دانلود و خرید کتاب چهل قانون ملت عشق الیف شافاک ترجمه انسیه رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل قانون ملت عشق اثر الیف شافاک

کتاب چهل قانون ملت عشق

نویسنده:الیف شافاک
امتیاز:
۳.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهل قانون ملت عشق

کتاب چهل قانون ملت عشق نوشته الیف شافاک است که با ترجمه انسیه رضایی منتشر شده است. این کتاب روایتی جذاب است از عشق و تلاش برای پیدا کردن عشق حقیقی با تکیه بر زندگی شمس و مولانا.

خلاصه کتاب چهل قانون ملت عشق

الا در در رشته زبان و ادبیات انگلیسی درس خوانده اما سال‌ها به خانه‌داری مشغول است. شوهرش دندانپزشک است و در زندگی مشترکشان چندان عشق معنا ندارد اما الا می‌داند که برای بقای زندگی‌های مشترک عشق چندان مهم‌نیست فقط کافی است زندگی کرد و همه چیز را ثابت نگهداشت. بعد از سال‌ها خانه‌داری الا تصمیم می‌گیرد برای خروج از روزمرگی سراغ یک شغل پاره‌وقت برود؛ او کمک ویراستاری رمان عرفانی-تاریخی را از طرف یک انتشاراتی معتبر دریافت می‌کند. الا حال روحی خوبی ندارد و  متوجه شده همسرش به او خیانت کرده و دخترش برای یک عشق می‌خواهد همه چیز را رها کند و با الا تندی می‌کند و او را متهم می‌کند هیچ‌چیز از عشق نمی‌داند. دقیقا در همین دوران پرتنش الا از طریق ویراستاری این رمان با زندگی شاعر و عارف مشهور ،مولانا و مرادش شمس تبریزی آشنا می‌شود. این رمان زندگی الا را تغییر می‌دهد، او درخواست طلاق می‌دهد تا عشق حقیقی را درک کند. 

چهل قانون ملت عشق ما را با یکی از عجیب‌ترین و حیرت‌انگیز‌ترین داستان‌های تاریخ یعنی قصه مولانا و شمس تبریزی، می‌برد. مولانا مردی که در اوج شهرت و محبوبیت، ناگهان در رویارویی با درویشی پیر، بی‌ادعا و ساده‌پوش و حقیقت‌جوی چنان تغییر می‌کند که تدریس و شاگردان را فراموش می‌کند و مسیر عشق پیش می‌گیرد. 

خواندن کتاب چهل قانون ملت عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره الیف شافاک

الیف شافاک در استراسبورگ فرانسه و در خانواده‌ای ترک به دنیا آمد؛ الیف پس از جدایی والدین خود همراه مادرش به ترکیه بازگشت. او در دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا تحصیل کرد و موفق به دریافت دکتری علوم سیاسی شد. الیف شافاک، هنگام تحصیل به نوشتن روی آورد و نخستین کتاب‌های خود را منتشر ساخت. شافاک در سال‌های ۲۰۰۴–۲۰۰۳ با درجه استادیاری در دانشگاه میشیگان و بعد در بخش مطالعات خاور نزدیک دانشگاه آریزونا مشغول به کار شد. این نویسنده ترک تبار از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ به‌عنوان ستون‌نویس روزنامه زمان فعالیت کرد.

شافاک در سال ۱۹۹۸ برای رمان پنهان، جایزه رومی را که به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه تعلق می‌گیرد، از آن خود کرد. باید خاطرنشان ساخت که او نشان شوالیه را که از مدال‌های فرهنگی کشور فرانسه است دریافت کرده است.

الیف شافاک رمان‌های متعددی را به انگلیسی، ترکی و فرانسوی منتشر کرده ‌است. از جمله آثار او که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند باید به آینه‌های شهر، شپش پالاس، ملت عشق، شرافت، مرید معمار و حرامزاده استانبول، اشاره کرد.

معرفی نویسنده
عکس الیف شافاک
الیف شافاک
ترکیه‌ای | تولد ۱۹۷۱

الیف شافاک ترک-بریتانیایی زاده‌ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در شهر استراسبورگ فرانسه؛ رمان‌نویس، مقاله‌نویس، سخنران، فعال سیاسی و فعال در حوزه‌ی حقوق زنان و اقلیت‌ها است. شافاک همچنین دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است.

نظرات کاربران

کاربر 4475637
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

به هیچ وجه توصیه نمی کنم

کاربر ۴۸۶۲۵۷۶
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

کتاب خیلی صادقانه نیست، نویسنده برخلاف حرفهایی که در کتاب گفته در رابطه با( ملت عشق ) صافی و صداقتی در متنش نیست و به اصطلاح قواعدی که گفته رو خودش رعایت نکرده و انگار یک سو گیری در مطالبش

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان