دانلود کتاب صوتی نشخوار ذهنی با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نشخوار ذهنی اثر اتان کراس

دانلود و خرید کتاب صوتی نشخوار ذهنی

نویسنده:اتان کراس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نشخوار ذهنی

خلاصه‌کتاب صوتی نشخوار ذهنی نوشتهٔ اتان کراس و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی نشخوار ذهنی

صدای ذهنی ما نیازمند کنترل و مدیریت است.

بیایید از همانجایی شروع کنیم که اتان کراس، نویسنده‌ٔ این کتاب صوتی شروع کرده است؛ از پیاده‌روهای نیویورک و یا پیاده‌روهای هر شهر بزرگ دیگری که هر لحظه انسان‌های مختلفی در آن رفت‌وآمد دارند، بدون آنکه برخوردی با یکدیگر داشته باشند. وقتی از دور به چنین تصویری نگاه کنیم، انسان‌هایی را می‌بینیم که در سکوت کامل در حال گذر هستند و ما چیزی دربارهٔ درونیات آن‌ها نمی‌دانیم؛ نمی‌دانیم در همین لحظه به چه چیزی فکر می‌کنند و ذهنشان مشغول چه موضوعی است؟ اما همه‌ٔ ما در مورد این موضوع اتفاق نظر داریم که ذهن هیچ‌کس خالی و بی‌صدا نیست. این قضیه را می‌توان از خیره‌شدن‌های گهگاهی افراد به نقطه‌ای نامعلوم و یا از نحوه‌ٔ راه‌رفتن و مکث‌کردنشان متوجه شد، اما کماکان چهره همچون دیواری بلند عمل می‌کند که مانع از نمایان شدن درون انسان‌ها می‌شود.

برای توضیح زندگی کلامی باید گفت که ما انسان‌ها از طریق درک و دریافتِ جهان اطراف خود زندگی می‌کنیم؛ یعنی افکار ما حاصل دریافتی است که از دنیای پیرامون خود داریم. افکار و احساسات آدمی می‌تواند در زبان بدن و چهره او نمایان شود، اما اصلی‌ترین راه بروز افکار و احساسات انسان، زبان است. در واقع زندگی آدمی در دنیای واژه و کلام جریان دارد؛ این کلام است که نحوهٔ ارتباط ما با خودمان و دیگران را تعیین می‌کند. اگرچه برخی افراد مانند آهنگ‌سازان و نقاشان تلاش می‌کنند تا افکار خود را از راهی غیر از کلام نمایش دهند، اما در نهایت مخاطب آثار آن‌ها نیز برای درک و فهم اثر هنری به زبان و واژه متوسل می‌شود؛ بنابراین بخش عمدهٔ زندگی ما را ارتباط کلامی می‌سازد. البته در برخی اوقات ما در زندگی کلامی درون خود، دیگران را نیز خطاب قرار می‌دهیم؛ اما چون آن‌ها صدا و حرف ما را نمی‌شنوند، پس نمی‌توان آن را گفت‌وگویی زنده و دوطرفه به حساب آورد.

در واقع مغز انسان به طور ذاتی تمایل دارد تا ارتباط خود را با محیط پیرامون خود قطع کند و بیشتر نظاره‌گر خودمان باشد. به همین دلیل، ذهن ما همواره درصدد شروع یک گفت‌وگوی درونی است. شاید برایتان سؤال باشد که چرا مغز چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد؟ پاسخ در این نکته نهفته است که سازوکار تکامل بشر در طول قرن‌های متمادی همواره صفاتی را حفظ کرده است که در راستای حفظ بقای انسان باشد. پس گفت‌وگوی درونی نیز یکی از سازوکارهای حیاتی مغز است که حفظ شده و هیچ انسانی فاقد آن نیست. در ادامه متوجه خواهید شد که برخلاف باور عموم مردم که صدای درون خود را مزاحمی بیش نمی‌دانند، این صدا چگونه با هویت، توانایی تفکر و زیست ما گره خورده است. 

در خلاصه‌‌کتاب نشخوار ذهنی، قصد نویسنده این است که چهرهٔ واقعی و درستی از صدای ذهنی را برای شما آشکار کند و سپس به سراغ وضعیتی برود که این صدای درون از کارکرد اصلی و مثبت خود دور شده و آزاردهنده و مشکل‌ساز می‌شود.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی نشخوار ذهنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خلاصه‌کتاب صوتی نشخوار ذهنی این موضوع را بررسی می‌کند که چه زمانی صدای درونی تبدیل به نشخوار ذهنی می‌شود و چگونه می‌توان آن را کنترل کرد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان