دانلود و خرید کتاب سیستم نوآوری شهری هانیه ثمری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم نوآوری شهری اثر هانیه ثمری

کتاب سیستم نوآوری شهری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیستم نوآوری شهری

کتاب سیستم نوآوری شهری نوشتهٔ سهراب دل انگیزان و هانیه ثمری در انتشارات نور علم چاپ شده است. این اثر به بررسی موردی سه شهر آیندهوون، کیستا و سوژو می‌پردازد.

درباره کتاب سیستم نوآوری شهری

این کتاب، ‌می‌تواند ‌مورد‌استفاده‌ٔ تصمیم‌سازان سیاست‌گذاری‌ها در مجموعهٔٔ مدیریت شهری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد که‌ با چالش‌هایی‌ از ‌قبیل ‌عوامل زمینه‌ساز رشد ‌و ‌توسعهٔ ‌شهرها‌ ‌در برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت‌ مواجه‌اند.

نظر به اینکه سیستم نوآوری شهری منسجم و مدون که ناظر بر کلیهٔ جوانب مختلف یک سیستم جامع شهری باشد، طراحی نشده است، این مطالعه به بررسی ابعاد مختلف استقرار یک سیستم نوآوری شهری می‌پردازد. می‌توان انتظار داشت که نتایج این‌گونه پژوهش‌ها بتواند گامی مثبت در جهت تعیین مشخصات و اقدامات لازم برای ایجاد، استمرار و گسترش سیستم‌های نوآوری شهری باشد.

کتاب سیستم نوآوری شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به ‌سیاست‌گذارانی ‌که ‌در ‌سطوح ارشد مدیریتی در شهرها ‌‌و‌ سیاست‌گذارانی که در سطوح کلان کشوری برای شهرها‌ مشغول ‌به ‌فعالیت ‌هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سیستم نوآوری شهری

«نوآوری یک محرک اساسی برای پیشرفت اقتصادی است که مجموعه‌ای از منافع را برای گروه‌های مختلف مصرف کنندگان، مشاغل و اقتصاد به عنوان یک کل، تامین می‌کند. در دیدگاه اقتصادی، نوآوری توسعه و به‌کارگیری اید‌ه‌ها و فناوری‌هایی را توصیف می‌کند که روند تولید کالاها و خدمات و همچنین کالا یا خدمت نهایی تولیدی را بهبود بخشد و یا تولید آنها را کارآمدتر کند. یکی از مهمترین مزایای نوآوری، کمک آن به پیشرفت، رشد و توسعه اقتصادی است. به بیان ساده، نوآوری می‌تواند به بهره‌وری بالاتر منجر شود، به این معنی که همان ورودی، خروجی بیشتری ایجاد می‌کند. با نوآوری ، کالاها و خدمات بیشتر و با کیفیت بهتری تولید می‌شود. بهبود نوآوری و ارتقای آن، مزایای فراوانی برای مصرف کنندگان و کسب و کارها به همراه دارد. رشد و توسعه اقتصادی ناشی از ارتقای نوآوری، منجر به رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی خانوارها می‌گردد. در عین حال، کسب و کارها سودآورتر می شوند که آنها را قادر می سازد تا با گسترش سرمایه گذاری، تقاضای نیروی کار بیشتری داشته باشند و از این طریق به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند. برای تکمیل چرخه تولید نوآوری، در ابتدا لازم است تا نوآوری در مقیاس کوچک شروع شود، به عنوان مثال ورود یک فناوری جدید برای اولین بار در فرآیند تولید یک بنگاه تولیدی. با این حال، برای تحقق کامل مزایای نوآوری، لازم است تا در سراسر اقتصاد گسترش یابد و همه عاملین اقتصادی در بخش‌های مختلف و در اندازه‌های مختلف به یک اندازه از آن بهره ببرند. اصطلاحا به این فرآیند، انتشار نوآوری می‌گویند. انتشار نوآوری، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فرآیندهای سازوکار نوآوری است. بنابراین به‌منظور شناخت هرچه بهتر، نوآوری نیاز به آشنایی کامل با این فرآیند در مقیاس‌هاس مختلف وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مقیاس‌ها در بعد اقتصادی، مقیاس شهری است. باتوجه به اینکه، شناخت سیستم‌های نوآوری دارای قدمت طولانی است، بنابراین نیاز به شناخت سیستم-های نوآوری در ابعاد مختلف وجود دارد. اما علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته تا کنون، توجه به شناسایی سیستم نوآوری شهری و عوامل موثر بر آن، مورد توجه قرار نگرفته است. از اینرو، این کتاب به بررسی چیستی و ماهیت سیستم نوآوری در بعد شهری می‌پردازد. سیستم نوآوری شهری، دارای اجزا مختلف و ابعاد متنوعی است که باتوجه به شرایط قرارگیری سیستم، تعریف می‌شود. لذا در ادامه، ابتدا دید کامل و جامعی نسبت به نوآوری و جایگاه آن در اقتصاد شهری می‌پردازیم و سپس سه نمونه از سیستم‌های نوآوری شهری را بصورت تجربی بررسی می‌نماییم و درنهایت آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. از اینرو، این کتاب تالیفی – ترجمه محسوب می‌گردد چراکه فصل اول جمع‌آوری مجموعه ادبیات مرتبط پیرامون سیستم نوآوری شهری است و فصول بعدی ترجمه شده از کتاب ون ویندن و همکاران (۲۰۱۴) با کمی دخل و تصرف است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان