دانلود و خرید کتاب چالوس در گذر تاریخ مهدی اقبال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالوس در گذر تاریخ اثر مهدی اقبال

کتاب چالوس در گذر تاریخ

نویسنده:مهدی اقبال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چالوس در گذر تاریخ

کتاب چالوس در گذر تاریخ به‌قلم مهدی اقبال را انتشارات شاملو منتشر کرده است. این کتاب به تاریخچهٔ منطقهٔ چالوس می‌پردازد.

درباره کتاب چالوس در گذر تاریخ

چالوس برای بیشتر افراد، یادآور جاده‌ای خاطره‌انگیز به سمت شمال ایران است که اغلب در ایام تعطیلات نوروز گذرشان به آنجا میفتد. اما این جاده و به‌طورکلی منطقهٔ چالوس دارای پیشینه‌ای کهن در ادوار گوناگون تاریخ است و کتاب حاضر نیز پژوهشی است دربارهٔ ابعاد مختلف و متنوع این منطقه، پژوهشی که علاوه به بررسی پیشینهٔ تاریخی، جنبه‌های اقلیمی و فرهنگی چالوس را نیز کاویده و باب آشنایی بیشتر با این منطقه را می‌گشاید.

خواندن کتاب چالوس در گذر تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ محلی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب چالوس در گذر تاریخ

«چالوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران (تبرستان) 

ازآنجاکه پیشینهٔ تاریخی چالوس با پیشینهٔ تاریخی مازندران، تبرستان و حتّی گیلان، همراه است؛ ضروری است ابتدا به پیشینهٔ تاریخی مازندران پرداخته شود. سرزمین گیلان، خصوصاً مازندران، قدمتی با آغاز تاریخ ایران باستان دارد. چنانکه کاوش‌هایی توسط محقّقان در نقاط مختلف دریای خزر و ماورای خزر، انجام گرفت، نشان داد که قدمت حیات انسان خزری (گیلان و مازندران) و تمدن آن‌ها به زمان‌های بسیار پیش از مهاجرت و یورش آریایی‌ها به این منطقه بوده است. کشفیاتی که توسط هیئتی از دانشگاه پنسیلوانیا به ریاست دکتر کارلتون در سال ۱۳۳۰ شمسی در غارهاي کَمربند وهوتو انجام گرفت، رگه‌های تاریخی مهمی از دوران یخبندان و یا پیش از آن را نشان می‌دهد. سابقهٔ حیات و زیستگاه بشری بر مبنای وجود غارهای کَمربند وهوتو  در نزدیکی آبادی تروجن یا شهیدآباد فعلی در ۲ کیلومتری غرب بهشهر و نیز غار علی‌تپه در ۱ کیلومتری شرق بهشهر که از معروف‌ترین غارهای مازندران هستند، از قدمت طولانی برخوردارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان