دانلود و خرید کتاب گیلگمش جرج اسمیت ترجمه داوود منشی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گیلگمش اثر جرج اسمیت

کتاب گیلگمش

نویسنده:جرج اسمیت
امتیاز:
۳.۰از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گیلگمش

کتاب الکترونیکی «گیلگمش» نوشتهٔ جرج اسمیت با ترجمهٔ داوود منشی زاده در انتشارات اختران چاپ شده است. حماسهٔ «گیلگمش» را کهن‌ترین حماسهٔ بشری نامیده‌اند. تاریخ نگاشته‌‌شدن آن به هزاره‌ٔ دوم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.

درباره کتاب گیلگمش

کامل‌ترین متن موجود از «حماسهٔ گیلگمش»، به زبان‌های کهن تمدن‌های باستان و روی الواحی از خشت پخته نگاشته شده که در ویرانه‌های معبد نَبو در نینوا به‌دست‌ آمده است. ۱۲ لوح، تمام حماسه‌ٔ گیل‌گمش را در خود جای داده است.

گیلگمش، فرمانروای اوروک پهلوانی قدرتمند و زورگو است است دو جنبهٔ زمینی و خدایی دارد؛ جنبهٔ خدایی وجودش از مادر و جنبهٔ زمینی وجودش از روحانی کولاب ناشی می‌شود. مردم از رفتار او نزد خدایان شکایت کردند و آنو به الههٔ ارورو فرمان داد تا مردی خلق کند که حریف او شود. پس از آن انکیدو خلق می‌شود. مردی وحشی که با وحوش زندگی می‌کند. گیلگمش او را اهلی می‌کند و بعد از نبردی کوتاه با هم دوست می‌شوند. سپس با هم به جست‌وجوی هومبیا (نگهبان جنگل) می‌روند و او را می‌کشند. در بازگشت به اوروک، ایشتار، عاشق گیل‌گمش می‌شود و زمانی که از او جواب رد می‌شنود دشمنی خودش را با او آغاز می‌کند. اتفاقاتی که منجر به مرگ انکیدو دوست گیلگمش می‌شود و او را به فکر پیدا کردن راه جاودانگی می‌اندازد. 

گیلگمش، قهرمان اصلی داستان، ماجراجویانه به پایان دنیا سفر می‌کند و در پی یافتن اسرار جاودانگی است. انکیدو هم که ابتدا دشمن گیلگمش و بعدها دوست او شد، نخستین دورهٔ زندگی انسان را یادآوری می‌کند که میان جانوران دیگر در طبیعت زندگی می‌کرده و بعدها، روی‌آوردن او به زندگی شهری، نشان‌گر کوچ انسان‌ها از قبیله‌نشینی به واحدهای شهری است.

کتاب گیلگمش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به اسطوره‌ها و افسانه‌ها پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

اسطوره گیلگمش برای علاقمندان به روانشناسی و خودشناسی حتما پیشنهاد میشود.

SaeedSarshar
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

من ۱۰۰۰برگ رویش دادم که این کتاب را با تخفیف ۶۰ درصد بخرم مراحل خرید را بدون درگاه بانکی رفتم دیدم کد ملی میخواد .برگشتم که از درگاه بانکی بخرم دیگه بهم تخفیف نداد برگهای رویشم پرید لطفا رسیدگی کنید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۳۲,۰۰۰
۲۰%
تومان