دانلود و خرید کتاب یانگون گی دولیل ترجمه عاطفه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یانگون اثر گی دولیل

کتاب یانگون

نویسنده:گی دولیل
انتشارات:نشر اطراف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یانگون

کتاب یانگون؛ سفری به برمه نوشتهٔ گی دولیل و ترجمهٔ عاطفه احمدی است و نشر اطراف آن را منتشر کرده است. همه چیز در کتاب یانگون برای ما مهیاست که هم در نگاهی کوتاه با برمه آشنا شویم و هم از دریچه‌ٔ تصاویر و کلمات کوتاه کتاب، تفاوت فرهنگ و مردم این کشور را با دیگر نقاط جهان بسنجیم. یانگون از مجموعه کتاب‌های روایت مصور و فکاهیات تصویری نشر اطراف با موضوع جهانگردی و آشنایی با شهرهای دنیاست. پیونگ‌یانگ، سرزمین مقدس و شنژن از دیگر کتاب‌های این مجموعه است.

درباره کتاب یانگون

گی دولیل، کارتونیست شناخته‌شده‌ٔ کانادایی به همراه همسر و پسر کوچکش به برمه سفر می‌کند. دولیل در مدت یک سال اقامت در این کشور در غیاب همسرش که برای انجام کارهای سازمان پزشکان بدون مرز به نقاط مختلف می‌رود، با کالسکه‌ٔ پسرش در خیابان‌های یانگون، پایتخت برمه، راه می‌رود و مشاهده‌های روزمره‌اش را با لحن طنزآمیز خاصش روایت می‌کند. او از جنبه‌های متفاوت، عجیب یا آشنای اتفاقات در کشوری می‌گوید که به‌جز آنچه هرازگاهی در اخبار می‌شنویم، آشنایی چندانی با جزییات سبک زندگی مردمانش نداریم.

گی دولیل سفرنامه‌های تحسین‌شده‌اش (پیونگ‌یانگ، سرزمین مقدس، یانگون و شنژن) از برجسته‌ترین آثار ژانر ناداستان تصویری‌اند. دولیل سفرهایش را چنان صادقانه و پرجزئیات روایت می‌کند که دیگر دلتان نمی‌خواهد برای آشنایی با یک کشور سراغ کتاب‌های راهنمای سفر بروید. شوخ‌طبع و دقیق است و با صداقتی صمیمانه و بدون هیچ ملاحظه‌ای تمامی جنبه‌های خوب و بد کشوری را که از آن دیدن می‌کند بهمان نشان می‌دهد. دولیل ده سال کار انیمیشن کرده و همین موضوع او را به سمت طراحی کمیک کشانده. در آغاز روایت‌هایش همیشه یک خارجیِ سردرگم است، خارجی‌ای که دست بر قضا و بدون انتخاب شخصی، برای سفری کاری گذارش به کشوری کمتر‌شناخته‌شده می‌افتد، اما خب آدم شوخ‌وشنگی‌ است که تمام هم‌وغمش دوری از ملال است و به‌مرور با جا افتادن و آشنایی بیشتر با نگاه وسواس‌گونه‌اش از حقیقتی که پشت اتفاقات به‌ظاهر ملال آور روزمره هست، پرده بر می‌دارد. در شهرها گشت می‌زند، با آدم‌ها ارتباط برقرار می‌کند و سعی می‌کند تا جایی که می‌شود توریستی رفتار نکند و پیچیدگی‌های شهر و کشوری را که مدتی در آن زندگی می‌کند به تصویر بکشد. به بیان خودش بزرگ‌ترین چالش سفرنامه‌نویسی این است که بدانی چطور موجز حرف بزنی و توضیحات اضافه ندهی و کمیک این کار را راحت‌تر می‌کند، می‌توانی تاریخ یک مکان را در سه صفحه تعریف کنی. مدعی‌ است هیچ چیزی را از خودش در نمی‌آورد و داستان‌پردازی نمی‌کند، همه‌چیز مستند است و او فقط مثل یک تدوین‌گر بخش‌های حوصله‌سربرش را بیرون می‌آورد.

خواندن کتاب یانگون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ دوستداران فکاهیات تصویری و کمیک پیشنهاد می‌کنیم. نوجوانان و جوانان از این کتاب بسیار لذت خواهند برد.

درباره گی دولیل

گی دولیل سال ۱۹۶۶ در کِبِک کانادا متولد شد و به همراه همسر و دو فرزندش در جنوب فرانسه زندگی می‌کند. دولیل حدود ده سال انیماتور بوده و همین باعث شده در طراحی خبره شود. او بیشتر با سفرنامه‌های مصورش درباره‌ٔ زندگی در کشورهایی که فضای سیاسی خاص دارند، از برمه و کره‌ٔ شمالی گرفته تا چین و فلسطین، شناخته می‌شود. با این حال نمی‌توان او را نویسنده و هنرمندی سیاسی دانست، چراکه کتاب‌هایش تا حد زیادی بر زندگی روزمره و تجربه‌های شخصی‌اش در کشورهای مقصد تمرکز دارند. روایت‌های مستند و طنزآمیزی که البته از نقد اجتماعی خالی نیستند و با نگاهی خاص فضای زندگی آن کشورها را به تصویر می‌کشند.


نظرات کاربران

unbornss
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

دولیل یه طراح کمیک (داستان‌های مصور) ئه که به خاطر کار خودش یا همسرش که عضو پزشکان بی حد و مرزه، به شهرهایی سفر می‌کنه که شرایط سختی دارن و با دید خودش اون مکان‌ها، مردمشون و تفاوت‌ها با کشور

- بیشتر
مروارید ابراهیمیان
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

من نسخه فیزیکی ش رو خوندم و خوشم اومد

zahrahro
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

کتاب سرگرم‌کننده‌ایه چون تصویریه و اینکه بر اساس واقعیته جالبه چون کلا اینکه وضعیت سیاسی اجتماعی یه کشور رو به واسطه پوشک بچه و لگن حمام و زندگی روزمره یه آدم که با بچه نوزادش تو خیابونا قدم می‌زنه بفهمی

- بیشتر
miss_yalda
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

تجربه سفر به برمه (میانمار) در قالب کمیک. بامزه بود، با این کشور بیشتر آشنا شدیم (البته که این چاپ کتاب چندسال میگذره)

ر.د.ب
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

کتاب جالبی بود و کیفیت تصاویر هم خوب بود. لذت بردم.

مهتاب
۱۴۰۲/۰۷/۱۵

سفر یه کارتونیست کانادایی و همسرش به میانمار در قالب ماموریت پزشکان بدون مرز. جالب و مفید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۷۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۵۲,۰۰۰
۲۰%
تومان