دانلود و خرید کتاب خسیس ژان باتیست مولیر ترجمه محمد حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خسیس اثر ژان باتیست مولیر

کتاب خسیس

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خسیس

کتاب خسیس نوشته ژان باتیست مولیر است و با ترجمه محمد حاتمی در انتشارات همخونه منتشر شده است. این کتاب روایتی کمدی از خساست به‌عنوان رذالتی اخلاقی است.

درباره کتاب خسیس

این کتاب داستان مردی خسیس به‌نام هارپاگون است. او آن‌چنان خسیس است که تمام پولش را دفن می‌کند و ذره‌ای پول به فرزندانش نمی‌دهد.  هارپاگون است هر چقدر هم پول به دست می‌آورد و جمع می‌کند، باز هم طمعکار است و بیشتر می‌خواهد. از طرف دیگر، این پیرمرد هر اقدامی که بتواند صورت می‌دهد تا مطمئن شود دو فرزندش که الیز و کلانت نام دارند مطابق با خواستهٔ او زندگی می‌کنند. والر عاشق  الیز است و در نقش خدمتکار وارد خانه هارپاگون می‌شود تا نظر او را جلب کند. نوکر کلئانت لافلش به‌طور اتفاقی صندوق پولی که هارپاگون در باغ چال کرده بود را پیدا می‌کند و همین زمان است که اوضاع به سمت کمدی‌ای جذاب پیش می‌رود. 

خواندن کتاب خسیس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ژان باتیست مولیر

ژان باتیست پوکلن  مشهور به مولیر، نویسندهٔ معروف فرانسوی در سال ۱۶۲۲ میلادی در شهر پاریس به‌دنیا آمد. مولیر شهر به شهر، تئاترهای خود را به نمایش می‌گذاشت تا اینکه به شهرت رسید. از آن زمان بود که شاهکارهای بزرگی خلق کرد و آن‌ها را در میان استقبال شدید مردم به نمایش گذاشت. مولیر یک آفرینندهٔ خستگی‌ناپذیر بود که شاهکارهای او، نمایشنامه‌هایی است که وی در آن‌ها تزویر و شرارت روح بشر را مورد انتقاد شدید قرار داده و بر انحرافات ذهن حمله می‌کند.

او نه‌تنها یک نویسنده، بلکه هنرپیشه‌ای بسیار ماهر و زبردست بود. مولیر در نمایش‌نامه‌هایش به ایجاد پیچ و خم‌های هیجان‌انگیز و اوصاف مضحکه‌آمیز و نیز هجو و انتقاد می‌پرداخت و از همه این نکته‌ها، برای برجسته ساختن و بهتر نمایاندن خصوصیات اخلاقی و معنوی بشر استفاده می‌نمود، از این‌روست که در آثار این کمدی‌نویس، فلسفهٔ اخلاقی موج می‌زند. او از بزرگترین کمدی‎نویسی پس از نویسندگان معروف یونان قدیم مانند اریستوفان و مناندر و کمدی سازهای روم قدیم از قبیل پلوتوس و ترنتیوس است و هم‌زمان با پیر کورنی و ژان راسین به شهرت فراوان رسید. 


نظرات کاربران

sadaf
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

نمایشنامه خوبی بود البته رد کمدی خیلی کمرنگی درش دیده میشد راجب یک ادم خسیسه که هیچی و هیچکس جز پولاش براش اهمیت ندارن

جیمی
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

جالب بود البته با نظر من بهتر بود اسم این نمایشنامه "مسخ" باشه. مسخ انسانیت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان