دانلود و خرید کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم) کارل گوستاو یونگ ترجمه جلال ستاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم) اثر کارل گوستاو  یونگ

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم)

معرفی کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم)

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم) نوشتهٔ کارل گوستاو یونگ، پل دیل و روژه کایوا با ترجمهٔ جلال ستاری است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد هشتم از مجموعهٔ جهان اسطوره‌شناسی و شامل چند مقاله از بزرگ‌ترین صاحب‌نظران دربارهٔ اسطوره‌های ملل است.

درباره کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم)

اسطوره‌شناسی از کندوکاو در ادیان و روایت‌های دینی یا روایت‌های ملی و باستانی بسی فراتر می‌رود و در واقع سراسر زندگانی آدمی و جماعات را در می‌گیرد. در کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم) نمونه‌هایی چند از نقش اسطوره در سیاست و زندگانی مدنی و ایدئولوژی گرد آمده است تا گستردگی میدان کارسازی و اثربخشی اسطوره، به گونه‌ای روشن نمایان گردد و بر این اساس بررسی یونگ درباره‌ٔ اسطوره‌ٔ وتان و قیاس آن با هیتلر، و نیز بررسی‌های دیگری درباره‌ٔ اسطوره‌های جدیدی چون اسطوره‌ٔ پاریس و اسطوره‌ٔ دون ژوان و امثال آن‌ها در این کتاب آمده است.

خواندن کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد هشتم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دوستداران اسطوره پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال ستاری

جلال ستاری در سال ۱۳۱۰ در رشت متولد شد. او محقق، اسطوره‌شناس و اندیشمند ایرانی است. ستاری برای تحصیل به سوئیس رفت و تا مقطع دکترا تحصیل کرد. یکی از استادانش، ژان پیاژه، روان‌شناس مشهور بود. توجه ستاری به چیزی فراتر از روان‌شناسی فردی جلب شد و تمرکزش را بر روان‌شناسی جمعی و شناخت تأثیر مثبت یا منفی کهن‌الگوها و اسطوره‌ها و افسانه‌ها در ناخودآگاه جمعی معطوف کرد. جلال ستاری کتاب‌ها و آثار بسیاری در زمینه افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی تألیف کرده است که بسیاری از آن‌ها به کتاب‌های مرجع در همین زمینه بدل شده‌اند. به‌پاس فعالیت‌هایش، نشان هنر و ادب درجه شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرده‌ است و جایزه‌ای به نام او وجود دارد که به پژوهشگران برتر زمینه نمایش ایرانی اهدا می‌شود.

معرفی نویسنده
عکس کارل گوستاو  یونگ
کارل گوستاو یونگ

کارل یونگ، با نام کامل کارل گوستاو یونگ (زاده‌ی ۲۶ جولای ۱۸۷۵، کسویل، سوئیس – درگذشته در ۶ ژوئن ۱۹۶۱، کوسناخت، سوئیس)، روان‌شناس و روان‌پزشک سوئیسی بود که روان‌شناسی تحلیلی را پایه‌گذاری کرد. یونگ مفاهیم شخصیت برونگرا و درونگرا، کهن‌الگوها و ناخودآگاه جمعی را نیز مطرح کرد و توسعه داد. آثار یونگ در عرصه‌های روان‌پزشکی، مطالعات دینی، ادبیات و زمینه‌های مرتبط با آن‌ها، در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان