دانلود و خرید کتاب فناوری بلاکچین مارسل کلبر ترجمه لیلی نوعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فناوری بلاکچین اثر مارسل کلبر

کتاب فناوری بلاکچین

نویسنده:مارسل کلبر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فناوری بلاکچین

کتاب فناوری بلاکچین نوشتۀ مارسل کلبر و ترجمهٔ لیلی نوعی است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فناوری بلاکچین

کتاب فناوری بلاکچین بررسی و تحلیل عوامل فنی و اقتصادی را پوشش داده است. این کتاب پتانسیل‌های فناوری بلاکچین را در زمینۀ اقتصاد، جامعه و تعاملاتی که می‌توانند با هم داشته باشند، تعیین می‌کند. در سطح فنی یا اصطلاحاً تکنیکال فناوری بلاکچین به‌عنوان ترکیبی از فناوری‌های مختلف پایه به تصویر کشیده می‌شود. این برنامه ضمن ارائۀ یک راه‌حل فنی مؤثر برای مشکل اساسی هزینه‌های مضاعف، برنامه‌های جدید و بالقوه مخرب را نیز فعال می‌کند. بلاکچین (Blockchain) از دو جزء بلاک (Block) و چین (Chain) تشکیل شده است. معنای لغوی آن «زنجیرهٔ بلوک‌ها» است که در واقع زنجیره‌‌ای از اطلاعات دیجیتالی است و هر بلوک این اطلاعات را در خود حفظ می‌کند. هر بلوک در این زنجیره، مسئول ذخیره‌سازی نوعی از اطلاعات (مانند سوابق معاملاتی) است. مفهوم بلاک‌چین را اولین‌بار «استوارت هابر» و «دبلیو اسکات استورنتتا» در سال ۱۹۹۱ مطرح کردند و بلاکچین را زنجیره‌ای از بلوک‌های امن از نظر رمزنگاری معرفی کردند که با گذر زمان جای خود را در میان پایگاه‌داده‌های در سراسر جهان باز کرد. مالکان کسب‌وکارهای دیجیتال برای پیشرفت به فکر استفاده از این فناوری افتادند و نهایتاً این فناوری گسترش پیدا کرد. کتاب «فناوری بلاکچین» با بررسی و تحلیل عوامل فنی و اقتصادی، پتانسیل‌های فناوری بلاکچین را در زمینۀ اقتصاد و جامعه و تعاملات این دو با هم مشخص و تشریح کرده است. کتاب فناوری بلاکچین در پنج فصل ارائه شده است که عبارتند از مقدمه، بلاکچین به عنوان ICT، بلاکچین در قالب فناوری سازمانی، تجزیه‌وتحلیل و نتیجه‌گیری.

خواندن کتاب فناوری بلاکچین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به موضوع بلاکچین و بررسی عوامل مختلف آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فناوری بلاکچین 

«دیدگاه اقتصاد نهادگرا فناوری بلاکچین ثابت می‌کند که سیستمی با محوریت قانون است؛ بنابراین مبنایی برای نهادهای جایگزین محسوب می‌شود. از جهتی آنچه در مورد زیربنای بلاکچین گفته شد، قالب‌های جدیدی از تعامل و هماهنگی اقتصادی را امکان‌پذیر می‌سازد و از جهتی دیگر، اینها تابع مکانیسم‌های جدید حکمرانی هستند. این طور به نظر می‌رسد که این قالب‌های غیرمتمرکز بر پایه بلاکچین، می‌توانند موجب کارایی بالاتر در سیستم‌هایی شوند که تا به امروز وابسته به واسطه‌های سنتی بوده‌اند آن هم به این دلیل که هزینه‌های تراکنش کمتری را ارائه می‌دهند. در مقابل واسطه‌های جدیدی در اکوسیستم بلاکچین ظاهر می‌شوند که یادآور طرح‌های سنتی هستند.

فصل اول: مقدمه

از زمان تولد اینترنت، فناوری‌های متعددی روی کار آمدند که بلاکچین می‌تواند یکی از مخرب‌ترین این فناوری‌ها باشد. اما بر اساس گفته‌ها شاید غیرعادی به نظر برسد که بلاکچین نتیجه یک تحقیق حرفه‌ای و عمومی مانند اینترنت نباشد. در عوض، اولین کاربرد بلاکچین بیت‌کوین بود که به‌عنوان فرار از اقتصادهای سنتی (مالی) اجرایی شد. پنج سال بعد، در سال ۲۰۱۳ اصطلاح بلاکچین در نهایت در وب جهانی نظرها را به خود جلب کرد و موجب ایجاد علاقه شد، در حال حاضر این فناوری زیربنایی صدها برنامه کاربردی مخرب با پتانسیل‌های متفاوت است. در جامعه دانشگاهی، بلاکچین به‌عنوان یک فناوری برای تمرکززدایی دموکراتیک کردن ارزش یا برای هماهنگی رواج داده می‌شود؛ اما درصد انبوهی چه در زمینه اقتصاد و در جامعه هنوز از پتانسیل مخرب آن بی‌اطلاع هستند. این شرایط چندین توضیح قوی و بالقوه دارد. اولاً، دسترسی به این موضوع، به این خاطر که اطلاعات مربوط به آن بسیار پراکنده است و معمولاً بیش از حد سطحی است، بسیار دشوار است. به‌علاوه، بلاکچین فناوری پیچیده‌ای است که یک‌پایه آن دانش اینترنت و پایه دیگر آن فناوری‌های ارتباطی است، بلاکچین از سوی دیگر نیز بر پایۀ نظریه‌های اقتصادی بنا شده است. توانایی ایجاد نظرات فعال و ارزیابی اظهارات و بیانیه‌ها در محیط بلاکچین نیازمند بینش همه‌جانبه (همان سه‌پایه‌ای که بلاکچین بر آنها بنا نهاده شده) است. در نتیجه، این ریسک وجود دارد که بلاکچین به دلایل نادرست هم تقبیح و هم تبلیغ شود. این کتاب جنبه‌های نوآورانه بلاکچین را از دیدگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری سازمانی در قالب راه‌حلی برای این موضوع مورد بررسی قرار می‌دهد هدف این بررسی‌ها خلاصه‌سازی و تجزیه‌وتحلیل عوامل فنی و اقتصادی است. شایان‌ذکر است که این بررسی‌ها پتانسیل بلاکچین را برای اقتصاد و جامعه و تعاملات آنها تعیین می‌کنند. برای حل مشکلات یاد شده در تحقیقات مرتبط این کتاب بر جزئیات گیج‌کننده رشته‌های زیربنایی تمرکز نمی‌کند و به‌طورکلی موضوع را تحلیل می‌کند. به‌علاوه، فاکتورهای کلیدی مرتبط را تنها تا حد کافی بررسی کرده و تمرکزی بر عمق مطالب نخواهد داشت. در راستای ارائه این راه‌حل، سؤالات زیر مطرح می‌شوند.

ویژگی فناوری بلاکچین در هر رشته زیربنایی چیست؟

فناوری بلاکچین در سطح کلان (ماکرو)، مورد چه استفاده‌هایی قرار می‌گیرد؟

نقش فعلی فناوری بلاکچین در اقتصاد و جامعه چیست؟

پیامدهای نظریه اقتصاد نهادگرا چیست؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان