دانلود و خرید کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی) جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی) اثر جابر آقایی

کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی)

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی)

کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی) نوشته جابر آقایی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی)

درک ضرورت یک پدیده مقدم بر شناخت آن است، همچنین تصویر و شناخت یک پدیده مبهم به تدریج در اذهان صورت می‌گردد.

باید توجه ویژه به این نکته داشت که مبارزه حق و باطل، ایمان و کفر، عمری به درازای تاریخ دارد که در هیچ نقطه‌ای از جغرافیای مکانی و زمانی بشر، خاموش نبوده است. نزاع اصلی بر سر حاکمیت مبانی و ارزش‌های توحیدی یا طاغوتی است که اختلاف میان تمدن هارا رقم زده است. هر یک از دو تمدن الهی و مادی دارای جهان بینی، اهداف و روش‌های متفاوتی هستند که برای تحقق آنها با یکدیگر کشمکش دارند. دوران حاضر شاهد به بن بست رسیدن گفتمان‌های مادی با چهره‌ها و رنگ‌های گوناگون بوده است و چشم‌ها منتظر میدان داری تمدن نوین اسلامی است که داعیه تأمین سعادت دنیا و آخرت مردم را دارد. این تمدن همچون سایر تمدن‌ها از دو بخش ابزاری - یا سخت افزاری - حقیقی و محتوایی تشکیل شده است که بخش حقیقی آن سبک زندگی نام دارد.

نکته حائز اهمیت این است که سبک زندگی را نباید منحصراً مجموعه‌ای از شیوه‌های متنوع حیات اعم از کار، تحصیل، تفریح، خوراک، پوشاک، مسکن و معاشرت و... دانست. اینها در جای خود بسیار مهمند و باید مورد توجه باشند اما لایه رویین و ظاهری سبک زندگی هستند که متأثر از فهم ما از زندگی، هدف انسان و جهان است. هر تفسیری از واقعیت انسان و هدف او، در دو گونه معینی از رفتار‌ها منعکس میشود. بر همین اساس می‌توان گفت سبک زندگی آیینه نگرش‌ها و گرایش‌های پنهان جوامع است. 

نباید در نقد سبک زندگی غربی در ظواهر موجود متوقف شد و در ترویج سبک زندگی اسلامی به فهرست آداب و رسوم بسنده کرد. هرچند خروجی مبانی صحیح، همان آداب ورسوم صحیح و خروجی مبانی غلط غربی همان آداب ورسم غلط میشود. لذا سیره اهل بیت در آداب و رسوم و جای جای زندگی ما باید مشهود باشد که همان سبک زندگی اسلامی ما می‌باشد. اما باید بیشتر توجه ما به اصلاح یا حفظ زیر ساخت‌ها باشد. 

سبک زندگی بر دو رکن «شناخت» و «انگیزه» استوار است و جز با اصلاح این دو رکن، سبک زندگی اصلاح شدنی نیست. پس تمام تلاش ما این است که اولاً به شناخت صحیحی از سبک زندگی اسلامی دست پیدا کنیم و با نشان دادن اهمیت پرداخت به این مسئله انگیزه‌ای در افراد خانواده خصوصاً مادران امروز و فردا ایجاد کنیم که با مدیریت خانه و خانواده این سنگر مهم جامعه را حفظ کرده و شاهد جامعه‌ای سالم، مردمی شاد و سلامت و سعادتمند باشیم. 

خواندن کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی‌ای سعادتمند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب درسنامه سبک زندگی اسلامی ایرانی (مقدماتی)

- مفهوم شناسی و تعریف سبک زندگی

الف) مفهوم سبک زندگی

مفهوم «سبک زندگی» به ویژه در چند دهه اخیر توجه بسیاری از متفکران رشته‌های مختلف علمی چون روانشناسی، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی و...را به خود جلب کرده است، از نظر احیاگران این مبحث در عصر حاضر در ایران «سبک زندگی کردن،رفتار اجتماعی،شیوه زیستن عبارت احزای یک دیگر است» سخن گفتن از سبک زندگی، در واقع بررسی کردن سبک «زیستن» و سیره و روش حاکم بر زندگی انسان است. سبک زندگی و یا به تعبیر دیگر «اسلوب حیات و زندگی» میتواند به علایق، نظر ها، رفتار‌ها و جهت گیری رفتاری یک فرد، گروه یا فرهنگ اشاره کند. اولین بار آلفرد آدلر «سبک زندگی»را در شکل جدید در روانشناسی در سال ۱۹۲۹ میلادی ابداع کرد. او این اصطلاح را برای اشاره حال و هوای زندگی فرد استفاده کرد که از نظر دایره شمول سبک زندگی شامل هدف فرد، خودینداره، احساس‌های فرد به دیگران و نگرش فرد به دنیا است. بعضی هم توضیح داده اند «سبک‌های زندگی مجموعه‌ای از طرز تلقی ها، ارزش ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر چیزی را در بر میگیرد»

این واژه به معنای شیوه‌ی زندگی خاص یک فرد، گروه یا جامعه و «راه‌های گوناگون زندگی فرد یا گروه» یا «راه یا سبکی برای زیستن» و برای توصیف ویژگی‌های زندگی ادمیان استفاده شد؛ به عبارت دیگر به معنای «روش نوعی زندگی فرد، گروه یا فرهنگ» و به تعبیری «روشی که یک فرد یا گروهی از مردم بر اساس آن، کار و زندگی می‌کنند» آمده است. همچنین به «مد یا حالت زندگی فرد» معنا شده است. در بیان «سوبل» «سبک زندگی هر شیوه متمایز، اما قابل تشخیص برای زیستن» معنا شده است.

با در نظر داشتن این معانی و ده‌ها معانی دیگر، ما با واژه فرا گیری روبرو هستیم که از سلیقه فرد در زمینه آرایش مو و لباس، سرگرمی و تفریح، کار و شغل، مسکن، خوراک، هنر،و...را شامل می‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان