دانلود و خرید کتاب انقلاب امید اریک فروم ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب امید اثر اریک فروم

کتاب انقلاب امید

نویسنده:اریک فروم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انقلاب امید

خلاصهٔ کتاب انقلاب امید نوشتهٔ اریک فروم و ترجمهٔ رضا اردلان است. شنیدار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ انسان فراموش‌شده در جامعهٔ صنعتی است.

درباره کتاب انقلاب امید

کتاب انقلاب امید با چنین پرسشی آغاز شده است: «ما انسان‌ها چگونه به نظام‌های غیرانسانی تن دادیم؟». نویسندهٔ خلاصه‌کتاب حاضر، اریک فروم، از شبحی سخن می‌گوید که در بین ما مردم زندگی می‌کند؛ شبح یک جامعه‌ٔ مکانیزه‌شده. این پدیده‌ٔ ترسناک برای بیشتر افرادی که به‌شدت درگیر زندگی روزمره هستند، نادیدنی است و ازهمین‌رو آن‌ها ترسی به دل راه نمی‌دهند، اما برای کسی که تاریخ تمدن بشر را مطالعه کرده و با دیدی جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه به زندگی انسان نگاه کند، کاملاً قابل‌درک و هولناک است. ماجرا چیست؟

ماجرا از این قرار است که وقتی در قرن نوزدهم چرخ کارخانه‌ها با شعف و غرور می‌چرخید و هر روز به تعدادشان افزوده می‌شد و جوامع فکر می‌کردند کم‌کم دارند هر آنچه را برای یک عمر رفاه و آسایش لازم دارند، پیدا می‌کنند، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی همان چرخ‌دنده‌ها و ماشین‌های بزرگِ تکنولوژی، تعیین‌کننده‌ٔ جزئی‌ترین کیفیات زندگی‌مان شوند؛ به‌نحوی که جای ماشین و انسان عوض شود!

آیا وضعیت زندگی انسان در عصر حاضر با ویژگی‌های انسانی او هم‌سو است؟ خلاصهٔ کتاب «انقلاب امید» نوشتهٔ اریک فروم را بخوانید.

خواندن کتاب انقلاب امید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون وضعیت انسان در جهان صنعتی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

اریش فروم (اریک فروم) در ۲۳ مارس ۱۹۰۰ به دنیا آمد. او روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی - آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی در مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال‌دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. فروم در آثارش کوشید تا ارتباط میان روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد. او معتقد بود که با به‌کاربستن اصول روانکاوی به‌عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگیِ انسان، راهی به‌سوی تحقق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهیم یافت.

بعضی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده عبارت‌اند از: «هنر عشق‌ورزیدن»، «گریز از آزادی»، «روانکاوی و دین»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روان‌شناسی اخلاق»، «هنر بودن»، «انقلاب امید: در ریشه‌های عوامل غیراومانیستی و اومانیستی جامعه صنعتی» و... .

اریک فروم در ۱۸ مارس ۱۹۸۰ درگذشت.

بخشی از کتاب انقلاب امید

«"چرا از امید حرف می‌زنیم؟"

تفسیرهای جامعه‌شناسانه به ما می‌گوید وضعیت انسان مدرن نگران کننده شده است، چرا که او دیگر نظارتی بر سیستم‌های کامپیوتری و ابَرماشین‌هایی که خود ساخته است، ندارد و به قول معروف عنان از کف داده است. این اتفاق با توجه به روحیه کمال‌گرا و رفاه‌طلب انسان چندان دور از انتظار نبود؛ چرا که انقلاب صنعتی به او نشان داد ماشین‌ها می‌توانند جای نیروی کار انسانی را بگیرند و بدین ترتیب، انسان‌ها می‌توانند کمتر کار کنند و اوقات فراغت بیشتری داشته باشند. قطعاً چنین چشم‌اندازی زیبا و وسوسه کننده است. جامعه‌شناسانِ منتقدِ مدرنیسم معتقدند انسانِ عصر انقلاب صنعتی نتوانسته حد و حدودی برای این چشم‌انداز تعیین کند و به همین خاطر جهان کم‌کم تبدیل به جایی شد که آدم‌هایش هیچ آرمانی ندارند، به جز تولید بیشتر و مصرف بیشتر.

اینکه تمام افراد یک جامعه با خصوصیات و سلایق مختلفی که دارند، همگی تولید و مصرف را اولویت نخست خود در زندگی قرار دهند، باعث می‌شود خصوصیات منحصر به فرد انسانی به مرور مجالی برای بروز نیابند و در نتیجه فراموش شوند. در چنین وضعیتی می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا اساساً ممکن است ویژگی‌های انسانی محو یا فراموش شوند؟ آیا ممکن است انسان خصوصیات ذاتی و انسانی خود را به قیمت رفاه بیشتر نادیده بگیرد؟

عده‌ای معتقدند حتی سخن گفتن از رفاه بیشتر نیز کار درستی نیست، زیرا این رفاهی که از آن حرف می‌زنیم منجر به مشکلات فراوان روحی - روانی، فردی، اجتماعی و حتی مشکلات جسمی شده است که اگر جلوی این روند را نگیریم، جهان جای غیر قابل تحملی خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۵٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان