دانلود و خرید کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی فردریک کی. مارتین ترجمه فرهاد جوانمردی کاشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی اثر فردریک کی. مارتین

کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی

معرفی کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی

کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی نوشتهٔ فردریک کی. مارتین با ترجمهٔ فرهاد جوانمردی کاشانی و اکبر افتخاری در انتشارات بورس منتشر شده است.

درباره کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی

کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی به راهبردهای فراموش‌شدهٔ سرمایه‌گذاری در سهام رشدی از نگاه پدر سرمایه‌گذاری ارزشی می‌پردازد.

این کتاب روش سرمایه‌گذاری رشدی مبتنی بر فرمول ارزش‌گذاری فراموش‌شدهٔ گراهام را ارائه می‌دهد. این روش به شما اجازه می‌دهد تا در یک راهبرد خرید و نگهداری که ریسک را تا حد زیادی پوشش می‌دهد، شرکت‌های رشدی را به‌صورت دقیق و با اطمینان بالا ارزش‌گذاری کرده و به‌این‌ترتیب سبدی از دارایی با سود بلندمدت فراهم آورید. کتاب حاضر، تمام ملزومات یک سرمایه‌گذاری موفق جهت شناسایی سود خالص در بازارهای متلاطم امروزی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب، استفادهٔ قابل‌توجه از نمونه‌های واقعی سرمایه‌گذاری در سهام رشدی از زمان شناسایی سهم (خرید) تا کسب سود (فروش) است. لازم به ذکر است که برای سرمایه‌گذاری موفق در سهام، شما همواره نیازمند فهم روابط مالی - رفتاری (روان‌شناسی بازار سرمایه) هستید که در این کتاب به‌وفور دراین‌خصوص صحبت شده است.

خواندن کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب گراهام و قدرت سهام رشدی

«سرمایه‌گذاران باید همواره متوجه تفاوت بین سهام یک شرکت و خود آن شرکت باشند. شرکت، مجموعه‌ای از افراد است که در حال تجارت و تبادل محصولات و خدمات هستند. هر شرکت دارای یک سری ارزش‌های تعریف‌پذیر معقول (ارزش ذاتی) است که آن‌ها بر اساس تحلیل درآمد فعلی شرکت، جریان وجوه نقد و درآمدهای آتی تعیین می‌شوند. سهام به صورت عمومی معامله می‌شود و هر روز بر اساس عرضه و تقاضای سرمایه‌گذاران قیمت‌گذاری می‌گردد. قیمت روزانهٔ سهام و ارزش ذاتی آن می‌تواند به صورت گسترده‌ای متفاوت باشد.

سهم رشدی، سهم شرکت سهامی عام و تجاری است که رشد سودآوری آن، سریع‌تر از میانگین دیگر شرکت‌ها می‌باشد. سهم ارزشی با تعریف ما در این کتاب، سهم شرکت سهامی عام و تجاری است که رشد سودآوری آن، کندتر از میانگین دیگر شرکت‌ها می‌باشد.

تمایز بین ارزش ذاتی شرکت و قیمت سهام آن در یک زمان می‌تواند سبب تبدیل شدن شرکت رشدی به ارزشی یا برعکس شود. درحقیقت، تمایز بین ارزش ذاتی شرکت و قیمت سهم آن سبب پیچیدگی دسته‌بندی سهام آن شرکت می‌شود. آیا تحلیلگر هنگامی که شاخص‌های سهام ارزشی و رشدی را شکل می‌دهد باید سهام یک شرکت را که به‌عنوان سهام رشدی شناخته می‌شود، ولی قیمت سهم آن پایین باشد، در دسته‌بندی سهام ارزشی قرار دهد؟ تحلیلگرهای شاخص فرانک راسل۴۸ سختی زیادی برای چگونگی دسته‌بندی سهام ارزشی و رشدی داشته‌اند. واضح است که آن‌ها سعی کرده‌اند دسته‌بندی را به سمت قیمت سهام به‌جای نوع شرکت‌ها سوق دهند. سهام در شاخص سهام رشدی راسل به سمت سهام با قیمت بالاتر (اندازه‌گیری شده به‌وسیلهٔ نسبت قیمت به سود و نسبت قیمت بازار به ارزش دفتری) متمایل هستند. ولی سهام در شاخص ارزشی راسل متمایل به ارزش‌گذاری پایین‌تر هستند، وقتی با نسبت‌های یاد شده اندازه‌گیری می‌شوند.

برای ارزیابی سرمایه‌گذاری بهتر است که روی شرکت‌ها به‌جای سهام آن‌ها تمرکز شود و شرکتی انتخاب گردد که بیشترین پتانسیل رشد بلندمدت را دارد. حتی بنجامین گراهام در رابطه با انتخاب بین سهام ارزشی و رشدی اذعان کرد که سرمایه‌گذار هوشمند باید روی انتخاب سهام رشدی تمرکز داشته باشد، ولی در ادامه می‌گوید که این نوع تصمیم‌گیری پیچیده است. همچنین او در تجدید نسخه کتاب سرمایه‌گذار هوشمند، سرمایه‌گذاری در سهام رشدی را بیشتر تأیید کرد و نوشت که سهام رشدی، گزینه‌ای جذاب برای اعمال راهبرد خرید و نگهداری سهام است، البته اگر قیمت پرداختی به صورت غیرمنطقی بالا نباشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۹۳۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان