دانلود و خرید کتاب معماری و هویت چارلز کورئا ترجمه مهدی نیک فرجام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معماری و هویت

کتاب معماری و هویت نوشتهٔ چارلز کورئا و مونا سراج الدین و ترجمهٔ مهدی نیک فرجام و فرهاد شریعت راد است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب معماری و هویت

کتاب معماری و هویت به بررسی معماری در فرهنگ‌های اسلامی پرداخته است. این اثر حاوی شرح سمینار منطقه‌ای از مجموعه مطالعات «جست‌وجوی معماری در فرهنگ‌های اسلامی» است که در ۲۵ تا ۲۷ جولای ۱۹۸۳ میلادی و در کووالامپورِ مالزی برگزار شد. این کتاب با حمایت مالی جایزهٔ معماری بنیاد آقاخان، دانشگاه فناوری مالزی و وزارت فرهنگ و جوانان و ورزش این کشور منتشر شده است. کتاب با بخشی به نام «مقدمهٔ فرخ درخشانی، مدیر جایزهٔ معماری آقاخان» آغاز شده و سپس به موضوعاتی مانند هویت و جست‌وجوی آن، زمینهٔ بین‌المللی معماری جنوب شرق آسیا، هویت فرهنگی در معماری و خاستگاه فرهنگی جنوب شرقی آسیا پرداخته است. گفته شده است که مطالب ارائه‌شده در این کتاب، به نحوهٔ رویارویی با مقولهٔ هویت در معماری به‌عنوان یک فرایند بلندمدت ناخودآگاه و محصول جانبی دست‌وپنجه نرم‌کردن با مسائل واقعی طراحی بنا؛ تا شاید بتواند بر نحوهٔ مواجههٔ ما با این موضوع اثرگذار واقع شود.

خواندن کتاب معماری و هویت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معماری و هویت

«هویت چیست؟ نخست اینکه هویت یک فرایند است و نه یک شی یافت‌شدنی. این فرایند ممکن است به ردی تشبیه شود که تمدن در حین حرکت خود در طول تاریخ بـه جای می‌گذارد. این رد، همان فرهنگ یا هویت آن تمدن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان