دانلود و خرید کتاب تصمیم گیری دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه مجید کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تصمیم گیری

کتاب الکترونیکی «تصمیم گیری» اثری از دانشکده کسب و کار هاروارد است که با ترجمهٔ مجید کرمی در انتشارات آریانا قلم چاپ شده است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های همراه مدیران است و به تصمیم‌سازی، ارزیابی ریسک‌ها، بررسی گزینه‌ها و انتخاب راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه می‌پردازد.

درباره کتاب تصمیم گیری

هر مدیری روزانه ناگزیر از تصمیم‌گیری‌های متعدد است؛ اما تنها مدیران کارآمد می‌دانند که تصمیم‌گیری، فرایندهای سیستمی و عناصر خاص خود را دارد. برای این که هوشمندانه‌ترین تصمیمات را بگیرید باید از پیچیدگی فرایند تصمیم‌گیری بکاهید و آن را علمی‌تر پیش ببرید. شناخت هشت مرحلهٔ تصمیم‌گیری می‌تواند راهنمای شما باشد. در طول این هشت مرحلهٔ تصمیم‌گیری همواره می‌توانید به ارزیابی اثربخشی تصمیم خود و اعمال تغییرات لازم به‌منظور بهبود آن بپردازید. عناوین این هشت مرحلهٔ تصمیم‌گیری که در این کتاب بررسی شده‌اند به شرح زیر است:

۱. آماده‌سازی

۲. شناخت موانع

۳. چارچوب‌بندی موضوع

۴. ارائهٔ گزینه‌های مختلف

۵. ارزیابی گزینه‌ها

۶. تصمیم‌گیری

۷. اعلام تصمیم

۸. اجرای تصمیم

کتاب تصمیم گیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تصمیم گیری

«یکی از مزایای پرداختن به تصمیم‌گیری به عنوان فرآیندی گروهی آن است که وجود دیدگاه‌ها و نظرات مختلف و متعدد می‌تواند سوگیری‌های شخصی را از میان بردارد.

هرچند نقطه‌نظرات مختلفی در گروه عرضه می‌شوند، اما ثمربخشی آنها در گرو این است که به‌درستی تحت هدایت و راهنمایی قرار گیرند. چالش شما این است که فرآیند تصمیم‌گیری گروهی را مدیریت کنید. در غیر این‌صورت، احتمالاً با یکی از موارد زیر مواجه می‌شوید:

یک‌دستی بیش از حد در گروه. یک‌دستی بیش از حد در گروه زمانی رخ می‌دهد که افراد می‌خواهند در گروه مورد پذیرش قرار گیرند یا نسبت به فرآیند بی‌علاقه هستند. اگر افراد بخواهند به هر روشی در گروه مورد پذیرش قرار گیرند، مجبور خواهند بود به میل و خواست گروه تن دهند. در همان‌گویی، اشتیاق به موافقت با جمع بر انگیزه فرد برای ارزیابی سایر گزینه‌های موجود برتری می‌یابد. در چنین شرایطی، افراد ترجیح می‌دهند نظرات خود را ابراز نکنند، به خصوص اگر نظرشان در مخالفت با رهبر گروه باشد. آنها تلاشی برای کسب اطلاعات جدید از کارشناسان به خرج نمی‌دهند و در انتخاب اطلاعات گزینشی عمل می‌کنند. به علاوه، آن‌ها برای آگاهی از آنچه اعضای گروه می‌خواهند وقت زیادی را صرف می‌کنند تا راه‌حلی که ارایه می‌دهند به مذاق همه خوش آید.

یک‌دستی بیش از حد در گروه می‌تواند از عدم علاقه نیز ناشی شود، به این معنا که ممکن است شرکت کنندگان به فرآیند علاقه‌ای نداشته باشند و یا خود را در آن تاثیرگذار ندانند. چنانچه اعضا تصور کنند رهبر گروه از قبل تصمیم خود را گرفته است، ترجیح می‌دهند با او همراهی کنند، از مشارکت کامل صرف‌نظر می‌کنند و یا برای این که فرآیند به سرعت پایان گیرد نخستین گزینه که منطقی به نظر برسد را می‌پذیرند.

فردگرایی بیش از حد. فردگرایی بیش از حد در سوی مقابل یک‌دستی بیش از حد در گروه قرار دارد. در این شرایط، افراد سرسختانه و بی‌رحمانه به دفاع از دیدگاه‌های خود می‌پردازند و ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند. آنها نسبت به نظرات سایر اعضا بی‌توجه هستند و صلاح همگانی را در نظر نمی‌گیرند.»

نظرات کاربران

نسترن
۱۴۰۲/۰۲/۲۸

کلیت کتاب خوب بود. من برای برطرف کردن ضعف تصمیم گیری فردی میخواستم اما رویکرد کتاب برای تصمیم گیری به عنوان یک فرایند گروهی بود. بهتر بود نویسنده به جنبه فردی هم می پرداخت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۵۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان