدن کرد: «در سازمانی پر از مهندس، "مردمی" بودن همیشه ارزشمند نیست و مورداحترام قرار نمی‌گیرد.» لبخندی زد و نگاه گذرایی به گروه پرجمعیت آن طرف اتاق انداخت و سپس رو به سمت مشاور ایستاد.

دِیو گفت: «متوجهم. خب، اگر قرار باشد به این آدم‌های "فرایندی" که برای وظایف، داده‌ها و پیگیری ارزش قائل‌اند، فقط یک جمله درمورد اهمیت مردم در پروژه بگویید، آن جمله چه می‌توانست باشد؟»

این بار رهبر ارشد با همان قاطعیتی که شرکت‌کنندهٔ «فرایندی» پیش از این از خود نشان داده بود، جواب داد. «خب، اگر نتوانید بین گروهی از افرادِ خوب مشارکت ایجاد کنید، هرچقدر هم که فرایندهایتان خوب باشد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.»

وقتی رهبر ارشد ایدهٔ خود را به میان گذاشت، مابقی گروه احساس راحتی کردند، نگرش خود را تصدیق کردند و هر دو بخش فرمول مدیریت پروژه را پذیرفتند:

مردم + فرایند»

نظرات کاربران

kosarane
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

کاملا کاربردی و عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«شخصیت چیزی است که وقتی تحت فشارید از خود نشان می‌دهید، نه زمانی‌که همه‌چیز بر وفق مراد است.» (ریتو گاتوری)
محمد

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان