دانلود و خرید کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار) گلن آر. شیرالدی ترجمه مهران داور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار) اثر گلن آر. شیرالدی

کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار)

معرفی کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار)

کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار) نوشتهٔ گلن آر. شیرالدی و ترجمهٔ مهران داور و منیژه دارائی داریان است و موسسه انتشاراتی فلسفه آن را منتشر کرده است. این کتاب در درمان زخم‌های پنهان کودکی و در جهت سلامت ذهنی در بزرگسالی به کار می‌رود.

درباره کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار)

 رخدادهای کودکی ما به‌طور مستقیم بر سلامتی ذهنی و فیزیکی کنونی ما تأثیر دارد. کتاب کار گلن شیرالدی دربارهٔ تأثیر تجربه‌های ناگوار دوران کودکی بر وضعیت کنونی‌تان و روش‌های مؤثر بسیاری جهت بهبود آسیب‌های نهفتهٔ دورانی است.

کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی شما را جهت بهبود زخم‌های درونی به دلیل ضربه‌های ناگوار کودکی راهنمایی می‌کند و زندگی مطلوب شما را می‌سازد. این کتاب کار دربارهٔ امید و مسئولیت‌پذیری از رفاه شماست. درک مشکلات شما (تجربه‌های ناگواری که با آن روبه‌رو می‌شوید و روبه‌رو شده‌اید) بهبودیافتنی است. دانستن اینکه دلایلی برای رنج شما وجود دارد، آرامش‌بخش است. این دلایل معنی‌دار هستند. شما دیوانه یا غیرطبیعی نیستید. در این کتاب متوجه می‌شوید که گزینه‌های بهبودی وجود دارند، حتی اگر یک فرد میان‌سال باشید. این اثر به شما کمک می‌کند دلایل ریشه‌ای زخم‌های نهفتهٔ خود را، به‌جای نادیده گرفتن یا پنهان‌شدن از آن‌ها، بیابید.

این کتاب کار دربارهٔ سرزنش مشکلات گذشته نیست. سرزنش فقط حس قربانی بیچاره را به شما می‌دهد. همچنین دربارهٔ قضاوت افراد (والدین یا خودتان) نیست که همانند همهٔ ما، کاری کرده‌اند که باید در آن زمان می‌کردند. قضاوت‌ها و انتقادات سخت ما را در حس تلخ نگه‌داشته و انگیزه‌های ما را از بین می‌برد. این کتاب کار دربارهٔ مشاهدهٔ امکانات و راه‌حل‌های جدید برای بهبود است که می‌توانید فعالانه دنبال کنید. اگر اراده به‌تنهایی طبق خواستهٔ شما عمل نکرد، این کتاب کار گزینه‌های بهبودی بیشتری را ارائه می‌کند.

این کتاب دربارهٔ واقعیت تنش‌های مضر کودکی و روش‌های بسیار برای بهبود و آرامش و درمورد مدیریت و بهبود مشکلات مربوط به آسیب‌های ناشی از کودکی است. 

کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار) به‌دقت بازماندگان را از طریق فرایند درک و بهبود آسیب‌های کودکی راهنمایی می‌کند. این کتاب به‌دقت جهت بیشینه‌سازی مهارت‌های یادگیری و کمینه‌سازی تأثیر نهفتهٔ حین رویارویی با احساسات و خاطرات دردناک سازمان‌دهی شده است. پس از مشاهدهٔ رفتارهای مربوط به تجربه‌های گذشته، این کتاب به خواننده کمک می‌کند این آموزه‌ها را برای رخدادهای کنونی آزاردهنده به کار برد. این کتاب برای خودیاری مستقل طراحی‌شده است، برخی بازماندگان می‌توانند از این کتاب کار جامع بهبود تجربه‌های ناگوار دوران کودکی در حوزهٔ رابطه درمانی هم استفاده کنند.

شیرالدی بر اساس پیش‌زمینهٔ غنی و متنوع و بر اساس رویکردهای متفاوت درمانی، کتاب کاری را به دنیا هدیه کرده است که منبعی برای افرادی است که از تجربه‌های ناگوار دوران کودکی رنج می‌برند و شامل همهٔ افراد می‌شود. این کتاب پر از تجربه‌های متنوع و خلاقانه است که خواننده را جهت بازیابی ایمن و بهبود تأثیرات گذشته بر ذهن و بدن هدایت می‌کند.

کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار) نگرش‌ها و تمرین‌های سه حوزهٔ متفاوت را ترکیب می‌کند:‌ تجربه‌های ناگوار دوران کودکی، درمان آسیب‌ها و پیوست آن‌ها.

خواندن کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام کسانی که زخم‌هایی از دورهٔ کودکی خود دارند و می‌خواهند در بزرگسالی به سلامت روحی برسند پیشنهاد می‌شود. این کتاب منبعی جامع و در دسترس برای پزشکان و هدیه‌ای است برای کسانی که با آسیب‌های روحی زندگی می‌کنند.

درباره گلن شیرالدی

گلن شیرالدی یکی از مشهورترین متخصصان درزمینهٔ تنش و سازش است.  او دکتری پیشرو و متمایز در پزشکی تلفیقی و نویسندهٔ پرفروش نیویورک‌تایمز در فیزیک‌پزشکی و بهبود ذهن است.

گلن شیرالدی آموزگاری برگزیده و نویسندهٔ تعداد زیادی کتاب کار و کتاب مرجع دربارهٔ سلامت ذهنی و رشد شخصی است. 

بخشی از کتاب رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار)

هریک از ما معمولاً سه نوع تنش تجربه می‌کنیم: تنش خوب، تنش قابل‌تحمل، تنش مضر (مک‌ایون، ۲۰۱۷). هریک از این تنش‌ها می‌تواند منجر به پرورش و رشد شود، اما تنش مضر به‌خصوص در کودکی مشکلات خاصی دارد. این مجموعه تنش‌ها روی یک پیوستار قرار دارند، به این معنی که خط جداکنندهٔ آن‌ها تا حدودی تدریجی است، اما به‌طورکلی به شرح زیر تعریف می‌شوند:

ـ تنش خوب بدون هرگونه آسیبی ما را به مبارزه می‌طلبد. ما تحت کنترل احساسی هستیم و می‌خواهیم تصمیمات خوبی بگیریم. دربارهٔ دانش‌آموزی فکر کنید که آمادهٔ آزمون مهم یا مسابقهٔ مهم ورزشی می‌شود. پاسخ تنش- جنگ یا گریز- مختصر است و سطوح هورمون‌های تنش مناسب است.

ـ تنش قابل‌تحمل شامل تغییرات فیزیکی جنگ_یا_گریز شدید با افزایش شدیدتر هورمون‌های تنش می‌شود. گرچه بدن به‌تدریج به حالت طبیعی برمی‌گردد، مخصوصاً وقتی بزرگ‌سالی قابل‌اعتماد به کودک جهت کاهش تنش کمک کند. بهبود قبل از آسیب فیزیکی یا روان‌شناختی طولانی رخ می‌دهد. برای مثال، دربارهٔ مرگ عزیزی به دلایل طبیعی یا اجتماعی بعد از مشکلات بسیار فکر کنید.

ـ تنش مضر بسیار دشوار، شدید یا مزمن است به‌نحوی‌که فرد متعجب شده و مدتی طولانی دچار تنش می‌شود. این نوع تنش تأثیرات ناگواری بر مغز و زیست بدن می‌گذارد به صورتی که سلامت فرد، عملکرد کاری، روابط، داوری‌ها، کنترل احساسات، روحیات و عزت‌نفس- مخصوصاً در نبود یک بزرگ‌سال ایمن برای رفع تنش- را دچار مشکل می‌کند. تأثیرات تنش مضر در صورت عدم بررسی نسل به نسل انتقال می‌یابد.

این توضیحات روند پژوهشی بسیار جالبی را دربارهٔ تنش مضر اوایل زندگی ارائه می‌کند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شما می‌توانید فردی انتقال‌دهنده در درخت خانواده باشید که چرخهٔ رنج را از بین می‌برید.
Mahmood

حجم

۹۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۹۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان