دانلود و خرید کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم) ترجمه جلال ستاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم) اثر جلال ستاری

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم)

انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم)

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم)؛ اسطوره و رمز در اندیشه میرچا الیاده نوشتهٔ جلال ستاری است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد ششم از مجموعهٔ جهان اسطوره‌شناسی و دربارهٔ میرچا الیاده است.

درباره کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم)

این کتاب ادای دین در حق استاد بزرگی است که دانش اسطوره‌شناسی از دولت او نو شد و در عین حال محقق در تاریخ ادیان و فیلسوف و رمان‌نویس و منتقد و نظریه‌پرداز و روزنامه‌نگار بود. شاید به همین جهت امتناع داشت که انسان را تنها در یکی از ابعادش محدود کند، بلکه معتقد بود باید همه‌ٔ ابعاد انسان را مدنظر داشت و آدمی با هماهنگ کردن وجوه گوناگون خویش می‌‎تواند به کمال لایق خویش برسد. او در جهان مدرن، در لایه‌های تودرتوی تجدد، رمز و اسطوره‌ٔ قدسی و دینی را چون آتشی زیر خاکستر باز می‌یافت و بر آن بود که امروزه تجدید حیات هنر مرهون کشف مجدد این اسطوره‌ها و رمزها است.

خواندن کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد ششم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دوستداران اسطوره پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال ستاری

جلال ستاری در سال ۱۳۱۰ در رشت متولد شد. او محقق، اسطوره‌شناس و اندیشمند ایرانی است. ستاری برای تحصیل به سوئیس رفت و تا مقطع دکترا تحصیل کرد. یکی از استادانش، ژان پیاژه، روان‌شناس مشهور بود. توجه ستاری به چیزی فراتر از روان‌شناسی فردی جلب شد و تمرکزش را بر روان‌شناسی جمعی و شناخت تأثیر مثبت یا منفی کهن‌الگوها و اسطوره‌ها و افسانه‌ها در ناخودآگاه جمعی معطوف کرد. جلال ستاری کتاب‌ها و آثار بسیاری در زمینه افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی تألیف کرده است که بسیاری از آن‌ها به کتاب‌های مرجع در همین زمینه بدل شده‌اند. به‌پاس فعالیت‌هایش، نشان هنر و ادب درجه شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرده‌ است و جایزه‌ای به نام او وجود دارد که به پژوهشگران برتر زمینه نمایش ایرانی اهدا می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان