دانلود و خرید کتاب محرومان پاریس و لندن جورج اورول ترجمه اسماعیل کیوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محرومان پاریس و لندن اثر جورج اورول

کتاب محرومان پاریس و لندن

نویسنده:جورج اورول
ویراستار:قاسم دهقان
انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۴.۳از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب محرومان پاریس و لندن

«محرومان پاریس و لندن» رمانی از جرج ارول(۱۹۵۰-۱۹۰۳)، نویسنده انگلیسی است. این کتاب نگاهی عمیق به لایه‌های تهی‌دست اجتماع در شهرهای بزرگ اروپا در روزگار ارول دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«از عجایب کارهای فورکس این بود که هنگام هوشیاری از کمونیست‌های دو آتشه و سرسخت بود، اما به مجردی که مست می‌شد خود را یک وطن‌پرست حقیقی می‌خواند. سرشب از مرام و اصول کمونیستی تعریف‌ها می‌کرد، ولی بعد از نوشیدن چهار یا پنج لیتر شراب عقیده‌اش عوض می‌شد و یکی از وطن‌پرست‌های افراطی می‌گردید و با تهدید، به جاسوس‌ها و خارجی‌ها اخطار می‌کرد که با وی به مجادله و نزاع بپردازند و اگر مانعش نمی‌شدند بطری‌ها را به صورت آن‌ها پرت می‌کرد. در همین حال بود که نطقش باز می‌شد و درباره وطن‌پرستی داد سخن می‌داد. موضوع سخنش همیشه یکنواخت و تکراری بود و مثل این که کلمات را قبلاً حفظ کرده باشد چنین آغاز می‌کرد:

«شهروندان جمهوری‌خواه، آیا در بین شما فرانسوی وجود دارد؟ پس شما را به یاد روزهای پر افتخار و باشکوه جنگ می‌اندازم، هنگامی که انسان به گذشته فکر می‌کند و آن دلاوری‌ها و افتخارات را به خاطر می‌آورد، به یاد آن قهرمان‌های جنگ که هم اکنون به زیر خاک خفته‌اند، آری به یاد همان رزمندگان شجاعی که به زیر خاک خفته‌اند (به علت مستی و بی‌خبری اغلب جمله‌ها را تکرار می‌کرد) غرق در غرور و مباهات می‌‌شود، همشهری‌های جمهوری‌خواه! خود من در شهر «وردن» زخم برداشتم.

در این وقت فورکس سخنان خود را قطع و قسمتی از بدنش را لخت می‌کرد و محل زخم را به همه نشان می‌داد. با دیدن آن، همه ما برای او دست می‌زدیم و هورا می‌کشیدیم. به نظر ما هیچ چیز مضحکتر از سخنرانی‌های فورکس نبود.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

Amir_13_Doulabi
۱۳۹۵/۱۰/۰۱

جرج اورول در این کتاب شرح سال های در به دری و فقر خود در پاریس و لندن را ارائه می نماید . در این سالها او در اوج فقر به سر می برده ، مدتی ظرف شو بوده ،

- بیشتر
Arachuiié
۱۳۹۶/۱۱/۳۰

این همون آس و پاس های پاریس و لندنه؟!

ali4144
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

رمان خیلی جالبی بود و دو بار نیز خوندم..... متن آخر آخرین فصل خیلی جالب بود... من که به شخصه لذت بردم...

سیرنگ
۱۳۹۵/۱۲/۱۸

کتاب جالبیه با خوندنش ادم میفهمه که نداری چه حسی داره و حس میکنه هر چقدرم که شرایط سخت پیش بره بازم امیدی برای ادامه زندگی و فردایی هست

mmd_bhz
۱۳۹۶/۰۶/۰۸

من اینو با اسم آس و پاس ها خوندم خیلی کتاب جالبیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان