دانلود و خرید کتاب گزیده سکسولوژی بالینی کمیته آموزشی انجمن طب جنسی اروپا ترجمه فیروزه رییسی

معرفی کتاب گزیده سکسولوژی بالینی

چاپ سوم کتاب گزیده سکسولوژی بالینی نوشتهٔ کمیته آموزشی انجمن طب جنسی اروپا و ترجمهٔ محمد عبهری (روان‌پزشک و عضو کمیتهٔ سلامت جنسی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران)، عباسعلی ناصحی (عضو هیئت‌علمی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، روان‌پزشک و عضو کمیتهٔ سلامت جنسی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران)، فیروزه رئیسی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روان‌پزشک و عضو کمیتهٔ سلامت جنسی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران) و سیدطه یحیوی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روان‌پزشک و عضو کمیته سلامت جنسی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران) است. انتشارات ارجمند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب گزیده سکسولوژی بالینی

در مقدمهٔ مترجمان کتاب گزیده سکسولوژی بالینی (چاپ سوم) آمده است که فدراسیون سکسولوژی اروپا (EFS)، و انجمن اروپایی طب جنسی (ESSM) در ارتقای پژوهش‌های سکسولوژی انسانی، تبادل دانش نظری و رشد مهارت‌های بالینی مربوطه، از پیشگامان قارهٔ سبز به حساب می‌آیند. این ۲ نهاد با هدف درک بهتر سلامت و بیماری جنسی، درصدد ارتقای رویکردهای طبی و روان‌شناختی در زمینهٔ سکسولوژی هستند.

درسنامهٔ حاضر که در سال ۲۰۱۳ تهیه شده، اولین کار کمیتهٔ مشترک ۲ انجمن یادشده بوده است که به‌منظور نگارش کتابی مرجع برای امتحان «سکسولوژی بالینی اروپا» نوشته شده است. ۶۱ نفر از متخصصان رشته‌های مختلف در تألیف این کتاب سهیم بوده‌اند. طراحی پرسش‌های آزمون سکسولوژی اروپا توسط همین مؤلفان و کمیتهٔ امتحانات بوده و متخصصانی از رشته‌های روان‌پزشکی، اورولوژی، زنان، غدد، علوم پایه و روان‌شناسی در آن نقش داشته‌اند. کتاب حاضر، ترجمهٔ فصولی از درسنامهٔ مزبور است که از دید مترجمان، تناسب بیشتری با نیاز جامعهٔ روان‌پزشکان و روان‌شناسان ایرانی دارد.

درسنامهٔ گزیده سکسولوژی بالینی ضمن آنکه کتابی معتبر در سکسولوژی است، وقت خواننده را صرفاً با نظریه‌پردازی‌های خسته‌کننده نمی‌گیرد.

خواندن کتاب گزیده سکسولوژی بالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به کسانی توصیه می‌شود که مستقیماً با بیمار سروکار داشته و به‌دنبال راهنمایی‌های عملی در سکسولوژی هستند.

بخشی از کتاب گزیده سکسولوژی بالینی

«بامطالعه این فصل شما می‌باید:

۱. اهمیت ارزیابی فرد یا زوج را از منظر کل‌نگر را بدانید

۲. سدهایی که ممکن است حین اخذ تاریخچهٔ سکس پدید آید را بشناسید و که ممکن است به فرد یا زوج یا درمانگر باز شود

۳. دریابید که هر مراجع با دیگری متفاوت است و بنابراین اخذ تاریخچه باید با هر بیمار منطبق باشد.

۴. بیاموزید که چگونه می‌توان یک تاریخچهٔ سکس جامع را همراه با جزئیات اخذ کرد.

مقدمه

اخذ شرح‌حال جنسی معمولاً در کارهای روان‌شناختی و طبی نادیده گرفته می‌شود هرچند که بخش مهمی از سکس‌تراپی است. این مهم است که درمانگر یک شرح‌حال کامل را برای فهم دقیق تاریخچه جنسی، رفتارها و موضوعات حاضر مراجع اخذ کند. تاریخچهٔ جنسی اجازه بررسی کامل برای فهم علل احتمالی و گزینه‌های درمانی در دسترس برای درمان مشکلات مراجع را فراهم می‌کند. هر مراجعی منحصربه‌فرد است و بنابراین بالینگر نباید پیش از اخذ شرح‌حال کامل به ساختن فرضیه پیرامون گرایش جنسی و یا رفتارهای مراجع بپردازد (ر.ک.۲). علاوه بر این اخذ تاریخچهٔ جنسی کامل ممکن است به وجود مسائل رابطه‌ای که تداوم‌بخش یا تشدیدکنندهٔ مشکلات جنسی است دلالت کند و نیز می‌تواند سایر عوامل خطر را آشکار کند مانند خشونت رابطه‌ای، رنجش و خشم، نگرانی‌های طبی، جنگ قدرت و یا مدیریت تعارضات غیرسازنده.»

نظرات کاربران

esrafil aslani
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

"درسنامه سکسولوژی بالینی (۲۰۱۳)، اولین کار کمیته مشترک فدراسیون سکسولوژی اروپا (EFS) و انجمن اروپایی طب جنسی (ESSM) ،به منظور نگارش کتابی مرجع برای امتحان سکسولوژی بالینی اروپا است. ۶۱ نفر از متخصصین رشته‌های مختلف در تألیف این کتاب سهیم بوده‌اند، طراحی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان