دانلود و خرید کتاب درباره زمان ادم فرانک ترجمه رضا آقازاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره زمان اثر ادم فرانک

کتاب درباره زمان

نویسنده:ادم فرانک
امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درباره زمان

کتاب درباره زمان نوشتۀ ادم فرانک و ترجمۀ رضا آقازاده است. انتشارات مازیار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب دربارۀ کیهان‌شناسی و فرهنگ، در گرگ و میشِ «مهبانگ» است. این کتاب می‌تواند نحوۀ تفکر ما دربارۀ «زمان» و تأثیر آن بر زندگی ما را تغییر دهد.

درباره کتاب درباره زمان

کتاب درباره زمان به این پرسش پاسخ می‌دهد که: چگونه بافت زندگی ما، همراه با درک ما از ریشۀ جهان، تغییر می‌کند؟

تجربۀ زندگی انسان، از زمان، شکار و جمع‌آوری تا توسعۀ کشاورزی و انقلاب صنعتی تا اختراع تقویم های Outlook، بارها تغییر کرده و دوباره ساخته شده است. اما آخرین نظریه‌های کیهان‌شناسی، زمانی بدون آغاز، جهان‌های موازی و تورم ابدی، در شرفِ هدایت ما به مسیر جدیدی هستند.

زمان، بزرگ‌ترین و صمیمی‌ترین برداشت ما از جهان است. ادم فرانک در این کتاب، داستان عمیق‌ترین سؤالات بشری را روایت می‌کند: چه زمانی و چگونه همه چیز آغاز شد؟ و تجربۀ انسان‌ها از زمان، چگونه بوده است؟ این نویسنده، به نحوۀ تعامل ما با جهان، اختراعات، عادات و چیزهایی دیگر نگاه می‌کند؛ چیزهایی که به ما اجازه داده‌اند، ماهیت جهان را کشف کنیم و به‌وسیلۀ این کشف، تجربۀ روزانۀ حیاتِ خود را بسازیم.

خواندن کتاب درباره زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ کیهان‌شناسی و علم فیزیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ادم فرانک

آدام فرانک در ۱ اوت ۱۹۶۲ به دنیا آمد. او فیزیک‌دان، ستاره‌شناس و نویسندۀ آمریکایی است.

تحقیقات علمی ادم فرانک بر حوزۀ اخترفیزیک متمرکز شده است. وی استاد اخترفیزیک، در دانشگاه روچستر و همکار منظمِ مجلات Discover و نجوم است. کار او شامل مطالعات اتمسفر سیارات فراخورشیدی و زیست‌شناسی نجومی است.

موضوعات برخی نوشته‌های او عبارت‌ند از: مسائل آب و هوا و آینده انسان، تکنولوژی و تکامل فرهنگی، ماهیت ذهن و تجربه، علم و دین. او یکی از بنیان‌گذاران وبلاگ 13.7 Cosmos and Culture است که در رادیو عمومی ملی (NPR) ایجاد شده است.

ادم فرانک برای نشریات علمی آمریکا و بسیاری از نشریات دیگر مقالات علمی نوشته است. او گاه با نیویورک تایمز نیز همکاری می کند. فرانک جایزۀ «انجمن نجوم آمریکا» را برای نگارش یک مقالۀ علمی به دست آورده است.

بخشی از کتاب درباره زمان

«کتاب «دربارۀ زمان» از دیدگاه علم نجوم و فیزیک به بررسی مسالۀ زمان در برهه‌های مختلف تاریخی و تاثیر متقابل کیهان‌شناسی و فرهنگ بر یکدیگر میپردازد. آدم فرانک، ستاره‌شناس و استاد دانشگاه روچستر، در این کتاب در برهه‌های مختلف تاریخی، ایده‌های انسان و نوع نگاهش به مقوله زمان را بررسی میکند و نشان میدهد که چگونه علم انسان در مورد پدیده‌های طبیعی و حتی مقوله‌های انتزاعی مانند زمان، دانشی محدود و کرانمند است و چگونه در طول تاریخ، ایده‌های جدید بر ایده‌هایی که دانشمندان پیش از آن کاملا درست و معتبر میدانستند، خط بطلان میکشد. کتاب «دربارۀ زمان» همانطور که از عنوان آن برمیآید، تصور انسان دربارۀ مقوله زمان را در مراحل مختلف تاریخی بررسی میکند و در این مسیر مراحل مختلف باورهای انسانها را در جوامع مختلف از دوران پارینهسنگی تا انسان کشاورز و دوران چندخداپرستی در جوامع ابتدایی و همچنین غیریکتاپرست (از جمله مصر باستان و بین‌النهرین) و نیز یونان باستان را بررسی میکند. و در بخش‌های پایانی کتاب نظریه‌های مختلف علمی به ویژه در قرن بیستم دربارۀ شکل و پیدایش جهان را بررسی میکند و نشان میدهد که چگونه نظریه‌های مختلف از جمله «گیتی پایا»، «گیتی منبسط‌شونده» و سایر نظریه‌ها با هم در رقابت بوده‌اند و چگونه برخی دانشمندان مانند فرد هویل که به دلیل مخالفتشان با مذهب با ایدۀ وجود «لحظه پیدایش» برای جهان یا همان مهبانگ مخالفت میکردند، در مقابل شواهد و مدارک بدست آمده در اثبات وجود «لحظه پیدایش» کاری از پیش نبردند و در نهایت مجبور شدند این واقعیت را بپذیرند که جهان نه پدیده‌ای قدیم که حادث است و در لحظه‌ای از تاریخ به وجود آمده است. همچنین در بخشهای مختلفی از کتاب (به ویژه در فصول ۶ به بعد) به روشنی نشان میدهد که چطور فرهنگ و شرایط اجتماعی هر دورۀ تاریخی تاثیر یکی از شرایط اصلی هر بسزایی در شکل‌گیری نظریه‌های علمی مختلف هر دوره داشته است و اینکه اصولاً نظریۀ علمی ابطال‌پذیربودن آن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
تومان