دانلود و خرید کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه اس. جی. اسکات ترجمه صدرا صمدی دزفولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه اثر اس. جی. اسکات

کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه

معرفی کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه

کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه؛ بیست و پنج تمرین برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر در میان زوج‌ها نوشتهٔ اس. جی. اسکات و بری دیونپورت و ترجمهٔ صدرا صمدی دزفولی است و نشر مون آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه

به چند ماه اول آشنایی با همسرتان فکر کنید. چند دقیقه به این فکر کنید که شروع این رابطه چقدر هیجان‌انگیز و پر از سرخوشی بود. واقعاً اوقاتی پر از خوشی و شادی بود؛ درست است؟ شما عمیقاً شیفته و حتی شاید عاشق بودید، و همه‌چیز بسیار آسان و طبیعی به نظر می‌رسید. وقتی در کنار همسرتان بودید، با تمام وجود در آن لحظه حضور داشتید. انگار هرچیز دیگری در اطراف رنگ می‌باخت و نگاه شما فقط خیره به هم بود.

عادات ناخوشایندی که قبلاً در زندگی‌تان جا خوش کرده بودند، به‌شکل معجزه‌آسایی در مقابل اراده و انگیزهٔ شما شکست خوردند و تاب نیاوردند. فکر کردن به عشقتان کافی بود تا انگیزه پیدا کنید مرد یا زن بهتری شوید. هرگونه سکون و ناکارآمدی گذشته، در مسیر تلاش برای رسیدن به اهداف یا انجام برنامه‌ها، از بین رفته و در عوض، نیروی محرکهٔ جدیدی برای تحقق برنامه‌ها در زندگی‌تان به وجود آمده بود؛ آن‌هم برنامه‌هایی که برای نامزدتان جذاب و مطلوب بودند: نیروی عشق. عشق جدید چنان قدرتمند است که به شما انگیزه می‌دهد کارهای به نظر ناممکن را انجام دهید و به آدم جدیدی تبدیل شوید؛ آدمی که برای خودتان هم ناشناس است. روی نیروی این عشق می‌توان حساب کرد؛ نیرویی که شاید علایق یا انگیزه‌های بسیار کمی بتوانند با آن برابری کنند.

اما کم‌کم مسائلی پیش می‌آید: عادت‌های بد قدیمی دوباره در زندگی‌تان رخنه کرده‌اند و عادت‌های نه‌چندان مثبت جدیدی هم در نحوهٔ تعامل و ارتباط شما با یکدیگر به وجود آمده‌اند. شما راحت‌تر از قبل و با تمرکز بر بچه‌ها، کار، سرگرمی‌ها، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و سایر عوامل حواس‌پرتی، از یکدیگر دور می‌شوید. شاید با گذشت سال‌ها بعضی عادت‌های شخصی را، که برای جذب همسرتان در وجود خودتان ایجاد کرده بودید، فراموش کرده باشید؛ عادت‌هایی مثل حفظ تناسب اندام یا مرتب بودن. نمی‌توانید بهترینِ خودتان باشید و فکر می‌کنید رابطه‌تان تضمین‌شده و بدیهی‌ست. شاید نمی‌دانید چرا رابطه راکد شده و چطور می‌توان درمانش کرد.

بیشتر روابط عاشقانه، بعد از مرحلهٔ شیفتگی اولیه، راکد می‌شوند یا تزلزل پیدا می‌کنند؛ یعنی همان زمانی که اختلافات کم‌کم ظاهر می‌شود و زخم‌ها و ترس‌های گذشته هم کم‌کم از پشت چهرهٔ بی‌عیب‌ونقص روزهای اول خودنمایی می‌کنند.

اختلافات و دلخوری‌ها می‌توانند باعث سوءتفاهم، آسیب‌های عاطفی، رنجش، کینه و بحث و دعواهای شدید شوند.  قبلاً تمام فکروذکرمان همسرمان و خوشحالی‌اش بود، حالا بیشتر به خودمان و قلمروی شخصی‌مان فکر می‌کنیم؛ فقط می‌خواهیم بر زخم‌های خود مرهم بگذاریم و در اوقات دلخوری همسرمان را سرزنش کنیم. اگر در این مرحله باقی بمانیم، رابطهٔ ما ممکن است تا سال‌ها در وضعیت پژمردگی و نارضایتی باقی بماند؛ یعنی تا وقتی رابطه به‌آرامی از هم بپاشد و حتی در کنار هم، دو زندگی جداگانه داشته باشیم. اما این رابطه‌ای نیست که ما در اول آشنایی‌مان در ذهن تصور می‌کردیم.

شاید از خودتان بپرسید: چطور این‌قدر از هم دور شدیم؟ چرا از یکدیگر دوری می‌کنیم؟ چرا آدمی که زمانی فکر می‌کردم هدیهٔ خداست، حالا به هر شکل ممکن اعصابم را به هم می‌ریزد؟ زوج‌هایی که در چرخهٔ آسیب‌های عاطفی، سرزنش، خشم، تحریک‌پذیری شدید عصبی، یا بی‌حوصلگی و بی‌علاقگی گرفتار می‌شوند، راه نجاتی دارند. این افراد می‌توانند دوباره به همان رابطهٔ پر از عشق، مفرح، گرم، پرشور و صمیمانه‌ای که داشتند، برگردند. برای دانستن اینکه چگونه می‌توان به این رابطهٔ پر از عشق برگشت، کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه را بخوانید.

این کتاب، با عنوان عادت‌های یک رابطهٔ آگاهانه: ۲۵ تمرین برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌تر در میان زوج‌ها، می‌خواهد توجه عامدانهٔ شما به ازدواج یا رابطهٔ عاطفی را بیشتر کند و راهکارهایی ارائه دهد تا عادت‌های مثبت جدید شکل بگیرند (یا عادت‌های بد قدیم تغییر کنند) و رابطه‌تان قوی‌تر، صمیمانه‌تر و شادتر شود.

خواندن کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمامی زوج‌ها و کسانی که قصد ازدواج دارند مناسب است.

بخشی از کتاب عادت های یک رابطه آگاهانه

 به رویدادهای مهم پاداش دهید:

ایجاد آگاهی در رابطه نباید خسته‌کننده باشد. برعکس می‌توانید با ایجاد نظام پاداش نقاط عطف رابطه را جشن بگیرید و این روند را سرگرم‌کننده و لذت‌بخش کنید.

پاداشی که در نظر می‌گیرید به خودتان بستگی دارد؛ نکتهٔ مهم این است که رویدادهای مهم و نقاط عطف این مسیر را جشن بگیرید. به خاطر داشته باشید که پاداش نیاز نیست حتماً چیز گران‌بهایی باشد. می‌توانید باهم به سینما بروید، شبی را بیرون از خانه خوش باشید، یا کاری را انجام دهید که هر دو دوست دارید و خرج زیادی هم ندارد.

اگر چیزی به ذهنتان نمی‌رسد، استیو در وبلاگ شخصی‌اش، از ۱۵۵ پاداشی که می‌توانید برای خودتان در نظر بگیرید، فهرستی تهیه کرده است.

اکثر ما موقع ایجاد عادت‌های جدید، اهمیت «خوش گذراندن» را دست‌کم می‌گیریم. اما اغلب اوقات، تعیین پاداش معین برای انجام مداوم و موفقیت‌آمیز عمل به شما کمک خواهد کرد برنامه را ادامه دهید.

این‌ها هشت مرحلهٔ شکل‌دهی به عادت‌های مثبت ارتباطی بودند. این مراحل مشخص‌شده را دنبال کنید و بهترین زمان ممکن برای انجام عادت جدیدتان را تعیین کنید تا ببینید این عادت جدید به‌سرعت به یکی از کارهای عادی روزانه‌تان تبدیل شده است.

اکنون که مبانی ایجاد عادتی جدید را شناختید، اجازه دهید به عادت‌های آگاهانهٔ مشخصی بپردازیم که می‌توانید در رابطه‌تان ایجاد کنید.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه