دانلود و خرید کتاب ایران در عصر نادر مایکل آکسورتی ترجمه سیدامیر نیاکویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایران در عصر نادر اثر مایکل  آکسورتی

کتاب ایران در عصر نادر

معرفی کتاب ایران در عصر نادر

کتاب ایران در عصر نادر نوشتهٔ مایکل آکسورتی و ترجمهٔ سیدامیر نیاکویی و صادق زیباکلام است. انتشارات روزنه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ ظهور وافول نادرشاه افشار است.

درباره کتاب ایران در عصر نادر

کتاب ایران در عصر نادر در ۱۰ فصل به سقوط صفویه، طهماسب‌قلی‌خان، جنگ با افغان‌ها، جنگ باعثمانی، کودتا، نادرشاه،رفتن به‌سوی دروازه‌های دهلی، نابودی ایران، برج‌هایی که از سر انسان‌ها ساخته شدند و رجهت به نقطهٔ اول سخن گفته است. این کتاب دربارهٔ ظهور وافول نادرشاه افشار است که می‌توان آن را یکی از پر تب‌وتاب‌ترین دوران تاریخ ایران در قرن هجدهم دانست؛ زمانی پس از سقوطط حکومت صفوی و فتح اصفهان به‌دست افغان‌ها.

داستان زندگی نادرشاه را یک منحنی تكان‌دهنده‌ می‌دانند که از شروعی مبهم تا توطئه‌ای بی‌رحمانه، موفقيت نظامی، جلال، ثروت و سپس انحراف تا خطا، ارعاب، استيصال، قساوت ددمنشانه، جنون و در نهايت مرگ، آن هم در مكان و زمانی كه برای اكثر خوانندگان غربی كاملاً مبهم است، ادامه می‌یابد. نادرشاه افشار كه کار خود را در ربع اول قرن هجدهم به‌عنوان سرداری گمنام با تباری ناشناخته آغاز كرد، ايران را از اشغال افغان‌ها نجات داد، تركان عثمانی را از كشور بيرون راند، با زيركی و مهارت روس‌ها را نيز از خاک ايران اخراج كرد، قلمروهای عثمانی را موردتعرض قرار داد و آن‌ها را در سرزمين خويش مغلوب كرد. این كتابْ داستان زندگی نادرشاه افشار را به‌شیوه‌ای روان و جذاب بیان کرده است.

خواندن کتاب ایران در عصر نادر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ ایران در دوران افشاریه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایران در عصر نادر

«ما شما را به خیمه باشکوه جنگ خواهیم برد، جایی که صدای تیمور لنگ را خواهید شنید که با لحنی بسیار حیرت آور، جهان را تهدیدمی‌کند و با شمشیر کشورگشایش قلمروها را فتح می‌کند. در این آیینه تراژیک به چیزی جز چهره او نگاه نکن و سپس کامیابی‌های او را آن‌گونه که دوست داری تحسین کن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان