دانلود و خرید کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی سهراب دل انگیزان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی اثر سهراب دل انگیزان

کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی

کتاب اندیشه‌هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی نوشتهٔ سهراب دل انگیزان در انتشارات نورعلم چاپ شده است. کتاب اندیشه‌هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی، مجموعه یادداشت‌هایی کوتاه از جنس اقتصاد است که برای مردم عادی نوشته شده است. یادداشتهایی که هریک سعی دارد تا اندیشه‌ای مشخص و یا چندوجهی را که قلب آن اقتصاد و تخصیص بهینه منابع است ولی ابعاد آن علاوه بر اقتصاد، حوزه‌های دیگری در امور سیاسی و اجتماعی را نیز پوشش می‌دهد، طرح و بحث نمایند. موضوعاتی که بیشتر می‌توانند سؤالات روز باشند و یک اقتصاددان لازم باشد تا ابعاد اقتصادی آنها را باتوجه‌به ضرورت‌ها و ابعاد غیراقتصادی موضوع بحث کند.

درباره کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی

موضوعاتی که در کتاب آمده متنوع هستند. باتوجه‌به اهمیت موضوعات مهم ملی مبتلا به کشور، بخش قابل‌توجهی از این یادداشت‌ها به موضوعات ملی اختصاص‌یافته است. موضوعاتی در حوزه‌های تحولات بازارها، پول، بانکداری، نقدینگی، تورم، بودجه و اشکالات آن، سرمایه‌گذاری، اقتصاد شهر و ... موضوعات حوزه کسب‌وکارها و کارآفرینی که به‌نوعی موردنیاز مدیران و کارآفرینان می‌تواند باشد، موضوعات استانی باتوجه‌به سکونت نویسنده در استان کرمانشاه ناچار بخشی از مباحث را پوشش داده است ولی باید توجه کرد که این موضوعات محلی باتوجه‌به شرایط تقریباً یکسان استان‌های کشور، می‌تواند پوشش‌دهنده و مورد بهره‌برداری برای بسیاری از استان‌های مشابه کرمانشاه نیز باشد. موضوعات مرتبط با دانشگاه و سایر موضوعات نیز بخش دیگری از مباحث را دربرگرفته است. تم اصلی این حوزه‌های متنوع البته تخصیص بهینه منابع کمیاب بین نیازهای متنوع و بسیار حال و آینده است .

امید که این کتاب مورد توجه و استقبال عموم قرار بگیرد و بتواند بخشی از نیازهای عمومی مردم عزیزمان را در تبیین و تشریح موضوعات پیچیده اقتصادی با تداخل بالای با مسائل سیاسی و اجتماعی پوشش دهد.

کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب هم برای اقتصاددانان هم برای عموم مردم که روزانه با مسائل اقتصادی زیادی مواجه هستند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اندیشه‌ هایی با طعم اقتصاد سیاسی و اجتماعی

اقتصاد مجموعه‌ای از دانش عمومی و علمی را در برمی‌گیرد که بسیار گسترده است. حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در تخصیص منابع توسط دولت‌ها همواره موردبحث و انتقاد شدیدی قرار می‌گیرند و از درست مصرف نشدن منابع محدود دولت‌ها در امور متفاوت گلایه‌های بسیاری وجود دارد. اقتصاددانان همواره ناچارند در کنار مدل‌ها و نظریات پیچیده در امور علمی خویش، پدیده‌ها و مسائل معمول اجتماعی و سیاسی را نیز بررسی کنند و سؤالات روزنامه‌نگاران و مردم عادی را نیز پاسخگو باشند. اینجاست که حوزه بررسی و شمول مطالعات اقتصاددانان حتی در حوزههای کاملاً تخصصی، می‌تواند بسیار گسترده شود. از سوی دیگر باتوجه‌به درهم‌رفتگی بسیار زیاد پدیده‌های اجتماعی و ظهور و بروز این درهم‌رفتگی و پیچیدگی بسیار در پدیده‌های نوظهور مانند انقلاب‌های سیاسی - تکنولوژیکی - اجتماعی، بحران‌ها، اپیدمی‌ها و بیماری‌ها، تحرکات اجتماعی و روابط بین‌الملل، نیاز است تا اقتصاددانان بتوانند از بالا به موضوعات و پدیده‌های مورد بررسی بنگرند و یک دیدگاه جامع‌تر از مدل‌های انتزاعی و صرفاً اقتصادی داشته باشند. این موضوع البته هرچند ضروری است ولی نباید عاملی برای کنار گذاردن مدل‌های تحلیلی و ریاضی کاملاً اقتصادی در تبیین و پیش‌بینی پدیده‌های اقتصادی باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۹ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان