دانلود و خرید کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر) سارا بوئن ترجمه نوشین امیری
کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر) اثر سارا بوئن

کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر)

معرفی کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر)

کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر) نوشتهٔ سارا بوئن و نیها چاولا و آلن مارلات با ترجمهٔ نوشین امیری در انتشارات ارجمند چاپ شده است. در بخش راهنمای تسهیلگر، کاربرگ‌ها و مراقبه‌های هدایت‌شده و سایر منابع لازم برای هر یک از جلسه‌ها در اختیار تسهیلگران قرار گرفته است. نتایج پژوهش در مورد برنامه پیشگیری از عود مبتنی بر توجه‌آگاهی نشان‌ می‌دهد که این برنامه توانایی افراد برای پاسخ‌دهی مدبرانه به خلق منفی و ولع را بهبود می‌بخشد و میزان مصرف مواد مخدر و الکل را به‌طرز معناداری کم می‌کند.

درباره کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر)

در این کتاب با برنامه «پیشگیری از عود مبتنی بر توجه‌آگاهی» آشنا می‌شوید: رویکردی مبتکرانه که تمرین‌های توجه‌آگاهی را با راهبردهای شناختی و رفتاری معتبر تلفیق می‌کند. این برنامه به‌صورت گروهی و در هشت جلسه ساختاریافته ارائه می‌شود و برای افرادی مناسب است که در مراحل اولیه پرهیز از مصرف هستند و خدمات درمانی اولیه برای سوءمصرف را دریافت کرده‌اند.

این برنامه به افراد کمک می‌کند از تجارب درونی خود آگاه شوند، از الگوهای عادت‌وار شناختی و رفتاری که منجر به بازگشت می‌شود دست بکشند و مهارت‌هایی کاربردی برای رویارویی با چالش‌های زندگی روزمره و فرایند بهبود کسب کنند. افراد با شرکت در این جلسه‌ها یاد می‌گیرند که به‌جای تسلیم شدن در برابر ولع‌ها و وسوسه‌های خود، آنها را بدون داوری مشاهده کنند و پاسخ‌های فکری، هیجانی و جسمانی خود به این تجارب را تشخیص دهند.

مشخصات کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر)

نوبت چاپ ۱

سال انتشار ۱۳۹۷

Copyright@2010 The Guilford Press: A Division f Guilford Publications, Incمجوز رسمی ترجمه این کتاب از سوی انتشارات گیلفورد به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

روان‌شناسان و روان‌کاوان مخاطب این کتاب هستند.

بخشی از کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (راهنمای درمانگر)

کندوکاو

شکل و ساختار گروه به شکلی تنظیم شده که نشان‌دهندهٔ تأکید برنامه بر تجربهٔ مستقیم است. به‌طور معمول، جلسه‌ها با تمرین‌های تجربی آغاز می‌شود و با کندوکاو و گفت‌وگو دربارهٔ این تجارب ادامه می‌یابد (سیگل و همکاران، ۲۰۰۲). هدف اصلی این است که این گفت‌وگوها بر تجربهٔ کنونی فرد متمرکز باشند و در مواقع مناسب، دربارهٔ ارتباط میان این تجارب و عود، بهبود، وسوسه یا عوامل مربوط به سبک زندگی صحبت شود. تمرکز بر کندوکاو تجربهٔ مستقیم، هدف اصلی تمرین‌های توجه‌آگاهی است: توجه کردن به آنچه به‌راستی در این لحظه پدیدار می‌شود، به‌جای اینکه غرق در تفسیرها و داستان‌ها شویم. با وجود این، افراد در اکثر مواقع عادت دارند که داستان‌هایی دربارهٔ تجربهٔ خود بیان کنند. تسهیلگران نیز عادت دارند که درگیر محتوای تجارب افراد شوند یا راه‌حل‌های مختلفی پیشنهاد کنند، اما در این برنامه فرایند متفاوتی حاکم است. تسهیلگران این برنامه باید به شکلی مستمر، هر تعامل را به سمت توصیفی از تجربه‌ای که در حال حاضر روی می‌دهد (حس‌های بدنی، افکار یا هیجان‌ها) هدایت کنند و افراد را از تفسیر و تحلیل تجربه یا داستان‌گویی دربارهٔ آن بازدارند. زمانی‌که یکی از اعضای گروه دربارهٔ داستان یا مفهومی حرف می‌زند یا تجربهٔ خود را ارزیابی می‌کند، تسهیلگر با هدایت مجدد فرد به تجربهٔ کنونی، او را به «رها کردن و شروع دوباره» تشویق می‌کند؛ همان هدفی که در تمرین مراقبه دنبال می‌شود. فرایند کندوکاو، نمونه‌ای از گرایش ذهن برای تغییر جهت به سمت افکار و داستان‌هاست و به توجه مجدد به تجربهٔ کنونی کمک می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۶۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان