دانلود و خرید کتاب روانشناسی شخصیت حمیدرضا آقاجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی شخصیت اثر حمیدرضا آقاجانی

کتاب روانشناسی شخصیت

امتیاز:
۲.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روانشناسی شخصیت

کتاب روان‌شناس شخصیت نوشتۀ حمیدرضا آقاجانی است. این کتاب را انتشارات آذرفر منتشر کرده است.

درباره کتاب روان‌شناسی شخصیت

شاید زمانی که به دنبال مطالعه کتاب‌هایی درباره روان‌شناسی شخصیت افتادید، همه فکر و ذکرتان این شده باشد که ساده و سرراست شخصیت خودتان یا یکی از اطرافیانتان را تحلیل کنید و بر مبنای تحلیل خودتان تصمیم بگیرید. اما واقعیت این است که روان و شخصیت آدم‌ها پیچیده‌تر از آن است که بتوان به این سادگی‌ها تحلیلش کرد. خیلی وقت‌ها تست‌های شخصیت شناسی اینترنتی می‌تواند آسیب جدی به شما و رابطه‌هایتان بزند. حتی خیلی از کتاب‌های معروف در این زمینه هم می‌تواند شما را به سمت‌وسویی گمراه‌کننده ببرد. برای همین است که پیشنهاد ما همیشه این بوده که اگر احساس می‌کنید مشکلی بزرگ دارید و شرایط و امکانش را دارید، از کمک یک مشاور استفاده کنید. اما اگر دوست دارید در زمینه روان‌شناسی دانش و آگاهی خودتان را بالا ببرید و می‌توانید منتقدانه درباره مطالب کتاب‌ها کتاب‌هایی برای زندگی بیندیشید، این یادداشت و دیگر یادداشت‌های ما در زمینه می‌تواند برای شما مفید باشد .

خواندن کتاب روان‌شناسی شخصیت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب روان‌شناسی شخصیت

شخصیت

شخصیت را می‌توان الگوهای معین و مشخصی از تفکر، هیجان و رفتار تعریف کرد که سبک شخصی فرد را در تعامل با محیط اجتماعی و مادیات رقم می‌زنند. به‌عبارت‌دیگر شخصیت شامل ویژگی‌های نسبتاً باثبات و پایدار است که در توصیف آنها از صفاتی همچون زودرنج، مضطرب، پُرحرف، درون‌گرا، برون‌گرا و غیره استفاده می‌شود.

مجموعه‌ای از رفتار و شیوه‌های تفکر شخص در زندگی شخصیت یعنی روزمره که با ویژگی‌های بی‌همتا بودن، ثبات، پایداری و قابلیت پیش‌بینی مشخص می‌شود. به نظر می‌رسد گوردن آلپورت، بهترین تعریف را در مورد شخصیت ارائه دادهاست. او اشاره می‌کند، شخصیت، سازمان‌بندی پویایی در درون فرد است و شامل آن دسته از نظام‌های روانی - فیزیکی که رفتار و تفکر او را تعیین می‌کند. از این تعریف چندین نکته قابل استنباط است. بر پایه تعاریف بالا نکاتی درباره اصطلاح شخصیت روشن می‌شود: بی‌همتایی و تفاوت: شخصیت یک فرد بی‌همتاست و در عین بعضی مشابهت‌ها، هیچ دو شخصیت یکسان و همسان وجود ندارد.

نظرات کاربران

nienor niniel
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

انگار از چند تا سایت مختلف تستای بی پایه و اساس رو جمع کرده بودن و دور هم شده بودن یه کتاب، هیچ پایه و اساسی نداشت و متاسفانه چرت و پرت محض بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان