دانلود و خرید کتاب سواد مالی برای کودکان بث کوبلینر ترجمه گلیا پویان راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد مالی برای کودکان اثر بث کوبلینر

کتاب سواد مالی برای کودکان

معرفی کتاب سواد مالی برای کودکان

کتاب سواد مالی برای کودکان نوشتهٔ بث کوبلینر و ترجمهٔ گلیا پویان راد و سلیل حسینی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای آموزش مالی برای والدین فرزندان ٣ تا ٢٣ سال است.

درباره کتاب سواد مالی برای کودکان

پژوهش‌های گسترده در حوزهٔ سواد مالی نشان می‌دهند که والدین مؤثرترین نقش را بر شکل‌گیری رفتار اقتصادی فرزندانشان در بزرگسالی دارند. درواقع کودکانی که در خانواده و ازطریق تجربهٔ زیسته با والدین، آگاهی مالی کسب کرده‌اند، در بزرگسالی در مقایسه با دیگر همسالان، سواد مالی بیشتری دارند. در همین راستا، مطالعه‌ای در دانشگاه کمبریج انگلستان نشان می‌دهد که با رسیدن به هفت‌سالگی بسیاری از عاداتی که یک کودک برای مدیریت دارایی‌اش نیاز دارد، در او نهادینه شده است. درعین‌حال آشنایی با سواد مالی به کودک کمک می‌کند درک درستی از پول و مسائل مالی داشته باشد و با کسب این مهارت بتواند رفاه آیندهٔ خود را تضمین کند. اما مهم‌ترین دلیل که نقش خانواده در آموزش مالی را پررنگ می‌کند این نکته است که مهارت مدیریت مالی و سواد مالی در مدرسه یا دانشگاه آموزش داده نمی‌شود، ازاین‌رو، خیل عظیمی از افراد تحصیل‌کرده وارد جامعه می‌شوند، بدون آنکه با مدیریت مالی آشنا باشند که نتیجهٔ آن یک زندگی سرشار از تصمیمات غلط اقتصادی خواهد بود.

ممکن است به‌عنوان یک والد از اهمیت آموزش مالی آگاه باشید، اما موانعی برای آموزش سواد مالی به فرزندانتان داشته باشید؛ برای مثال صحبت کردن درمورد پول در خانوادهٔ شما یک تابو باشد، یا اینکه شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که بارها در زندگی تصمیمات مالی اشتباه گرفته‌اید و به دانش خود در این زمینه اعتماد ندارید، یا نگران هستید به حد کافی راهنما و مشاور مطمئن و کارآمدی در زمینهٔ مالی نباشید و گفتگوی مالی را نیازمند سطحی از مهارت می‌دانید که شما فاقد آن هستید. دلیل آن هرچه باشد، خبر خوب این است که درست آمده‌اید. کتاب سواد مالی برای کودکان قرار است به شما کمک کند گفتگوهایی مؤثر، کارآمد و ماندگار با فرزندتان داشته باشید. و در این راه قدم‌به‌قدم همراه فرزندتان شوید.

کتاب Make Your Kid a Money Genius در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی توسط خانم بث کوبلینر، نویسنده و پژوهشگر مالی منتشر شده است. او حدود ۳۰ سال است که در زمینهٔ اقتصاد شخصی مطالعه می‌کند، می‌نویسد و مشاوره می‌دهد. در این کتاب، بث کوبلینر با زبان ساده، قدم‌به‌قدم، والدین را با هر سطح درآمدی راهنمایی می‌کند که چطور از سن ۳ تا ۲۳ سالگی، با فرزندانشان درمورد پول صحبت کنند و سواد مالی را در آن‌ها رشد دهند. نویسنده در این کتاب به والدین می‌آموزد که آموزش سواد مالی به کودکان تنها این نیست که به کودک یاد دهیم ۵ اسکناس ۱۰ هزار تومانی معادل یک اسکناس ۵۰ هزار تومانی است، یا به فرزندمان بیاموزیم مازاد درآمدش را پس‌انداز کند، بلکه باید ارزش‌های مؤثر بر موفقیت فرد نه‌تنها در زندگی اقتصادی، بلکه در کل زندگی، نقشهٔ راه فرد باشد. ارزش‌هایی مانند خویشتن‌داری، سختکوشی، قناعت، دانش، و خیرخواهی. در این کتاب آموزش‌های لازم به‌صورت توصیه‌های بسیار شفاف و متناسب با هر سن برای والدین شرح داده شده است.

آنچه ترجمهٔ این کتاب را شاخص و متفاوت می‌کند این است که قوانین، مقررات مالی، و توصیه‌های کتاب مطابق با قوانین ایران تغییر داده شده‌اند. برای مثال قوانین بیمه، قوانین حساب پس‌انداز، بازنشستگی، فیش‌های حقوقی و دیگر موضوعات مرتبط، هریک بنا بر قوانین کشورمان و توسط کارشناس مختص به آن حوزه بازبینی و ویرایش شده است تا کتاب را برای خوانندهٔ فارسی‌زبان داخل کشور کاربردی‌تر کند.

برخی از جملاتی که در تمجید کتاب سواد مالی برای کودکان گفته شده است:

«آیا کتابی درمورد سواد مالی هست که برای تمام افراد خانواده جالب باشد؟ این کتاب هست! حتی مهم‌تر، این کتاب پر است از خرد، و یک خدمت واقعی به عموم مردم است. بث کوبلینر یک معجزه آفریده است. فرزند شما، از کتاب شگفت‌انگیز و درخشان او بهره فراوان خواهد برد؛ خود شما هم همین‌طور.»

کاس سانستین، مدیر برنامهٔ اقتصاد رفتاری وسیاست‌های عمومی در دانشگاه هاروارد و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان Nudge

«کتابی ضروری با راهکارهای مستقیم و با زبانی طنز و خودمانی. ای کاش وقتی فرزندان من کوچک بودند این کتاب را داشتم؛ اما ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است.»

امی چوا، از نویسندگان کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

«اگر تابه‌حال از داشتن یک گفتگوی دو نفره درمورد امور مالی با فرزندتان وحشت داشته‌اید، این کتاب مناسب شماست. بث کوبلینر به شما کمک می‌کند تا با فرزندتان مکالمه‌ای داشته باشید که همهٔ والدین باید خیلی زود، و زودبه‌زود، با فرزندانشان داشته باشند. کتاب به‌خوبی آنچه در عنوان ادعا شده است را برآورده می‌کند؛ با عمل به توصیه‌های این کتاب به‌راحتی می‌توانید سواد مالی به فرزندتان آموزش دهید.»

آلان کروگر، رئیس اسبق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید و استاد اقتصاد در دانشگاه پرینستون

«همان‌طور که روزی درک خطر ببر دندان شمشیری ضروری بود، امروزه کودکان باید خطر کارت‌های اعتباری و قرض را درک کنند. در دنیایی با پیچیدگی‌های جدید اقتصادی، خرید راهنمای فراهم شده توسط کوبلینر به‌اندازهٔ خرید صندلی ماشین ضروری است.»

اماندا ریپلی، نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان باهوش‌ترین کودک دنیا

«همراه با پررنگ‌تر شدن اهمیت آموزش سواد مالی در مدارس، کوبلینر یک کلاس عالی برای مهم‌ترین معلمان، همان والدین، فراهم کرده است. بدون شک مطالعهٔ این کتاب برای تمام خانواده‌ها با هر سطحی از دانش و فرهنگ ضروری است.»

آرن دانکن، وزیر اسبق آموزش‌وپرورش آمریکا

«خیلی از ما هیچ ایده‌ای درمورد مدیریت پول نداریم و بنابراین، به احتمال خیلی زیاد فرزندانمان هم چنین دانشی کسب نخواهند کرد. بث کوبلینر با راهنمای صریح، واقع‌بینانه و همراه با شوخ‌طبعی خود، یک راه نجات در این ورطه فراهم کرده است. داشتن این کتاب، چه فرزندتان نوپاست و چه جوان، ضروری است.»

جولی لیتکوت هایم، نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان چطور یک فرد بالغ تربیت کنیم.

«والدین چطور باید به فرزندانشان پول توجیبی بدهند؟ آیا فرزند شما در طی دوران مدرسه باید کار کند؟ آیا داشتن کارت اعتباری در دوران دانشگاه عاقلانه است؟ بث کوبلینر به ما کمک می‌کند که به این سؤالات کوچک، اما مهم، که منجر به یک زندگی با سواد مالی برای ما و فرزندانمان می‌شود فکر کرده و چاره‌اندیشی کنیم.»

سوزان فورمن، رئیس دانشکدهٔ تربیت معلم، دانشگاه کلمبیا

«بث کوبلینر خوب می‌داند که کودکان باید یادگیری مهارت‌های مالی را خیلی زود شروع کنند، و همراه با رشد، مهارت‌های جدید کسب نمایند. این کتاب برای کمک به والدین طراحی شده است تا این موضوع مهم را فراموش نکرده و فرزندانشان را در مسیر درست آموزش مالی قرار دهند.»

جان راجرز، بنیان‌گذار و مدیرعامل مؤسسهٔ سرمایه‌گذاری Ariel، و رئیس هیئت مشاوران ریاست جمهوری در زمینهٔ توانایی اقتصادی آمریکایی‌های جوان.

«با یک درک قوی از نیازهای کودکان در هر سن (از پول‌توجیبی گرفته، تا بازی‌های ریاضی، تا استقلال دادن به کودکان)، کوبلینر به والدین کمک می‌کند مکالمه درمورد پول را وارد برهم‌کنش‌های روزانه با فرزندانشان کنند.»

تُواه کلین، مدیر مرکز پرورش کودکان نوپا در کالج بارنارد و نویسندهٔ کتاب چگونه کودکان نوپا رشد می‌کنند

فصل‌های کتاب سواد مالی برای کودکان از این قرار است:

فصل اول: چهارده قانون: چگونه با کودکان درمورد پول گفتگو کنیم

فصل دوم: بیشتر پس‌انداز کن

فصل سوم: سخت‌کوشی پیشه کن

فصل چهارم: تا می‌توانی قرض نکن

فصل پنجم: بهتر و هوشمندانه‌تر خرج کن

فصل ششم: بیمه شو

فصل هفتم: انواع سرمایه‌گذاری را بشناس

فصل هشتم: بخشش کن

فصل نهم: توصیه‌های مالی برای والدین

خواندن کتاب سواد مالی برای کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدران و مادران و مربیان کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سواد مالی برای کودکان

«متناسب با سن کودک رفتار کنید. وقتی پای پول در میان است، رعایت صداقت از اصول مهم است، اما باید پیام خود را متناسب با سطح درک کودک بیان کنید. اگر شغلتان را از دست داده‌اید، مشکلی نیست که به فرزند دبستانی خود بگویید: «ازاین‌به‌بعد بیشتر در خانه آشپزی می‌کنیم، چون ارزان‌تر از خرید غذای بیرون درمی‌آید.» اما نباید با او دربارهٔ تنگنای وخیمی که در آن هستید و شما را مجبور به استفاده از پس‌انداز بازنشستگی‌تان کرده است، صحبت کنید. درحالی‌که در همین شرایط، گفتگو با فرزند دبیرستانی‌تان، دربارهٔ اینکه فقدان درآمد ماهیانه چطور پرداخت شهریهٔ دانشگاه او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نه‌تنها قابل‌قبول، بلکه عاقلانه است. شما می‌توانید با او این حقیقت را در میان بگذارید که خانوادهٔ شما احتمالاً قادر به حمایت مالی زیادی برای هزینه‌های دانشگاه نخواهد بود. به‌طورکلی، وقتی بحث شرایط سخت مالی با کودکان در میان است، بهتر است شرایط همان‌طور که هست، به زبان ساده و بدون جزئیات توصیف شود. اما درعین‌حال به فرزندتان این اطمینان را بدهید که مشکلی برای او و شما پیش نخواهد آمد. شما به‌عنوان یک بزرگسال توانایی این را دارید که از خود و خانواده حمایت کنید و ازاین‌روزهای سخت خواهید گذشت. به احساس امنیت فرزندتان توجه ویژه کنید و از آن غافل نشوید.»

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

یک کتاب فوق العاده خوب برای تمام سنین خصوصا والدین تاهم خودشون مسائل مالی رو یاد بگیرن هم به فرزندانشون یاد بدن و واقعا هم کامل همه چی رو توضیح داده حتی باب مسائل خیریه رو هم باز کرده و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۲۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان