دانلود و خرید کتاب راز شادی والدین دانمارکی جسیکا جول الکساندر ترجمه فاطمه اشرف آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز شادی والدین دانمارکی اثر جسیکا جول الکساندر

کتاب راز شادی والدین دانمارکی

معرفی کتاب راز شادی والدین دانمارکی

کتاب راز شادی والدین دانمارکی نوشتهٔ جسیکا جول الکساندر و آیبن دیسینگ سندال و ترجمهٔ فاطمه اشرف آبادی است. انتشارات شمعدونی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. آیا می‌دانید «چه چیزی کودکان و والدین دانمارکی را به خوشحال‌ترین مردم کرهٔ زمین تبدیل کرده است؟»

درباره کتاب راز شادی والدین دانمارکی

کتاب راز شادی والدین دانمارکی در ۷ فصل نوشته شده است. سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی (OECD) هر سال شاخص‌های مختلف اقتصادی از جمله رضایت از زندگی و خوشحالی را می‌سنجد. کشور دانمارک از سال ۱۹۷۳ و به‌مدت ۴۰ سال به‌صورت پی‌در‌پی این عنوان را در اختیار داشته و اکنون نیز با امتیاز ۷/۵ از ۱۰ جزو شادترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود. چرا دانمارک سال‌های سال است که در بالای این جدول قرار دارد و کشورهای بزرگ صنعتی مانند ایالات‌متحده، آلمان و بریتانیا چنین رتبه‌ای را در اختیار ندارند؟ این سؤالی است که نویسندگان آمریکایی این کتاب در پی پاسخ آن بوده‌اند.

این کتاب درمورد فلسفهٔ والدگری دانمارکی یا همان شیوهٔ فرزندپروری دانمارکی است. نویسندگان تأکید کرده‌اند که قصدشان از ارائهٔ این کتاب بیانیه‌ای سیاسی یا کتابی دربارهٔ زندگی در دانمارک نیست؛ قرار است یک نظریهٔ فرزندپروری که از نظر آن‌ها یکی از عوامل اصلی انتخاب همیشگی دانمارکی‌ها به‌عنوان جامعه‌ای شاد است، مطرح و بررسی شود. کودکان شاد به‌گونه‌ای پرورش می‌یابند که به بزرگسالانی شاد تبدیل شوند و آن‌ها نیز فرزندانی خوشحال پرورش می‌دهند و این چرخه ادامه خواهد داشت.

این کتاب به والدین کمک می‌کند تا به شیوه‌ای صحیح و درست با فرزندان خود رفتار کنند.

خواندن کتاب راز شادی والدین دانمارکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را نه فقط به پدرها و مادرها بلکه به همهٔ انسان‌هایی که به‌دنبال شادی و شادکامی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جسیکا جول الکساندر و آیبن دیسینگ سندال

جسیکا جول الکساندر نویسنده، ستون‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. او با مدرک کارشناسی از رشتهٔ روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد و سپس به تدریس مهارت‌های ارتباطی نوشتاری اسکاندیناوی و اروپای مرکزی پرداخت. او با یک دانمارکی ازدواج می‌کند و به‌مرور متوجه تفاوت‌های فرهنگی و تربیتی خود با دانمارکی‌ها می‌شود. پس از آن که مادر می‌شود به‌طور ناخودآگاه این تفاوت تربیتی در رفتار همسرش با فرزندان را بیشتر درک می‌کند و متوجه می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل خوشحالی والدین دانمارکی، به شیوهٔ تربیتی و رفتاری آن‌ها با فرزندان بازمی‌گردد. در حقیقت این شیوهٔ تربیتی و فرهنگی آن‌هاست که سینه‌به‌سینه منتقل می‌شود و این بزرگترین میراثی است که والدین برای فرزندان خود کنار می‌گذارند. جسیکا جول الکساندر نیز در پی مستندکردن این شیوهٔ تربیتی برآمده است. جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که سطح رفاه اقتصادی و مالی در شادی و رضایت از زندگی شهروندان هر جامعه‌ای نقش دارد، اما این فقط قسمتی از ماجراست. چنانکه یک آمریکایی اذعان می‌دارد و اعتراف می‌کند که شیوهٔ تربیتی یک دانمارکی چه قدر در شادی فرزندان و والدین دانمارکی مؤثر است.

آیبن دیسینگ سندال مربی معتبر، نوسنده و دارندهٔ مجوز روان‌درمانگری روایتی (MPF) با سابقهٔ کار خصوصی در کپنهاگ است. او در زمینهٔ مشاورهٔ خانواده و کودکان تخصص دارد. آیبن در اصل معلمی آموزش‌دیده است که پیش از گرفتن مدرکش در روان‌درمانگری روایتی، ۱۰ سال در سیستم آموزشی دانمارک مشغول به کار بوده است. نام او پیوسته در مجلات، روزنامه‌ها و رادیوی ملی دانمارک برای دیدگاه تخصصی‌اش ذکر می‌شود.

بخش‌هایی از کتاب راز شادی والدین دانمارکی

«فصل سوم: اصالت

هیچ میراثی بالاتر از صداقت نیست.

ویلیام شکسپیر

آیا تابه‌حال به تماشای فیلمی شاد با پایانی شیرین نشسته‌اید که درنهایت حسی خوب به شما القا نکرده باشد؟ فیلمی که، به‌رغم پایانی جذاب، هنگام تماشای آن متوجه شده‌اید که جایی در اعماق وجودتان حس می‌کنید زندگی‌تان آن‌قدرها خوب نیست، شغلتان آن‌چنان که باید جذاب نیست، رابطه‌تان، خانه، ماشین و لباس‌هایتان به زیبایی آنچه در فیلم نمایش داده می‌شود، نیست. درحقیقت هیچ چیز در فیلم آن‌قدرها واقعی به نظر نمی‌رسد. اما این احساس را جدی نمی‌گیرد، زیرا در هر حال این صرفاً فیلمی شاد بوده است پس نیازی نیست خیلی درباره‌اش فکر کنید. اکثر فیلم‌های هالیوودی قصد دارند تا حسی خوب در شما ایجاد کنند. اما اگر قرار است هنر بازتاب زندگی واقعی باشد، حقیقتاً تا چه اندازه این پایان‌های شیرین به واقعیت نزدیکند.

از سوی دیگر، فیلم‌های دانمارکی اغلب پایانی دردناک، غم‌انگیز یا ملالت‌بار دارند. به‌ندرت فیلمی با آن پایان‌های شاد همیشگی می‌بینیم. بسیاری از اوقات جسیکا در حال تماشای فیلم‌های دانمارکی بی‌صبرانه منتظر شنیدن موسیقی متن آرام‌بخشی بوده است که نشان دهد نگرانی او درباره سرنوشت داستان رو به پایان است و درنهایت همه چیز روبه‌راه می‌شود. پسر داستان به دختر می‌رسد، قهرمان فیلم راه نجات را پیدا می‌کند و همه چیز در دنیا به‌خوبی پیش می‌رود. جسیکا اغلب مانند هر آمریکایی حس می‌کرد این حق اوست که پایانی شاد را انتظار داشته باشد. اما فیلم‌های دانمارکی همچنان به مسائلی حساس، حقیقی و دردناک می‌پرداختند که پایانی خوش نداشت. در مقابل، این فیلم‌ها جسیکا و سایر مخاطبان را در حالی تنها رها می‌کرد که احساسات بکرشان تحریک شده بود بی‌آن‌که حل‌وفصل شود. دانمارکی‌ها چگونه ممکن است با وجود تماشای فیلم‌های این‌چنینی تا این حد شاد باشند؟

سیلویل نابلاچ وسترویک، استاد روابط در دانشگاه اوهایو، به‌همراه همکارانش در تحقیقی نشان دادند که با وجود باور عموم، تماشای فیلم‌های غم‌انگیز و تراژدی درحقیقت مردم را شادتر می‌کند، زیرا توجه بیننده را به جنبه‌های مثبت‌تری از زندگی‌اش معطوف می‌کند. این‌گونه فیلم‌ها باعث می‌شود که افراد واقع‌بینانه و با قدردانی‌ای بیشتر به روابط خود بنگرند و حس غنی‌بودن را در آن‌ها ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که با جنبه انسانی خود ارتباطی بیشتر برقرار کنند.»

نظرات کاربران

Çelik
۱۴۰۱/۰۶/۰۵

اگر خواسته شما اینه که والدین بهتری از والدین خودتون باشید ،تو آموزش بچه هاتون بهتر از والدین تون عمل کنید و چرخه دورانی سرکوب و برنامه ریزی افراطی و تنبیه بدنی رو برای بچه ها که برای خودتون اتفاق

- بیشتر
فواد انصاری
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

کتاب چندان چیز جالبی برای گفتن نداشت ولی فکر میکنم ارزش خواندن دارد . در خصوص تربیت بچه ها تلنگرهای خوبی به خواننده میزند که ممکن است در آینده موجب تغییر نگرش والدین شود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
آیینه‌ای روبه‌روی خود قرار دهید به چیزهایی بیندیشد که شنیدنش برایتان ناخوشایند است سپس آیینه‌ای روبه‌روی خود قرار دهید. این همان چیزی است که در آینده از فرزندتان خواهید دید. اگر دادوفریاد و دست‌هایی را که از روی خشم بالا رفته است، دوست ندارید انجامش ندهید. اگر تنبیه بدنی را دوست ندارید این کار را نکنید.
فواد انصاری
ایجاد اعتمادبه‌نفس بدون عزت نفس درست مانند ساختن خانه‌ای زیبا با زیربنای سست است.
فواد انصاری
دانش‌آموزان امروز نسبت به نسل‌های گذشته بیشتر در معرض تقلب‌کردن برای کسب نمرات بالاترند که بازتاب همان فشار روزافزون برای دستاورد بیشتر است که در بسیاری از موارد ذهنیت دانش‌آموزان ثابت است.
فواد انصاری
دانمارک، کشوری کوچک در شمال اروپا است که به «افسانه پری دریایی کوچک»، نوشته هانس کریستین اندرسن معروف است. از ۱۹۷۳ رأی OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) را برای داشتن شادترین مردم جهان به خود اختصاص داده است. ۱۹۷۳! یعنی بیش از چهل سال پی‌درپی شادترین مردم جهان شناخته شده‌اند. اگر کمی بیندیشید می‌بینید که دستاوردی خارق‌العاده است. حتی نشریه جدید گزارش شادی جهانی که اخیراً توسط سازمان ملل راه‌اندازی شده است، از زمان شروع فعالیت خود هر ساله دانمارک را در صدر لیست کشورهای جهان قرار می‌دهد.
فواد انصاری
زبانی که استفاده می‌کنیم بسیار قدرتمند است. این همان قابی است که از درون آن خود و دنیایمان را تفسیر و تشریح می‌کنیم. الن هولمگرن، روان‌شناس مشهور دانمارکی، بر این باور است که واقعیت ما در زبانی که به کار می‌بریم خلق می‌شود. همه تغییرات مستلزم تغییری در زبان است. یک مشکل صرفاً زمانی مشکل است که آن را مشکل بنامیم.
فواد انصاری
کودکان با تحمل فشار یا تحسین افراطی می‌آموزند که کارها را برای کسب رضایت دنیای بیرون، نه رضایت درونی، انجام دهند که رفته‌رفته به تنظیمات پیش‌فرض زندگی‌شان تبدیل می‌شود. این مسئله موجب ترغیب اهداف بیرونی می‌شود: آن‌ها برای شادبودن به عاملی بیرونی نیازمندند. ممکن است این رفتار برای برخی با توجه به استانداردهایشان موفقیت به ارمغان بیاورد، اما لزوماً آن حس عمیق شادی درونی و حالی خوب را که همه ما به دنبالش هستیم، در آن‌ها ایجاد نمی‌کند. همان گونه که پیش از این دیدیم، این مسئله درحقیقت می‌تواند موجب اضطراب و افسردگی در افراد شود.
فواد انصاری

حجم

۱۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان