دانلود و خرید کتاب ساعت های موازی آریانه بسته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساعت های موازی اثر آریانه بسته

کتاب ساعت های موازی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ساعت های موازی

کتاب ساعت های موازی نوشتهٔ آریانه بسته و ترجمهٔ امیر خوش اخلاق است. انتشارات آناپل این رمان معاصر کانادایی را روانهٔ بازار کرده است. این رمان درمورد خشونت خانگی و پیامدهای آن است.

درباره کتاب ساعت های موازی

کتاب ساعت های موازی (Parallel Hours) رمانی است درمورد خشونت خانگی و پیامدهای آن. آریانه بسته (Ariane Bessette) زندگی زن و مردی را روایت می‌کند که هر کدام به‌نحوی از این پدیده در رنج هستند و شدیداً آسیب دیده‌اند. این رمان حاوی روایت ۲ همسایه است که یکدیگر را نمی‌شناسند، اما امری آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد؛ خشونت! «ماریون» به‌وسیلهٔ شریک زندگی‌اش آزار می‌بیند و «بیل» از پیامدهای آزارگری پدرش در رنج است. ماریون که از شریک زندگی‌اش («ژان فرانسوا») کتک می‌خورد، اتفاقی با بیل روبه‌رو می‌شود. ژان فرانسوا وکیل است و برخلاف ظاهر متشخص و رفتار خوبش، ماریون را دائماً مورد آزار و کنترل‌گری قرار می‌دهد، او را در خانه نگه می‌دارد و هم از نظر روانی و هم فیزیکی شکنجه‌اش می‌دهد. ماریون که امکان ترک ژان فرانسوا را ندارد، رنج‌هایش را در دفتر خاطراتش می‌نویسد تا به ریشهٔ آن‌ها پی ببرد و از آن‌ها خلاص شود؛ تا اینکه روزی به‌صورت اتفاقی بیل را می‌بیند. بیل مردی است با زندگی کولی‌وار که قرار بوده مدتی کوتاه در شهر بماند، اما آشنایی با ماریون و هم‌دردی با او باعث می‌شود زندگی هر دو تغییر کند.

خشونت خانگی از مسائل پربحث دنیا بوده و هست و همیشه نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است. این پدیده تقریباً در تمام کشورهای دنیا و برای درصد قابل‌توجهی از افراد اتفاق می‌افتد. نویسندگان در طول تاریخ ادبیات همیشه به این موضوع واکنش نشان داده و سعی کرده‌اند ضمن هم‌دردی با قربانیان آن، ریشه‌های این اتفاق را دریابند. کتاب «ساعت‌های موازی» یکی از رمان‌هایی است که بر روی این مسئله دست گذاشته و در قالب یک تریلر روان‌شناختی پرهیجان، سعی کرده آن را تحلیل کند. آریانه بسته به‌سراغ تیپ‌های مختلفی می‌رود و سعی می‌کند این پدیده را در لایه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی نشان بدهد.

خواندن کتاب ساعت های موازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کانادا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ساعت های موازی

«ماریون منزوی روزهای خود را با زندگی در مونترال باشکوه می‌گذراند. او از ترسی که ذهن و بدنش را احاطه کرده، زمین‌گیر شده است. او خاطراتش را در یک دفتر خاطرات که از همه مخفی می‌کند می‌نویسد و به دنبال کشف ناکامی‌هایش است. بیل، فروشنده دوره‌گرد ضایعات فلزی است. او این کار را انتخاب کرده است تا در یکجا ماندگار نشود و از شهری به شهر دیگر برود. اما وقتی در مونترال با ماریون آشنا می‌شود تصمیم می‌گیرد بماند و به او در حل مشکلش یاری دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۸۷۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان