دانلود و خرید کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع) محمدرضا عابدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع) اثر محمدرضا عابدینی

کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع)

معرفی کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع)

کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع) نوشته محمدرضا عابدینی است. این کتاب را نشر معارف منتشر کرده است. محتوای این کتاب به‌صورت گفتاری از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی، در برنامهٔ ارزشمند «سمت خدا» ارائه شده است.

درباره کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع)

سیرهٔ تربیتی قرآن کریم، افزون بر بیان مفاهیم، معرفی مصادیق و الگوهای عینی و خارجی است؛ ازاین‌رو در قرآن کریم بیش از دوهزار آیه درباره انبیای الهی علیهم‌السلام آمده است. این امر نشان می‌دهد که مطالعه و بررسی زندگی انبیای گذشته، برای امت پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز راهگشا و هدایت‌بخش است. زیرا همهٔ انبیا، با اینکه به شرایط زمان، مکان و استعدادها توجه داشته‌اند، ولی مخاطبشان «نظام فطرت» بوده است؛ نظامی که خدای متعال آن را در وجود همهٔ انسان‌ها قرار داده است. ازاین‌رو، به تعبیر قرآن کریم، زندگی امت‌های انبیای پیشین مثَلی برای امت خاتم است. نکته دیگری که ما را به زندگانی انبیای پیشین متوجه می‌کند این است که همهٔ انبیا در دعوت و هدایتگری به اصلی واحد متکی هستند و در حرکتی مستمر، با هم پیوستگی دارند؛ هر پیامبری تصدیق‌کنندهٔ پیامبران پیشین، و بشارت‌دهنده به انبیای پس از خود است؛ بلکه از ابتدا بشارت به نهایت را نیز دارند.

در این نگاه همه انبیا علیهم‌السلام در حکم انسانی واحد هستند که زندگانی چندهزارساله دارد. هر یک از آنان با توجه به مراتب کمالی امت‌ها، آشکارکنندهٔ بخشی از ظهورات و جلوه‌های کمالی اوامر الهی هستند. مجموعه کتاب‌های سیره تربیتی پیامبران با هدف راهنمایی بشر به سمت هدایت نوشته شده است تا چراغی باشد برای تمام کسانی‌که به‌دنبال سعادتند. باید بدانیم تحلیل سیرهٔ انبیا و اولیای الهی، به‌عنوان حقیقتی زنده و تأثیرگذار در زندگی امروز ما - چه در جانب محبت به آنها و چه در جانب عبرت‌گرفتن و درس‌آموزی از سرنوشت مخالفان آنها - آن هم در بیان کامل قرآنی، کاملاً لازم و ضروری است.

خواندن کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی سعادتمند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت هود (ع)

وقتی زمان وفات حضرت نوح‌علیه‌السلام ـ که اولین موعود، قائم و منجی بشریت از جانب خدای سبحان بود ـ فرارسید، پیروانش را دعوت کرد و فرمود: «پس از من غیبتی رخ می‌دهد و دوره‌ای طول می‌کشد و در این مدت، طواغیت بر شما حاکم می‌شوند».

پس از طوفان، حضرت نوح‌علیه‌السلام حکومت را به‌دست گرفت و مشغول سازندگی و عمران شد. سرزمین‌های زیادی آباد شد و شهرهایی در مناطق گوناگون به‌صورت پراکنده به‌وجود آمد. حضرت نوح‌علیه‌السلام با آگاهی از عالم غیب می‌فرماید: «پس از من غیبت محقق می‌شود». غیبت یعنی انبیای دارای قدرت، روی کار نباشند؛ درواقع در آن دوره انبیایی می‌آیند که به‌خاطر وجود ظالمان و طواغیتِ حاکم، در غیبت و خفا هستند و طاغوتیان حاکم می‌شوند. یعنی پس از مدتی که کفر و فسق و عصیان ریشه‌کن شده و مرتبه‌ای از سنت محوضت (محض‌شدن) و خالص‌سازی در بین تمام جامعه انسانی محقق شده بود، دوباره شیطان سر بلند کرد و به‌تدریج، با نداها و وسوسه‌های خود عده‌ای را پاسخگو دید. آنها به‌تدریج ولایت شیطان را پذیرفتند و در مقابل نیز اهل حق، وظایف خود را کامل ادا نکردند. درنتیجه، پیروان شیطان توانستند در صحنه‌های حاکمیتی دست‌اندازی کنند و مؤمنان را به عقب‌نشینی وادارند.

اینکه چنین ماجرایی همواره تکرار می‌شود، بحث زیبایی است که باید در فرصتی مناسب به سنت‌های الهی حاکم بر آن پرداخت.

حضرت آدم‌علیه‌السلام هنگام رفتن از دنیا، به شیث‌علیه‌السلام وصیت کرد که در انتظار قیام نوح باشید. نخستین قائم در طول تاریخ، نوح‌علیه‌السلام است. دوران قیام او بیش از ۹۵۰ سال طول کشید و پس از طوفان، به حاکمیت رسید. درواقع پس از حضرت آدم‌علیه‌السلام تا نوح‌علیه‌السلام، انبیا یا مخفی بودند و حاکمیت نداشتند یا در برهه‌ای ظاهر می‌شدند (مانند ادریس‌علیه‌السلام)، ولی حکومتی محقق نمی‌شد که اینها غالب شوند؛ ازاین‌رو، طاغوت‌ها حاکم بودند. نوح‌علیه‌السلام نیز خبر داد که حاکمیت پس از من تا زمان هودعلیه‌السلام در دست انبیا نیست و دوباره دوران حکومت طاغوت‌ها آغاز می‌شود.

حضرت نوح‌علیه‌السلام در ادامه می‌فرماید: «خداوند به‌واسطهٔ قائم از فرزندان من، برای شما مؤمنان فرج ایجاد می‌کند».

سی ساغر سحری: دریافتی از دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان
محمدرضا مروارید
راه خدا
حسین‌بن‌علی بحرانی
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت صالح (ع)
محمدرضا عابدینی
شیطان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت یوسف (ع)، جلد اول
محمدرضا عابدینی
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت نوح (ع)
محمدرضا عابدینی
انسان بر آستان دین
مرتضی مطهری
شاکله‌ی نفس
احمدرضا اخوت
شاکله (معنا و فرایند)
احمدرضا اخوت
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت یوسف (ع)، جلد دوم
محمدرضا عابدینی
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت ابراهیم (ع)
محمدرضا عابدینی
اقتصاد آسمانی
سیدمحمدجواد وزیری فرد
مرجع شناسی تخصصی
رحیم علیجانی
دین و دوران؛ خلاصه آثار شهید مطهری (ره)
علی‌اصغر خندان
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت یوسف (ع)، جلد سوم
محمدرضا عابدینی
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت ادریس (ع)
محمدرضا عابدینی
تفسیر سوره برائت
سید‌علی خامنه‌ای
فرزند آذربایجان
موسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن
قبله آخرین (جلد اول)
مسعود عالی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۶۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۵۵۰
تومان