دانلود و خرید کتاب نقطه آبی کمرنگ کارل سیگن ترجمه شهریار رضانیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقطه آبی کمرنگ اثر کارل سیگن

کتاب نقطه آبی کمرنگ

نویسنده:کارل سیگن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقطه آبی کمرنگ

کتاب نقطه آبی کمرنگ نوشتهٔ کارل سیگن و ترجمهٔ شهریار رضانیا است. انتشارات مازیار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چشم‌اندازی از آینده بشر در فضا را ارائه کرده است.

درباره کتاب نقطه آبی کمرنگ

کتاب نقطه آبی کمرنگ ادعاهای گوناگونی را که سال‌ها و طی تاریخ بشر در حوزهٔ نجوم و ستاره‌شناسی مطرح شده، بررسی کرده است. این کتاب ماجراجویی‌هایی نیز در منظومهٔ شمسی، سفرهای کاوش‌گرانه و اکتشافی دارد و دلایل متداولی را که برای فرستادن انسان به فضا وجود دارد، مطرح و ارزیابی کرده است. در پایان نویسنده تصور خودش را از آیندهٔ درازمدت در فضا و اینکه چنین تصوری چگونه به بار می‌نشیند بیان کرده است.

نام و جرقهٔ اولیهٔ کتاب حاضر به پیشنهاد کارل سیگن به سازمان ناسا برمی‌گردد؛ توصیف و تشریح تأثیرگذار این نویسنده با دیدن عکسی که به نام «نقطه آبی کمرنگ» شهرت جهانی پیدا کرده است.

خواندن کتاب نقطه آبی کمرنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران نجوم و ستاره‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارل سیگن

دکتر کارل سیگن پروفسور ستاره‌شناسی و علوم فضایی و مدیر آزمایشگاه مطالعات سیاره‌ای در دانشگاه کرنل بود. او در هدایت برنامهٔ فضایی آمریکا نقشی محوری داشت. او از دهه‌ٔ ۱۹۵۰ مشاور و راهنمای ناسا بود، فضانوردان آپولو را پیش از پروازها توجیه می‌کرد و در سفرهای اکتشافی سفینه‌های مارینر، وایکینگ، وُیجر و گالیله به سیاره‌ها همکاری داشت.

کارل سیگن برای تلاش‌هایش، مدال‌های دستاورد فوق‌العاده علمی و ۲ بار نیز مدال خدمات برجسته برای عموم و همین‌طور جایزهٔ دستاورد آپولو را دریافت کرد. نام‌گذاری سیارک «2709 سیگن» به اسم او شد. او همچنین نشان «جان اف. کندی»ِ علوم فضانوردی انجمن فضانوردی آمریکا، نشان هفتادو‌پنجمین سالگرد کلوپ کاشفان، مدال کنستانتین تسیولکوفسکی از فدراسیون فضانوردان جماهیر شوروی و نشان ماسورسکی از انجمن فضانوردی آمریکا را برای نقش فوق‌العاده‌اش در توسعهٔ علوم سیاره‌ای و به‌عنوان دانشمند تربیت‌شده در نجوم و بیولوژی دریافت کرد.

دکتر کارل سیگن در مطالعه اتمسفرهای سیاره‌ای، سطوح سیاره‌ای، تاریخچهٔ زمین و بیولوژی فرازمینی خدماتی محوری ارائه کرده است. بسیاری از فعال‌ترین دانشمندان سیاره‌ای که اکنون مشغول به کار هستند، دانشجویان و همکاران او هستند.

بخش‌هایی از کتاب نقطه آبی کمرنگ

«امکان دارد چندین میلیون سیارک در ابعاد کیلومتری وجود داشته باشد، اما در حجمِ هنگفت فضای بین‌سیاره‌ای، حتی تعداد آن، برای ایجاد خطر جدّی برای سفینه فضایی در مسیرشان به سمت منظومه شمسی بیرونی، هنوز بسیار کم هست.»

نظرات کاربران

Amirali SenibariA
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

کتاب عالی هست که کارل ساگان نویسندش بوده این کتاب عالی حتماً بخونیدش

سعید
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

کتاب خوبیه با متنی روان و گیرا، ولی به طرز عجیبی با اینکه توی متن به تعداد زیادی تصویر ارجاع داده شده به جز چند صفحه اول هیچ تصویری توی کتاب نیست.

Yaser
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

فوق العاده ❤️‍🔥

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان