دانلود و خرید کتاب واسه جزییات عرق نریز ریچارد کارلسون ترجمه علی هداوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واسه جزییات عرق نریز اثر ریچارد کارلسون

کتاب واسه جزییات عرق نریز

انتشارات:آسمان نیلگون
امتیاز:
۲.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب واسه جزییات عرق نریز

کتاب واسه جزییات عرق نریز نوشتهٔ ریچارد کارلسون با ترجمهٔ علی هداوند در نشر آسمان نیلگون چاپ شده است. وقتی «به چیزهای کوچک گیر ندهی»، زندگی تو کامل و بی‌عیب و نقص نخواهد بود. اما یاد خواهی گرفت آنچه را زندگی با مقاومت کم‌تری عرضه می‌کند، بپذیری. همان‌طور که در فلسفهٔ ذن می‌آموزیم، وقتی یاد می‌گیری به‌جای اینکه با تمام قدرت مقاومت کنی مشکلات را «ساده بگیری»، زندگی تو جریان پیدا می‌کند. 

همان‌گونه که دعای آرامش مطرح می‌کند: «چیزهایی را تغییر بده که تغییر دادنی باشند، آنهایی را که نمی‌توانی تغییر دهی بپذیر و عقل داشته باش تا این تفاوت را بفهمی». اطمینان دارم اگر این راه‌بُردها را امتحان کنی، دو قانون هماهنگی را خواهی یافت. ۱. به چیزهای کوچک گیر نده و ۲. چیزهای کوچک اهمیتی ندارند. وقتی این ایده‌ها را وارد زندگی‌ات کنی از خودت آدمی آرام و دوست‌داشتنی می‌سازی.

درباره کتاب واسه جزییات عرق نریز

هر گاه با خبرهای بد، آدمی سخت یا نوعی ناامیدی سر و کار پیدا می‌کنیم، بیشتر ما درگیر عاداتی خاص می‌شویم و با روش‌هایی به زندگی واکنش نشان می‌دهیم. به خصوص در ناملایمات که چندان به حال ما مفید نیست، واکنش شدید نشان می‌دهیم، از کاهی کوهی می‌سازیم، به همه چیز سخت می‌گیریم و جنبه‌های منفی زندگی را زیر ذره‌بین می‌بریم. وقتی چیزهای کوچک ما را از حرکت می‌اندازند وقتی ناراحت و عصبانی می‌شویم، کفرمان درمی‌آید و به راحتی نگران میشویم. واکنشهای شدید، نهتنها دلسرد و ناامیدمان میکند، بلکه در مسیری قرارمان میدهد که به دنبال خواستههایمان بگردیم. تصویر بزرگتر را نمی‌بینیم، روی چیزهای منفی تمرکز می‌کنیم و کسانی را که امکان دارد به هر شکل به ما کمک کنند می‌رنجانیم و دلخور می‌کنیم. به کوتاه سخن، به زندگی به چشم یک ضرورت و اتفاق بزرگ نگاه می‌کنیم! اغلب این طرف و آن طرف می‌دویم و خود را گرفتار نشان می‌دهیم، تلاش می‌کنیم مشکلات را حل کنیم، اما در واقع، آنها را خرابتر می‌کنیم. از آنجا که همه چیز مانند یک معامله‌ی بزرگ به نظر می‌رسد، زندگی را با پرداختن از یک ماجرا به ماجرایی دیگر به پایان می‌بریم.

کتاب واسه جزییات عرق نریز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند با گذشتن از جزئیات بی‌ارزش آرامش و موفقیت را در زندگی تجربه کنند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب واسه جزییات عرق نریز

 با عیب و نقص کنار بیا

هنوز با هیچ آدم کمال‌گرایی که زندگی‌اش سرشار از آرامش روانی باشد برخورد نکرده‌ام. نیاز به کمال مطلوب و آرزوی آرامش و راحتی خیال درونی، با یکدیگر تعارض دارند. هر گاه شیفته و دل‌بستهٔ به دست آوردن چیزی به طریقی مشخص، بهتر از آن چیزی که تاکنون داشته‌ایم می‌شویم، بی‌تردید درگیر نبردی شکست‌خورده می‌شویم. بیش از آنکه راضی و سپاس‌گزار از آنچه داریم باشیم، دنبال عیب و نقص آن می‌گردیم و می‌خواهیم درستش کنیم. وقتی توجه ما به عیب و نقص چیزی معطوف شد، یعنی ناخرسند و ناشکر شده‌ایم.

این عیب و نقص چه مربوط به خود ما باشد، مانند نامنظم بودن کمد لباس، خراشی روی بدنهٔ اتومبیل، نداشتن مهارت کافی در انجام کاری، کم کردن چند کیلو وزن، و چه «عیب و نقص» شخص دیگری باشد، مانند نوع نگاه او به زندگی، طرز رفتار او و نحوهٔ زندگی او، بزرگ کردن عیب و نقص ما را از رسیدن به مهربانی و اعتدال دور می‌کند. چنین روشی نه به چیزی پایان می‌دهد و نه اجازه می‌دهد به تلاشتان ادامه دهید. بلکه بیش از پیش دل‌بستهٔ بزرگ کردن عیب و نقص‌های زندگی می‌شوید. باید بدانید درست است که همیشه راه بهتری برای انجام کاری وجود دارد، اما این بدان معنی نیست که از نحوهٔ انجام کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید لذت نبرید و قدر آن را ندانید.

راه حل این است که جلوی خودتان را بگیرید و عادت نکنید که اصرار داشته باشید کارها باید جور دیگری سوای آنچه هستند، باشند. با آرامش و احتیاط به خود یادآوری کنید که زندگی به همین صورتی که وجود دارد خوب است. اگر قضاوت شما در کار نباشد، همه چیز درست می‌شود. وقتی به این فکر نباشید که برای همه چیز دنبال کمال مطلوب بگردید، کمال مطلوب در زندگی را پیدا خواهید کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
«چیزهایی را تغییر بده که تغییر دادنی باشند، آنهایی را که نمی‌توانی تغییر دهی بپذیر و عقل داشته باش تا این تفاوت را بفهمی».
Mahsa Modaberi
از این پس هر گاه کسی ماجرایی را برای تو تعریف کرد و دستاورد خود را با تو در میان گذاشت، متوجه باش که تمایل داری در پاسخ به او از خودت چیزی بگویی. اگرچه کنار گذاشتن این عادت دشوار است، اگر بتوانی با اعتمادی همراه با آرامش به نیاز جلب توجه در خویش غلبه کنی و خود را در شادی افتخار دیگری سهیم کنی، نه‌تنها برایت لذت‌بخش خواهد بود، بلکه واقعاً در تو آرامش ایجاد خواهد کرد. به‌جای اینکه وسط بپری و بگویی: «من هم یک بار این کار را کرده‌ام»، یا «حدس بزنید امروز چه‌کار کردم»، زبانت را نگه‌دار و ببین چه پیش می‌آید. فقط بگو: «عالی است»، یا «لطفاً بیشتر برام حرف بزنید». و چیز دیگری نگو.
احسان رضاپور
هنوز با هیچ آدم کمال‌گرایی که زندگی‌اش سرشار از آرامش روانی باشد برخورد نکرده‌ام.
azar
۱. به چیزهای کوچک گیر نده و ۲. چیزهای کوچک اهمیتی ندارند. وقتی این ایده‌ها را وارد زندگی‌ات کنی از خودت آدمی آرام و دوست‌داشتنی می‌سازی.
احسان رضاپور
وقتی «به چیزهای کوچک گیر ندهی»، زندگی تو کامل و بی‌عیب و نقص نخواهد بود. اما یاد خواهی گرفت آنچه را زندگی با مقاومت کم‌تری عرضه می‌کند، بپذیری. همان‌طور که در فلسفهٔ ذن می‌آموزیم، وقتی یاد می‌گیری به‌جای اینکه با تمام قدرت مقاومت کنی مشکلات را «ساده بگیری»، زندگی تو جریان پیدا می‌کند. همان‌گونه که دعای آرامش مطرح می‌کند: «چیزهایی را تغییر بده که تغییر دادنی باشند، آنهایی را که نمی‌توانی تغییر دهی بپذیر و عقل داشته باش تا این تفاوت را بفهمی»
احسان رضاپور
تصور کن هر کسی را که می‌شناسی و می‌بینی کاملاً روشن‌فکر است. منظور هر کسی غیر از توست! کسانی را که می‌شناسی آمده‌اند اینجا تا چیزی را به تو یاد دهند، شاید راننده‌ای نفرت‌انگیز یا جوانکی بی‌نزاکت اینجا باشند که بخواهند به تو شکیبایی یاد دهند، شاید آدم بی‌سروپایی بخواهد به تو یاد دهد کم‌تر در قضاوت عجول باشی. کار تو این است که سعی کنی بفهمی کسانی که در زندگی تو هستند، می‌خواهند چه چیزی به تو یاد دهند. خواهی فهمید اگر دست به چنین کاری بزنی، کارها و نواقص مردم کم‌تر تو را آزرده، ناراحت و آشفته می‌کنند
احسان رضاپور
باید به زندگی واکنشی خوشایند داشته باشیم و سخت نگیریم.
احسان رضاپور
کسانی که در بستر مرگ قرار دارند و به زندگی گذشتهٔ خود نگاه می‌کنند، دلشان می‌خواهد اولویت‌هایشان چیزهای دیگری می‌بودند. از چند استثنا که بگذریم، بیشتر مردم می‌گویند: «کاش تا این حد به چیزهای کوچک گیر نمی‌دادم». در عوض، آرزو می‌کنند کاش وقت بیشتری را با آدم‌ها و کارهایی که از ته دل دوست می‌داشتند گذرانیده بودند و کم‌تر غصهٔ جنبه‌های دیگر زندگی را، که اگر عمیقاً به آن نگاه کنیم واقعاً اهمیتی نداشتند، می‌خوردند. تصور اینکه در مراسم تدفین خود شرکت کرده‌ای این امکان را به تو می‌دهد، در حالی که هنوز فرصت داری تغییراتی اساسی در زندگی فعلی خود به وجود آوری، به زندگی گذشته‌ات نگاهی بیندازی.
کاربر ۷۳۰۴۱۲۸
وقتی دست از عصبانیت برنمی‌داریم، «چیزهای کوچک» را در ذهنمان به «مشکلات بزرگ» تبدیل می‌کنیم. به این باور می‌رسیم که موقعیت‌هایمان از شادی‌هایمان مهم‌ترند. این‌طور نیست. اگر بخواهی آدم بسیار آرامی باشی، باید بدانی محق بودن هیچ‌گاه به پای خوشحال و خوشبخت بودن نمی‌رسد. راه رسیدن به خوشبختی این است که سخت نگیری و پیش‌قدم باشی. حق را به دیگران بده. این به آن معنا نیست که تو حق نداری. همه چیز روبه‌راه خواهد شد. آرامشِ آسان‌گیر بودن را تجربه خواهی کرد و از اینکه حق را به دیگران می‌دهی لذت خواهی برد. ضمناً متوجه خواهی شد وقتی در دوستی پیش‌قدم می‌شوی و «حق» را به دیگران می‌دهی، کم‌تر در برابر تو حالت تدافعی می‌گیرند و بیشتر به تو عشق و علاقه نشان می‌دهند.
احسان رضاپور
حقیقت این است که هیچ یک از ما دوست نداریم کسی عیب و ایرادمان را بگیرد و بخواهد ما را اصلاح کند. دلمان می‌خواهد دیگران به موقعیت ما احترام بگذارند و ما را درک کنند. یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای قلبی بشر این است که دیگران به او گوش دهند و حرف‌هایش را بفهمند. و آنهایی که یاد می‌گیرند گوش کنند، بسیار مورد علاقه و احترامند. کسانی که عادت دارند دیگران را اصلاح کنند، مورد تنفرند و مردم از آنها دوری می‌کنند.
احسان رضاپور

حجم

۱۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان