دانلود و خرید کتاب لاکپشت رولد دال ترجمه گیتا گرکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لاکپشت اثر رولد دال

کتاب لاکپشت

نویسنده:رولد دال
انتشارات:کتاب چ
امتیاز:
۲.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لاکپشت

کتاب لاکپشت نوشتهٔ رولد دال با ترجمهٔ گیتا گرکانی در کتاب چ، بخش کودک نشر چشمه منتشر شده است. 

درباره کتاب لاکپشت

آقای هوپی مردی مهربان و دوست‌داشتنی بود که در خانه‌ای که اطرافش را گل‌وگیاه کاشته بود زندگی می‌کرد. آقای هوپی ۲ چیز را بسیار دوست داشت. اولی گل‌ها و گیاهانش بودند و دومی خانم سیلور خندان و مهربان، همسایه‌اش، بود. اما یک مشکل بزرگ وجود داشت. خانم سیلور از این علاقه خبر نداشت و فقط یک چیز را خیلی دوست داشت. الفی لاک‌پشت خانم سیلور محبوب‌ترین چیز برای او در دنیا بود. آقای هوپی به الفی حسادت می‌کرد و دلش می‌خواست به خانم سیلور نشان دهد به او علاقه دارد ولی بسیار خجالت می‌کشید.

در کتاب لاکپشت با آقای هوپی و ماجرای علاقه‌اش به خانم سیلور همراه می‌شوید. 

خواندن کتاب لاکپشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان علاقه‌مند به داستان پیشنهاد میکنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسندهٔ کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است.

 از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد. رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است، با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آن‌ها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. 

موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب‌غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد. از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد. «گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلم‌نامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است. رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امرونهی می‌کنند، خیره شوید.»

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

امیرعباس قادری
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

من خیلی این کتاب رو دوست دارم و تمام کتاب های رولدال واقعا بسیار زیباست .♥️

کاربر ۱۹۱۹۹۸۲
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

رولد دال کتابهای جالبه زیادی داره مثل جادوگرها و ماتیلدا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان