دانلود و خرید کتاب عاشق پیشه لاما ولید خالد عیسی ترجمه سارا محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشق پیشه اثر لاما ولید خالد عیسی

کتاب عاشق پیشه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عاشق پیشه

کتاب عاشق پیشه نوشتهٔ لاما ولید خالد عیسی و ترجمهٔ سارا محمودی است. انتشارات آناپل این رمان را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب عاشق پیشه

کتاب عاشق پیشه داستان عشق، دلداگی، دوری و رنج و نوشتهٔ لاما ولید خالد عیسی است. این رمان، روایت عشق سوزان دختری به نام «حنین» به پسرخاله‌اش «آسر» است. حنین که از کودکی کنار آسر بزرگ شده، به‌شدت به او عشق می‌ورزد، اما به‌‌خاطر شرایط زندگیْ از او دور می‌شود. این مسئله رنج بسیاری را بر قلب این دختر وارد می‌کند. راوی اصلی رمان عاشق پیشه، حنین است که قصهٔ عشقش را نسبت به آسر روایت می‌کند. نویسنده از شیوهٔ روایی پیچیده‌ای استفاده کرده است که بعضی‌اوقات به سبک روایت سیال ذهن نزدیک می‌شود. راوی داستان که شکست‌خورده و بی‌قرار است، گاه پراکنده‌گویی می‌کند و هم‌زمان آسر، مادرش، خاله‌اش یا دیگران را خطاب قرار می‌دهد. در این رمان، نامه‌های حنین به پسرخاله‌اش را هم می‌بینیم. نامه‌هایی که در سنین مختلف نوشته و شیفتگی‌اش را نسبت به او ابزار کرده است. نویسنده همهٔ این تکه‌های پراکنده را کنار هم گذاشته و روایتی یک‌پارچه خلق کرده است. رمان، لحنی عاشقانه و تغزلی دارد که در بخش‌هایی به شعر تبدیل شده است.

رمان عاشق‌پیشه از آثار معاصر ادبیات عرب محسوب می‌شود. گفته شده است که ادبیات داستانی عرب از اواخر دههٔ ۱۹۸۰ و با جایزهٔ نوبل نجیب محفوظ در دنیا معروف شد. کشورهای عربی تا پیش از این، بیشتر با شعرشان شناخته می‌شدند و شاعران بزرگ آن‌ها مثل «نزار قبانی»، «ادونیس» و «محمود درویش» بسیار سرشناس بودند، اما داستان‌نویسی عرب همواره مهجور و زیر سایهٔ شعر آن بود و کمتر کسی آن را می‌شناخت. از دههٔ ۱۹۶۰ و همگام با جنبش‌های استقلال‌طلبانه و ظهور دولت‌های دموکراتیک بود که ادبیات این کشورها به‌سمت مدرن‌شدن حرکت کرد. نویسندگان آن دوره سعی کردند از ادبیات روز دنیا الهام بگیرند و آن‌ها را با ایده‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود ادغام کنند. نتیجهٔ این روند، ظهور نویسندگانی جوان و قدرتمند مثل «غاده‌السلمان» و «غسان کنفانی» بود که کم‌کم کل ادبیات عرب را متحول کردند. بعد از «نجیب محفوظ»، توجه غرب به داستان، داستان کوتاه و رمان عرب‌زبان بیشتر جلب شد و سعی کرد کتاب‌های بیشتری از آن‌ها را ترجمه کند. طی چند دههٔ گذشته نویسندگان بسیاری از این کشورها ظهور کرده، کتاب‌های مهمی را خلق کردند و جوایز بسیاری را به دست آوردند.

خواندن کتاب عاشق پیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر عرب و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عاشق پیشه

«بعد از گذشت چهار سال از تولد من همه چیز طبق مراد پیش رفت و سال‌ها به سلامتی و عافیت گذشت. عقربه‌های ساعت مرا زجر نمی‌داد چون من آن را در درون خویش و با دقت می‌شنیدم. هر روز ساعت شش از خواب بیدار می‌شدم بدون نیاز به هشدار، همیشه می‌ترسیدم که دیر برسم، با اینکه نیازی به زور رسیدن هم نبود. با این حال بچه‌ها مراقب من بودند انگار به متهم نگاه می‌کردند مراقب دستانم بودند که وقت نداشتم آن‌ها را سه مرتبه بشویم و ناخن‌هایم که نمی‌توانستم آن‌ها را داخل صابون بکنم و چشمانم که آن‌ها را پنج بار هم نشستم و مژه‌هایم که مقداری کمی از آب به آن آسیب می‌رسانید.

همیشه می‌ترسیدم که مادرم مرا رها کند، از این‌رو به سمت اتوبوس می‌دویدم بدون اینکه موهایم را با کش مو محکم ببندم و این بافته‌های مو روی صورتم مرا اذیت می‌کرد. خیلی خوشحال بودم که خاله‌ام مرا به مهد کودک می‌برد و برمی‌گرداند. با اینکه او هم مرا آزار می‌داد؛ روی آسفالت پیاده‌رو کورکورانه راه می‌رفت و به خطوط سیمانی کنار خیابان می‌خورد، با اینکه اساسا زنی منظم و با فرهنگ بود و در همه مراحل تحصیل خویش همیشه منظم و قانون‌مند بود. او اکنون معلم است و همه دانش‌آموزان او را دوست دارند. خلق‌وخوی آرامی دارد و کمتر از سن خویش به‌نظر می‌آید. حقیقتا نمی‌دانم چرا شانس تا کنون در خانه او را نزده است.

خاله مرام با مادربزرگم در خانه‌ی بزرگی زندگی می‌کنند. از زمان فوت پدربزرگ دایی معین و دخترش دنیا، که سه سال دارد، هم به جمع آن‌ها پیوسته‌اند و با هم زندگی می‌کنند.

دایی من هم بعد از جداشدن از همسرش که زندگی فرزندش را در مقابل هیچ و پوچ فدا کرد به این خانه آمدند. حقیقتا هیچ‌چیز ارزش این را ندارد که مادری دور از دخترش زندگی کند، دختری که آرزو داشت همیشه در کنار مادرش باشد. حالا مادر چگونه می‌تواند راحت زندگی کند درحالی‌که فرزندش محصور در نگاه‌های ترحم‌آمیز این و آن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸۴۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان