دانلود و خرید کتاب برند ماندگار جرمی میلر ترجمه سعید یاراحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برند ماندگار اثر جرمی میلر

کتاب برند ماندگار

معرفی کتاب برند ماندگار

کتاب برند ماندگار نوشتهٔ جرمی میلر و ترجمهٔ سعید یاراحمدی است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است. این کتاب ۱۲/۵ اصل برای ساخت برندی فراموش‌نشدنی به شما ارائه می‌دهد.

درباره کتاب برند ماندگار

برند ماندگار چیست؟ برندهای ماندگار فقط ظاهری زیبا ندارند، بلکه به رفع نیازهای مشتریان نیز اهمیت می‌دهند. جادوی این برندها زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان محصولات یا خدماتی فراتر از انتظارشان می‌بینند و اینجاست که برندها در ذهن مشتریان حک شده و ماندگار می‌شوند.

شاید بیشتر ما مفهوم برند را فقط در نام شرکت و لوگوی آن خلاصه کنیم؛ اما برند فقط نام تجاری نیست. برند لباسی است که بر تن کسب‌وکارتان نشسته؛ تجربه و حسی است که به مشتریان می‌دهد؛ روحی است که در جان کسب‌وکار شما دمیده شده است. اگر فرض کنیم برندتان انسان است، ویژگی‌های آن انسان چیست؟ جسور است یا ترسو؟ محافظه‌کار است یا خطرپذیر؟ خلاق است یا اهل تقلید؟

تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینهٔ برندسازی منتشر شده که هرکدام به‌سهم خود این مقوله را بررسی کرده‌اند؛ ولی بیشتر آن‌ها دربارهٔ برندهای بزرگ و مطرحی چون اپل، گوگل و مایکروسافت هستند که استراتژی‌های برندسازی‌شان برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کاربرد چندانی ندارد. بودجه، قدرت بازاریابی و تبلیغات این شرکت‌ها از توان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خارج است.

وجه تمایز کتاب برند ماندگار این است که مقولهٔ برندسازی را به‌صورت کاربردی و عملی بررسی کرده است. جرمی میلر تلاش کرده است با برشمردن ۱۲/۵ اصل و مثال‌های فراوان از شرکت‌هایی که با رعایت این اصول به برندی ماندگار تبدیل شده‌اند، به شما یاد بدهد چگونه با داشتن شرکتی متوسط، به برند محبوب مشتریان تبدیل شوید تا نقش سفیر برندتان را بازی کنند. اصول این کتاب ساده و کاربردی است و اجرای آن برای هر کسب‌وکاری با هزینه‌ای اندک ممکن است.

سؤالی که هر سازمان و شرکتی باید از خودش بپرسد، این است که آیا انتخاب اول مشتریان آن حوزه است یا خیر؟ چرا مشتریان برای دریافت محصولات و خدمات آن سازمان یا شرکت، باید هزینهٔ بیشتری بپردازند؟ جواب این سؤال‌ها در هویت برندتان نزد مشتریان نهفته است.

با ظهور فناوری و همه‌گیرشدن آن، هر کسب‌وکاری در هر زمینه‌ای با رعایت اصول اشاره‌شده در این کتاب برندی ماندگار می‌سازد. در دنیای پرتلاطم کسب‌وکار امروز، ساخت برند ماندگار انتخاب نیست، بلکه ضرورت است. هدف اصلی کتاب پیش رو این است که با تمام وجود به این واقعیت ایمان بیاورید.

برندسازی مستلزم کار، تلاش و مشقت فراوان است و هیچ برندی یک‌شبه ماندگار نمی‌شود. این کتاب در چهار بخش، راهنمایی جامع در اختیارتان می‌گذارد تا برندی خلق کنید که در ذهن افراد بماند و حس خوشایندی به آن‌ها منتقل کند. در نهایت، با رعایت این اصول خاطره‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان خود رقم می‌زنید که هنگام خرید، همیشه گزینهٔ نخست آن‌ها باشید و به‌نوعی، مصونیت رقابتی به دست آورید.

کتاب برند ماندگار در چهار بخش، دوازده اصل برند ماندگار را بیان می‌کند و در نیم‌اصل به نتیجه‌گیری می‌رسد. هر اصل راهنمایی‌تان می‌کند کسب‌وکارتان را بشناسانید، مشتری جذب کنید و بازار فروش بسازید.

بخش اول روی جایگاه کسب‌وکارتان تمرکز می‌کند؛ اینکه در کدام حوزه نقش‌آفرینی کنید، چگونه برنده شوید و چگونه کارتان را توصیف کنید. بخش دوم روی متمایزشدن تمرکز دارد؛ یعنی چطور مانند درخت پرتقال در جنگلی همیشه‌سبز خودنمایی کنید. بخش سوم دربارهٔ اصول فروش، ایجاد تقاضا برای محصول و خدماتتان بحث می‌کند؛ به‌گونه‌ای که اولین انتخاب مشتریان باشید. در بخش چهارم، به درون کسب‌وکارتان نگاهی می‌اندازیم و به شما یاد می‌دهیم چگونه برند همه‌جانبه بسازید.

این کتاب راهنمایی‌تان می‌کند برندتان را بسازید و رشد دهید. همچنین مفاهیم، فرایندها و سؤالاتی که باید به کمک آن‌ها کسب‌وکارتان را تحلیل کنید و اقداماتی را که برای پرورش برندی ماندگار لازم است، در اختیارتان می‌گذارد.

خواندن کتاب برند ماندگار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برند ماندگار

«مشتریان تشنهٔ شفافیت‌اند.

در دنیایی بسیار پرازدحام زندگی می‌کنیم. آن‌قدر انتخاب‌های فراوان در اختیارمان است که سروسامان‌دادن به آن‌ها سخت است. زندگی‌مان را با چیزها و کارهای گوناگون پر کرده‌ایم: تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، ایمیل، توییتر، فیس‌بوک، کار، خانه، بچه‌ها، تمرین فوتبال، پروژه‌ها، تعطیلات و... . این فهرست همین‌طور ادامه دارد. در نتیجه، هرکسی احساس شتاب‌زده‌بودن و کمبود وقت می‌کند.

مشتریان برای درک اینکه چه خدماتی ارائه می‌دهید یا چه‌چیزی شما را متمایز می‌کند، وقت ندارند. آن‌ها از پهنای باند لازم یا علاقه به تحقیق دربارهٔ کسب‌وکارتان و برقراری روابط با کارکنانتان بی‌بهره‌اند و فقط به‌دنبال حقایق و کارکردن با شرکتی هستند که زندگی‌شان را کمی ساده‌تر کند.

با وجود این، جای تعجب دارد که برخی شرکت‌های انگشت‌شمار کاری می‌کنند که برندشان به‌آسانی درک شود. آن‌ها برای توضیح کسب‌وکارشان به زبانی شفاف و گویا مشکل دارند. از وب‌سایت‌های آن‌ها دیدن می‌کنید و با سردرگمی از آن‌ها خارج می‌شوید. بروشورهایشان را می‌خوانید، ویدئوهای آن‌ها را می‌بینید، پژوهش‌هایشان را بررسی می‌کنید و بعد از همهٔ این‌ها شاید هنوز نفهمید کارشان چیست. حرف‌زدن دربارهٔ اینکه به زبانی شفاف و گویا بگویید چه‌کسی هستید و چه کاری می‌کنید، ساده است؛ ولی در عمل کار هرکسی نیست، به‌خصوص اگر شرکتتان نوآوری می‌کند و به‌دنبال تغییر وضعیت موجود است.

نوآوری بزرگ‌ترین دشمن شفافیت به زبان ساده است. می‌خواهید ماهیت کسب‌وکارتان را شسته‌رفته ارائه دهید و در عین حال، عامل منحصربه‌فردی و هیجان‌انگیزی آن را هم منتقل کنید؛ ولی چگونه همهٔ این‌ها را بدون اینکه بالای منبر بروید یا انشا بنویسید، توضیح می‌دهید؟

توانایی توضیح کار شرکت به زبان ساده، شرکت‌های متوسط را از برندهای ماندگار متمایز می‌کند و برندتان را در جایگاه برنده قرار می‌دهد. شرکت‌هایی که برای ترکیب نوآوری با شفافیت به زبان ساده تلاش می‌کنند، خود را از بقیه متمایز می‌کنند. شفافیت به زبان ساده نشان می‌دهد شرکت از ماهیت خود و کاری که می‌کند اطمینان دارد و مشتریان به‌روشنی آن را می‌فهمند.

فقط با شفاف‌کردن داستانتان، برندتان را راحت‌تر پیدا می‌کنند، بیشتر به شما مراجعه می‌کنند و به‌یادماندنی‌تر و خواستنی‌تر می‌شوید.

توضیح به زبان ساده به همه نشان می‌دهد کسب‌وکارتان چه‌کاره است و اطمینان را در برندتان نهادینه می‌کند. مشتریان برای خرید از شما سرودست می‌شکنند؛ زیرا درکتان می‌کنند. با خوش‌حالی برایتان مشتری می‌فرستند و برای توضیح اینکه چه‌چیزی شرکتتان را منحصربه‌فرد می‌کند، زبان لازم را دارند.

برند وقتی به شفافیت به زبان ساده دست پیدا کند، همه‌گیر می‌شود؛ ولی یافتن کلماتی که در ذهن بمانند، برای خودش داستانی دارد.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۹۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
تومان