دانلود و خرید کتاب حیات طیبه محمدحسین تقوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیات طیبه اثر محمدحسین تقوایی

کتاب حیات طیبه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حیات طیبه

کتاب حیات طیبه نوشتهٔ محمدحسین تقوایی است و انتشارات فرنام آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حیات طیبه

امروز بیش ازهر زمان دیگر نیازمند معارف علوی در نهج‌البلاغهٔ شریف هستیم. باید به نهج‌البلاغه بازگردیم و زندگی خود را بر پایهٔ آموزه‌های الهی آن بنا کنیم و به حیات طیبه دست یابیم. کتاب حیات طیبه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد:

- امروز و در عصر پیشرفت علم و تکنولوژی چه نیازی به نهج‌البلاغه داریم؟

- نهج‌البلاغه چه گره کوری را از زندگی انسان معاصر می‌گشاید؟

- چگونه به‌طور عملی ثابت می‌کنید که مفاهیم نهج‌البلاغه می‌تواند اساس زندگی انسان عصر ما باشد؟

محمدحسین تقوایی با تأمل و دقت نظر در پی دست‌یافتن به الگوی سبک زندگی اسلامی در نهج‌البلاغهٔ امیر بیان حضرت علی علیه‌السلام، به تحقیق و پژوهش در این دریای بی‌کران پرداخته است.

آنچه پیش رو دارید حاصل تحقیق و پژوهش در حکمت ۱۱۳ نهج‌البلاغه است. دقت در آموزه‌های حکمت ۱۱۳ نشان می‌دهد که مفاهیم بلند این کلام حکیمانهٔ علوی می‌تواند پاسخی بر پرسش نویسنده باشد که می‌خواست به‌طور عملی دریابد که چگونه معارف نهج‌البلاغه می‌تواند پایهٔ زندگی انسان روزگار ما قرار گیرد؟

مباحث این کتاب در جلسات انس با نهج‌البلاغه که به همت بنیاد بین‌المللی غدیر شعبهٔ شهرستان فسا در مهدیهٔ حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام و عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برگزار می‌‌شده، تدریس شده است.

خواندن کتاب حیات طیبه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام شیعیان و پیروان راه حضرت علی (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حیات طیبه

«"نهج‌البلاغه" به معنای "راه روشن سخنوری" عنوانی است که بر برگزیده کلام امیر بیان-حضرت علی علیه‌السلام- اطلاق می‌شود. سید رضی گردآورندهٔ آن در وجه‌تسمیه این مجموعه ارزشمند می‌گوید:

(...بعد از تمام شدن کتاب، چنین دیدم که نامش را نهج‌البلاغه بگذارم؛ زیرا این کتاب درهای بلاغت و سخنوری را به روی بیننده خود می‌گشاید و خواسته‌هایش را به او نزدیک می‌سازد؛ هم مورد نیاز دانشمند و عالم است و هم دانشجو و متعلم و هم مطلوب سخنور و پارسا در آن وجود دارد...).

سید رضی مناسب‌ترین نام را برای این کتاب جاودان برگزید. "بلاغت" در کلام علوی به کمال رسیده و اعترافات بزرگان سخن و صاحب‌نظران بلاغت از دوست و دشمن گواه بر این مدعاست. شهید مطهری در کتاب "سیری در نهج‌البلاغه" برخی از این اعترافات را آورده است:

(ابن ابی الحدید از عبدالحمید کاتب- که در فن نویسندگی ضرب‌المثل است- و در اوایل قرن دوم هجری می‌زیسته است، نقل می‌کند که گفت: " هفتاد خطبه از خطبه‌های علی"ع" را حفظ کردم و پس از آن ذهنم جوشید که جوشید...).»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۱۳۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان