دانلود و خرید کتاب درسنامه بادکش درمانی جابر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درسنامه بادکش درمانی اثر جابر آقایی

کتاب درسنامه بادکش درمانی

نویسنده:جابر آقایی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درسنامه بادکش درمانی

کتاب درسنامه بادکش درمانی نوشته جابر آقایی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است. 

درباره کتاب درسنامه بادکش درمانی

یکی از روش‌های درمانی که دارای سابقه چند هزار ساله است، پزشکان از زمان‌های دور، در درمان بیماری‌ها و دردها از آن بهره می‌گرفتند. در طب سنتی چین، تلفیقی بین بادکش درمانی و طب سوزنی صورت گرفته است و طبیبان چینی، در بسیاری از موارد،جهت افزایش تأثیر طب سوزنی، آن را همراه بادکش به کار می‌بردند. در طب سنتی اسلامی نیز درمان با بادکش (حجامت گرم و خشک)، سابقه‌ای طولانی دارد و توسط پزشکان بزرگی همچون: حکیم بوعلی سینا، رازی، جرجانی و... جهت درمان بیماری‌ها و دردهای مختلف، تجویز شده است. حکیم بوعلی سینا این نوع حجامت را رای درمان بیماری‌های فلج، تشنج، ذات الجنب و بیماری‌های دیگر تجویز کرده است.

خواندن کتاب درسنامه بادکش درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طب سنتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درسنامه بادکش درمانی

انواع بادکش

امروزه بادکش را به دو دسته‌ی گرم و سرد تقسیم بندی می‌کنند. به این ترتیب که بادکش به شیوه سنتی را که با استفاده از آتش و لیوان یا کوزه (مخصوص) انجام می‌شود به عنوان بادکش گرم و بادکش از طریق دستگاه‌های ساکشن دستی یا برقی را به عنوان بادکش سرد می‌شناسند. بادکش سرد تقریباً معادل بادکش‌هایی است که در طب قدیم و با ابزاری مانند شاخ و با ایجاد مکش از سوی حجام انجام می‌شده است. طبق نظر حکما و اطباء و بنا به تجربیات فراوان، پر واضح است که تأثیر بادکش گرم در درمان دردها و بیماری‌ها بیشتر از بادکش سرد است. از این‌جا که دستگاه دردکش با مکانیسم سرد و خشک عمل می‌کند برای تکمیل درمان بهتر استمحل مورد نظر را با حوله‌ی گرم و روغن مالی و ماساژ گرم کرده سپس با استفاده از این دستگاه اقدام به بادکش گذاری کرد.

* در تمام دنیا از جمله جامعه‌ی ما، در حال حاضر، تعداد بسیار زیادی از مردم به بیماری‌های مختلف مبتلا هستند که دردهای ناشی از این بیماری‌ها، پزشک غربی را مجبور می‌کند که برای بیمار، داروهای مسکن تجویز کند، عوارض ناشی از خود این داروها، بیماری‌های جدید را به وجود می‌آورد که گاهی بعد از تشخیص غیر قابل جبران می‌باشند.

در این میان استفاده از دستگاه دردکش به عنوان روش درمان فیزیکی، بسیار حائز اهمیت است.

* در طب سنتی اسلامی از بادکش با عنوان «حجامت گرم و خشک» یاد می-شود.

کاربرد درمانی و مکانیسم تأثیر بادکش

بادکش گذاری با مکانیسم‌های متعددی باعث رفع دردها و درمان بیماری‌های مختلف می‌شود که در زیر به تعدادی از این مکانیسم‌ها اشاره می‌شود.

۱- یکی از علل درد و خستگی در قسمت‌های مختلف بدن تجمع بعضی مواد نظیر: اسید لاکتیک و سایر مواد زاید سلولی در مویرگ‌های سطحی بدن است که معمولاً با اختلال در خون‌رسانی موضعی همراه است.

بادکش با ایجاد خلأ باعث انبساط عروق سطحی، تجمع خون درموضع و افزایش خون‌رسانی موضعی می‌شود، در نتیجه اکسیژن و غذای بیشتری به سلول‌ها رسیده درد و خستگی رفع می‌شود.

۲- افزایش خون‌رسانی موضعی با فراخوانی سلول‌های دفاعی و فاکتورهای ضد التهاب خونی به موضع، باعث تسریع ترمیم آسیب‌های بافتی و عفونت‌های موضعی می‌شود؛ مثلا با بادکش کردن اطراف زخم بستر می‌توان به ترمیم و بهبود این زخم کمک شایانی کرد.

۳- بادکش با ایجاد خلأ در تخلیه‌ی سموم و عفونت‌های موضعی، مثلاً در گزیدگی با مار و عقرب کمک کننده است.

۴- بادکش با ایجاد فشار منفی باعث انبساط عضلانی شده و در رفع اسپاسم عضلانی که علت بسیاری از دردهای موضعی است، کمک کننده می‌باشد

نظرات کاربران

13mrb59
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

با سلام، کتابش کاملا کاربردی ولی ایکاش نویسنده به جای کلمات قلمبه سلمبه از کلمات معمولی‌تر استفاده می‌کرد که آلان با این غلطهای املایی زیاد و این متن قلمبه سلمبه ... حیف این کتاب بسیار کاربردی که اینطوری نوشته و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان