دانلود و خرید کتاب شوهر کمونیست من فیلیپ راث ترجمه فریدون مجلسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شوهر کمونیست من اثر فیلیپ راث

کتاب شوهر کمونیست من

نویسنده:فیلیپ راث
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شوهر کمونیست من

کتاب شوهر کمونیست من نوشتهٔ فیلیپ راث و ترجمهٔ فریدون مجلسی است. انتشارات نیلوفر این رمان سیاسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شوهر کمونیست من

کتاب شوهر کمونیست من حاوی یک رمان سیاسی است که ماجرای فاشیستیِ تصفیهٔ بزرگ کمیتهٔ فعالیت‌های ضدآمریکاییِ کنگرهٔ آمریکا در نیمهٔ دوم سدهٔ بیستم میلادی را روایت می‌کند. این کتاب داستان پیدایش و سقوط «ایرا رینگولد» را که گردن‌کلفتی آمریکایی است، به تصویر می‌کشد. ایرا رینگولد به‌مرور به ستارهٔ بزرگ رادیو در دههٔ ۱۹۴۰ بدل می‌شود و سرانجام به دام جریان مک‌کارتیسم در دههٔ ۱۹۵۰ می‌افتد. نویسنده در این کتاب به یک خیانت جالب‌توجه پرداخته که بخش عمده‌ای از اطلاعات آن واقعی و مستند است؛ از آن ماجراهای خیانت‌بار که در دوران پس از جنگ و تب ضدکمونیستی راه افتاده بود. این رمان به برههٔ مهمی از تاریخ آمریکا می‌پردازد؛ اما پیام فیلیپ راث فقط به آمریکا محدود نمی‌شود و به‌نوعی از وضعیت حاکم بر سراسر جهان انتقاد می‌کند. نوع ترسِ موجود، تعقیب‌وگریز و تصفیه‌های سال‌های ابتدایی ۱۹۵۰ آمریکا، به تعقیب و کشتارهای عناصر مشابه در ایران پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شباهت دارد.

خواندن کتاب شوهر کمونیست من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر امریکا و قالب رمان سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فیلیپ راث

فیلیپ راث در سال ۱۹۳۳ در نیوآرک در نیوجرزیِ آمریکا زاده شد. او فرزند یک خانوادهٔ آمریکایی و نوهٔ یک خانوادهٔ یهودی اروپایی بود که در موج مهاجرت قرن نوزدهم به آمریکا کوچ کرده بودند. فیلیپ در بخش کم‌درآمد شهر بزرگ شد. او پس از دبیرستان به دانشگاه باکنل رفت و مدرک کارشناسی گرفت. سپس تحصیلاتش را در دانشگاه شیکاگو ادامه داد و در همان دانشگاه هم به تدریس ادبیات پرداخت. او در دانشگاه پنسیلوانیا نیز ادبیات تطبیقی درس می‌داد که در نهایت در سال ۱۹۹۲ بازنشسته شد. فیلیپ راث در سال ۱۹۹۰ با کلر بلوم بازیگر انگلیسی ازدواج کرد که این رابطه در سال ۱۹۹۴ به جدایی انجامید. این نویسنده از سال ۱۹۹۲ وقت خود را فقط صرف نویسندگی کرده است. او نخستین نویسندهٔ زندهٔ آمریکایی است که مجموعه آثارش از سوی کتابخانهٔ آمریکا منتشر شده است. اولین کتاب او خداحافظ کلمبوس و ۵ داستان کوتاه بود که در سال ۱۹۵۹ منتشر شد؛ اثری با نگاهی طنزآمیز و شوخ‌طبعانه به زندگی یهودیان در آمریکای پس از جنگ. این کتاب جایزهٔ کتاب ملی برای داستان را برای او به ارمغان آورد؛ اگرچه برخی از درون جامعهٔ یهودیان به‌خاطر آنچه او تصویر کرده بود، محکومش کردند. اولین رمان او با عنوان «رها» اثری واقع‌گرایانه است که به مسائل اجتماعی و اخلاقی دههٔ ۱۹۵۰ میلادی آمریکا می‌پردازد. فیلیپ راث این شیوه را در کتاب «وقتی که او خوب بود» نیز پی گرفت. او با سومین رمانش «شکایت پورتنوی» بیشتر مشهور شد. این کتاب یک بازنمایی طنازانه از جهان یهودیان طبقهٔ متوسط نیویورک در قالب الکساندر پورتنوی است. رمان‌های «خشم» و «شوهر کمونیست من» نیز از دیگر آثار فیلیپ راث هستند.

درباره فریدون مجلسی

فریدون مجلسی در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او دیپلمات بود. با وقوع انقلاب ١٣٥٧ از وزارت امور خارجه بازخرید اجباری شد و به بخش خصوصی رفت، اما او که در سر سودای نوشتن داشت، این خط را رها نکرد. ده‌ها کتاب حاصل ترجمه‌ها و نوشته‌های اوست. او چندسالی است که ترجمه را نیز رها کرده و وقتش را صرف نوشتن می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان