دانلود و خرید کتاب غلبه بر حسادت بئاتریس گورنیه ترجمه فروزان تجویدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب غلبه بر حسادت

کتاب غلبه بر حسادت نوشتهٔ بئاتریس گورنیه و اگنس روسو و ترجمهٔ فروزان تجویدی است. ستاره صفوت و آرزو خوشابی ویراستار این اثر بوده‌اند. انتشارات اژدهای طلایی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، دربارهٔ یکی از حس‌های بشر است که می‌تواند آثار مفید یا زیان‌باری را برای انسان‌ها رقم بزند: دربارهٔ «حسادت». نویسندگان این کتاب، حسادت را در حوزهٔ اخلاق و از این نظرگاه بررسی و راهکارهایی برای غلبه بر آن به مخاطبان خویش پیشنهاد کرده‌اند.

درباره کتاب غلبه بر حسادت

کتاب غلبه بر حسادت، ابتدا حسادت را تعریف می‌کند و از منشأ آن سخن می‌گوید. به باور نویسنده‌های این کتاب، «حسادتْ صِرف خواستن چیزی نیست. حسادت این است که فرد چیزی را بخواهد که ندارد، در حالی که دیگری آن را دارد. یا اگر احساس حسادت شدت بگیرد، تحمل نداشته باشد چیزی را که خودش دارد، دیگری هم داشته باشد و از این بابت غصه بخورد.»

در ادامه، کتاب، به درجه‌های مختلف حسادت پرداخته و به شرح اثرات حسادت بر روح و رابطهٔ ما با خداوند اشاره می‌کند.

بئاتریس گورنیه و اگنس روسو، خوانندهٔ کتاب را به دگرگون‌کردن نحوهٔ تفکرشان فرامی‌خوانند و از آنها می‌خواهند که به نحو دیگری عمل و رفتار کنند. این نویسندگان، حسادت را یک بیماری می‌دانند که نشانه‌ها و علائمی قابل‌بررسی دارد.

در پایان، یک برنامهٔ عملی برای غلبه بر حسادت به مخاطبان ارائه شده است.

مبارزه با حسادت نیز همچون هر مبارزه‌ای که در زمینهٔ اخلاق انجام می‌گیرد، عملی مستقل نیست بلکه شامل ابعاد اخلاقی دیگر ما هم می‌شود.

کار بر روی حسادت و کوشش برای رفع و ترکِ آن، در بالابردن کیفیت خودشناسی، هوشیاری، نیت، رابطه با خدا، خیرخواهی در پندار، رفتار و گفتار و در نتیجه، بهترشدن در مقابل خود، دیگران و خداوند دخیل خواهد بود.

خواندن کتاب غلبه بر حسادت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اگنس روسو

اگنس روسو، نویسندهٔ کتاب‌های روان‌شناختی همچون «آنچه ما دریافت می‌کنیم» و «غلبه بر حسادت» (با همکاری بئاتریس گورنیه) بوده است.

وی اغلب در کتاب‌های خود به موضوعات اخلاقی پرداخته و برای رساندن پیامش نیز داستان‌هایی واقعی را شرح داده است.

اگنس روسو، در کتاب «آنچه ما دریافت می‌کنیم»، ماجراهای حقیقی مراجعه‌کنندگان خود دربارهٔ مهارت‌های اخلاقی خوب و بدی که هر انسانی می‌تواند دارای آن باشد را گردآوری کرده است. وی می‌کوشد به ما بگوید: همهٔ ما می‌توانیم با داشتن ویژگی‌های اخلاقی خوب و مثبت بر زندگی خود و دیگران تأثیرگذار باشیم؛ خدمت به هم‌نوع، مهربانی و داشتن اخلاق نیکو تنها مختص به بعضی از انسان‌ها نیست بلکه هر یک از ما باید در این راه بکوشیم.

بخش‌هایی از کتاب غلبه بر حسادت

«حسادت هم مثل هر احساس منفی دیگری، انرژی‌ای از خود ساطع می‌کند که دیگران در قبال آن بی‌تفاوت نمی‌مانند. حتی اگر از ماهیتش هم مطلع نباشند، انرژی برآمده از ما را دریافت می‌کنند و مانند حرکت بومرنگ، آن را به خود ما برمی‌گردانند. اثر حسادت آن است که ما را در نظر دیگران ناخوشایند می‌کند و باعث می‌شود برخوردی سرد و گاه تهاجمی در برابر ما داشته باشند.

علائمش این است: اگر فرض کنیم که الف، که رابطهٔ خوبی با ب دارد، ناگهان متوجه شود که این رابطه سرد شده است، بی‌اختیار مایل است بگوید ب مشکل داشته است. از آن هم بدتر، ممکن است بگوید ب به من حسادت می‌کند. اما عکس این فرض هم ممکن است صادق باشد؛ یعنی احتمال دارد که ب، که انرژی منفی حسادت الف را دریافت کرده است، ناخودآگاه از او دوری کند، چون ناخودآگاه سعی دارد از خود در مقابل او محافظت کند.

دوستی داشتم که واقعاً رابطهٔ بسیار خوبی با او داشتم. اوایل ازدواجش، به معاشرت خود ادامه دادیم، اما چندی نگذشت که همسرش در شرکتشان به سطح بسیار بالایی ارتقا پیدا کرد، که البته این موفقیت با دستمزد قابل توجهی هم همراه بود.

پس از آن، فاصله‌ای میان خودم و او احساس کردم. پیش خود تصور می‌کردم به من فخر می‌فروشد، یا دیگر برای او چندان مطبوع نیستم و کم‌کم دیدارمان قطع شد.»

نظرات کاربران

elikay
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

راستش کتابای زیادی در زمینه‌ی حسادت پیدا نمیشه (یا شایدم من نتونستم پیدا کنم) ولی این کتاب خوبی در این زمینه بود. به خوبی حسادت و نشانه‌هاش و نتایجش رو توضیح داده بود، مثال‌های روشنی آورده بود و درنهایت راه‌حل‌های

- بیشتر
کاربر ۶۹۷۱۳۸۴
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

به نظرم کتاب خوبی است و اگر بتوانیم تمرین های پیشنهادی اش را برای مبارزه با حسادت انجام دهیم انشالله راهگشاست.

صدرا حسینی
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

اول از همه بگم که اصلا معلوم نبود این کتاب تألیفه یا ترجمه. مترجم هرجا دلش خواسته وسط متن از امام محمد غزالی و دکتر الهی اسم برده و رسم امانت داری رو رعایت نکرده. مدام و خیلی پابرهنه از

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
پس در اکثر موارد، رنجی که می‌بریم برای آن است که احساس می‌کنیم قدر و منزلتی که حقیقتاً برای خود قائلیم خدشه وارد شده است. تصور می‌کنیم چون دیگری چیزی دارد، پس لابد ما چیزی را از دست داده‌ایم، یا اگر دیگری چیزی دارد و ما نداریم، برای آن است که ما از او پایین‌تریم.‌
bud
آزرده‌خاطر بود که چرا ‘‘بدون زحمت’’ و فقط به دلیل تغییر زمانه از چیزهایی بهره‌مند شده است که او همیشه در آرزویش بوده است
bud
چون درست یا غلط، تصور می‌کنیم ما را کنار گذاشته‌اند و تحقیر شده‌ایم، پس از بقیه پایین‌تریم. این احساس باعث ایجاد افکار منفی (احساس حقارتمان یا بی‌عدالتی دنیا) و بروز واکنش منفی (با تلخی با دیگری برخورد می‌کنیم یا مستقیماً به او آزار می‌رسانیم) در ما می‌شود.
bud
بود.» یا در خصوص گالیله، آیا واقعیت این نبود که چون مخالفانش به ارزش پیشرفت‌های علمی او واقف بودند و خود را در این زمینه، قادر به مباحثه با او نمی‌دیدند، دامنهٔ بحث را به مذهب کشاندند؟ ممکن است به دلیل آن‌که هنوز شرایط بروز حسادت در ما فراهم نشده باشد، تصور کنیم ذات حسودی نداریم، مثلاً در کنار کسانی باشیم که چیزی در خور حسادت نداشته باشند، یا برعکس، از محاسنی برخوردار باشند که در خود توان برابری با آن‌ها را نبینیم. اما کافی است با کسی در ارتباط قرار بگیریم که چیزی داشته باشد که بیش از همه آرزویش را داریم، یا تصور کنیم استحقاق آن چیز را داریم، تا حسادت در ما فعال شود.
bud
به چه حسادت می‌کنیم؟ چیزی که بیش از همه حسادت ما را برمی‌انگیزد، این است که دیگری چیزی را که از دید ما یا اجتماع باارزش است در اختیار داشته باشد، یا امکان به دست آوردنش را داشته باشد. مثلاً اگر با دیدن اتومبیل جدید همسایه ناراحت می‌شویم، دلیلش آن است که برای داشتن اتومبیل زیبا یا وجههٔ اجتماعی یا ظواهر، ارزش قائلیم. در فیلم آمادئوس ساختهٔ میلوس فورمن (داستان زندگی ولفگانگ آمادئوس موتسارت، موسیقی‌دان نابغهٔ اتریشی)، سالییری (موسیقی‌دان ارشد دربار اتریش، همعصر با موتسارت) در حالی که به نبوغ موسیقی در موتسارت حسادت می‌کند، دربارهٔ او می‌گوید: «او بُت من بود.»
bud
این احساس بی‌عدالتی منشأ دردناک‌ترین حسادت‌هاست. به خصوص برای کسانی که خودخواه‌ترند، دارایی اشخاص و برخورداری‌شان از محبت دیگران، واقعاً غیرقابل تحمل است.
bud

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان