دانلود و خرید کتاب فصل بارانی گراهام گرین ترجمه یدالله آقاعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فصل بارانی اثر گراهام گرین

کتاب فصل بارانی

معرفی کتاب فصل بارانی

«فصل بارانی» نوشته گراهام گرین(۱۹۹۱-۱۹۰۴)، نویسنده انگلیسی است. داستان این رمان پیرامون یک شخصیت معروف آمریکایی‌ست که از شُهرت فرارکرده و به صورت گمنام به مرکز نگهداری بیماران در آفریقا می‌رود.برخی منتقدان گرین را با کوئری (شخصیت اول این رمان) -‌که نامش معماگونه و پرسشی است- همذات می‌دانند. او نیز از تبلیغات و مقام و منزلت گریزان بود. به سفرهای نامتعارف می‌رفت و سودازده بود. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «رئیس دیر، با ادبی از سکه افتاده، سیگارش را به زمین انداخت. خانم رایکر تا وقتی که او با حواس پرتی سیگار دیگری را آتش زد، ننشست. میز او پر بود از فهرست‌ها و صورت‌حساب‌هایی که همیشه مشغول محاسبه آن‌ها بود و همیشه هم جواب‌های متفاوتی درمی‌آمد. ریاضیدان خوبی نبود، همیشه برای ضرب از جمع و برای تقسیم‌های طولانی از تفریق استفاده می‌کرد. روی یک آگهی عکسی از یک وان کوچک مخصوص شستن پایین‌تنه بود که او با نوعی پاشویی جدید اشتباه گرفته بود. وقتی خانم رایکر آمده بود، او داشت حساب می‌کرد که آیا می‌تواند سه دوجین از آن‌را برای جذامخانه بخرد یا نه؛ این تنها چیزی بود که می‌شد با آن پای جذامی را شست. «اوه، خانم رایکر، اصلاً انتظار دیدنتون رو نداشتم. آیا شوهرتونم...» «نه.» «تنهایی خیلی راه اومدین.» «تا پرینز تنها نبودم. شب رو اونجا موندم. شوهرم دو تا بشکه روغن داد براتون بیارم.» «چه‌قدر لطف کرده.» «نه، من نگرانم که خیلی کاری برای جذامخانه نمی‌کنیم.» به‌نظر رئیس رسید که می‌شود از خانواده رایکر خواست که خرید چند پاشویی جدید را تقبل کنند، اما نمی‌دانست که استطاعت آن‌ها در چه حدی است. از نظر آدمی که پول ندارد، هر کسی که پول داشته باشد، ثروتمند است. آیا باید از آن‌ها می‌خواست که فقط یک پاشویی بخرند یا هر سه دوجین را؟ عکس‌ها را با احتیاط به‌طرف خانم رایکر برگرداند، انگار که دارد با کاغذها ور می‌رود. این‌طوری اگر صحبتش می‌شد، راحت‌تر می‌توانست توضیح بدهد. که مثلاً «چه پاشویه جدید جالبی.» و او می‌توانست بگوید... اما زن با عوض کردن موضوع او را دست پاچه کرد. «طرح کلیسای جدید در چه حاله، پدر؟»
معرفی نویسنده
عکس گراهام گرین
گراهام گرین

گراهام گرین در دومین روز اکتبر سال ۱۹۰۴ به دنیا آمد. پدرش چارلز هنری گرین و مادرش ماریون ریموند گرین عموزاده‌ی هم بودند. او چهارمین فرزند از شش فرزند خانواده‌ی گرین بود. خاندان قدرتمند و بانفوذ گرین صاحب کارخانه‌ی آبجوسازی گرین کینگ بودند. گرین مطالعه‌ را خیلی زود شروع کرد و با جدیت دنبال نمود. به گفته‌ی خود او، تابستان‌هایی که در کنار عمویش در کمبریج شایر می‌گذشته، اوقات طلایی او برای کتاب خواندن بوده است. گرین از سال ۲۰۱۰ وارد مدرسه‌ی شبانه‌روزی شد. او کودکی و نوجوانی دردناکی را گذراند، چراکه به شدت دچار افسردگی بود، تا آن‌جا که چند بار اقدام به خودکشی نمود. گراهام شانزده‌ساله در سال ۱۹۲۰ برای گذراندن دوره‌ی روان‌کاوی به لندن فرستاده شد، اتفاقی که در آن ایام چندان معمول نبود. گراهام پس از شش ماه حضور در لندن، برای ادامه‌ی تحصیلش به مدرسه بازگشت. کلود کاکبرن و پیتر کوئنل دو تن از هم‌شاگردی‌های گرین در آن ایام بودند که مثل او بعدها شهرت پیدا کردند.

نظرات کاربران

ساکت
۱۳۹۶/۰۱/۰۷

داستان آرومی داره.با هیجان کم. شاید برای یه عده خسته کننده باشه،اما اونایی که داستان های روان،با داستان یکنواخت دوست دارن احتمالا از این خوششون میاد. برای مطالعه هنگام خواب خیلی مناسبه

•°o.O tooska O.o°•
۱۳۹۶/۰۷/۱۳

جالب بودو جذاب ...ولی بعضی قسمت هاش خیلی یکنواخت بود... حوصله آدم سر میرفت ...😒

شلاله
۱۳۹۵/۰۸/۲۰

ممنون از انتشارات نون 🌷 تونستم این کتاب رو با تخفیف بخرم 🌻

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
دعاهایی هستند که درونی‌اند، دعاهای خاموش. دعاهایی هم هستند که وقتی آدما نیت خیر دارند، حتی ناخودآگاهانه‌اند. اندیشه آدم ممکنه از نظر خدا دعا باشه.
شلاله

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان