دانلود و خرید کتاب تاریخ بیهقی ابوالفضل بیهقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تاریخ بیهقی

کتاب تاریخ بیهقی نوشته ابوالفضل بیهقی است و با تصحیح عزیزالله علیزاده در انتشارات فردوس منتشر شده است.

درباره کتاب تاریخ بیهقی

تاریخ بِیهَقی یا تاریخ مسعودی نام کتابی نوشتهٔ ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی است که موضوع اصلی آن تاریخ پادشاهی مسعود غزنوی و دودمان غزنوی است. این کتاب علاوه بر تاریخ غزنویان، قسمت‌هایی دربارهٔ صفاریان، سامانیان و دورهٔ پیش از برآمدن و پادشاهی محمود غزنوی دارد. نسخهٔ اصلی کتاب حدود ۳۰ جلد بوده است و از این کتاب امروزه مقدار کمی (حدود پنج مجلد) بر جای مانده‌است و تاریخ محمودی کامل از بین رفته است.

ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی متولد ۳۸۵ ه‍جری قمری در حارث‌آباد بیهق (سبزوار امروزی) است و در  ۴۷۰ ه‍جری قمری در غزنین درگذشته است. او مورخ و نویسنده ایرانی در دربار غزنوی است و در کتاب تاریخ بیهقی توانسته بخش مهمی از تاریخ ایران را حفظ کند. 

خواندن کتاب تاریخ بیهقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

معرفی نویسنده
ابوالفضل بیهقی

گنجینه‌ی ادب فارسی سرشار از داستان‌ها و افسانه‌هایی است که هریک به‌نوعی ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارند و راویانشان، گاه به فراخور حالات درونی و سلیقه‌ی شخصی و گاه متأثر از اوضاع جامعه و ذائقه‌ی مخاطب، برخی وجوه روایت را حذف و بر بعضی‌شان با تأکید بیشتری پرداخته‌اند. در مقابل اما تعداد کمی از نویسندگان فارسی نیز هستند که وفاداری به تاریخ را بر جذابیت‌های داستانی ارجحیت داده‌اند و نه‌تنها در قامت یک مورخ ظاهر شده، بلکه در این کسوت خوش درخشیده‌اند. ابوالفضل بیهقی به‌حق از سردمداران این عرصه است که اثر فاخر او را می‌توان نقطه‌ی اوج تلاقی ادبیات و تاریخ دانست.

نظرات کاربران

هدهدسبا
۱۴۰۱/۰۴/۲۸

کاش نسخه pbut رو بجای pdf بذارید. تا امکان یادداشت برداری و نشان گذاری باشه

Roya
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

چه خبره این قیمت!!!

reza golmojdeh
۱۴۰۱/۰۴/۲۸

من واقعا دوستان در ایران رو درک می کنم بابت قیمت بالای کتاب‌ها ، ولی واقعا نسبت قیمت گذاری به دلار رو درک نمیکنم قیمت این کتاب تقریبا ۴۰ دلار میشه برای خارج کشوری ها، والا ما هم اینجا کتاب

- بیشتر
هادی
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

کتاب بسیار ارزشمندی هست برای خوندن تاریخ خودمون حتی اگر بعضی کلمه ها رو متوجه نشیدیم سرچ کنیم کتابی هست که ارزش خوندن رو داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۴ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۴ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۰۰۰
تومان